Ga naar inhoud
  • 0

ABS Storing VagCode foutcode 65535


Dunno

Vraag

Beste allemaal,

Mijn beste passat geeft dus de volgende foutcode in de VagScanTool onder brake electronics: 65535


Omdat het lampje dus blijft branden krijg ik hem niet door de keuring.
Nu heb ik op de volgende website; https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-65535.html het 1 en ander gevonden en hiermee proberen op te lossen.
tevergeefs is dit niet gelukt. 

Nu heb ik alles rondom de regelmodule schoongemaakt en goed overal langs met de fohn alles droog proberen te fohnen. 
Ook de stekkers losgehad geen corrosie of andere vuiligheden.
Heb geprobeerd de ECU te resetten d.m.v. de plus los van de accu te halen en tegen de minpool aan gehouden voor een seconde of 30.
Ben ergens ook tegengekomen door plus en min los te halen en dan voor 12 uur aan elkaar te houden, ook dit gaf geen resultaat.

Nu twijfel ik dus wat er kapot kan zijn, is het dan de "computer/regelmodule" wat je op de 2e afbeelding ziet ?
Of is het toch de ABS pomp wat ik vervangen moet ?, ik zou het namelijk zonde vinden om iets aan te schaffen wat de oplossing niet gaat zijn.

Waar ik nog over na zat te denken was om wat stekkers na te meten wat de website gerritspeek aangaf maar wellicht is er hier iemand die dit probleem kent en er mij zo antwoord op kan geven.

Alvast bedankt !! :)

IMG-20191027-WA0019.jpg

IMG-20191026-WA0017.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
22 hours ago, BARRY_TDI said:

Lees hem eens uit met vcds.

Meestal is het de remschakelaar

VCDS heb ik zo niks van liggen, zal wellicht eerst even een kabeltje moeten halen en ergens een stukje software vandaan moeten halen.
Zon remschakelaar kost gelukkig de hele wereld niet dus kan wellicht proberen om dat te vervangen en dan nog eens verder te kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, dieselaar said:

Werkt je cruise control wel? Meestal als de remlicht schakelaar kuren gaat vertonen werkt de cruise control ook niet meer.

Heb het niet fysiek kunnen testen, als ik de schakelaar aan en uit doe gaat het lampje ook wel gewoon aan en uit. 
Durf ook niet zo goed met een verlopen APK de weg op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrijdag de stekkers binnen gekregen; beide varianten want er blijkt nogal verschil in te zitten. Heb zowel vrijdag als vandaag niks gedaan omdat ik vrijdags na mijn werk de kleine ophaal en vandaag helaas afscheid heb moeten nemen van mijn opa.

Morgen ga ik proberen of dit nu daadwerkelijk het probleem is geweest.
De locatie van de schakelaar heb ik al gevonden. Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden, want dit lijkt mee een simpele drukschakelaar en vind het dan ook vreemd dat dit zoveel problemen oplevert kwa ABS foutmelding.

20191102_195833.jpg

20191102_195827.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, BARRY_TDI said:

Gecondoleerd

Dankje, de beste man is zo ongeveer zijn hele leven monteur geweest en veel van de reparaties die ik over het algemeen zelf doe heeft hij me vaak in ondersteunt. Blijkt dat er toch een beetje monteursbloed door mijn aderen stroomt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schakelaar geplaatst maar helaas niet het resultaat wat ik graag gezien had.
Heb ook nog even wat foto's toegevoegd voor als er bij iemand anders nog een lampje gaat branden ( << heel ironisch )

Het uitroeptekentje ( motormanagement ? ) dat knippert.

20191103_211431.jpg

20191103_211439.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden