Ga naar inhoud
  • 0

Verschil 16 of 18 inch


ReneL

Vraag

Na 12 1/2 jaar in de Volvo te hebben gereden zijn we op zoek naar iets anders.

Maar nu dus eventueel de Passat B8 Variant en waarom dan :

* Mooi design - ziet er scherp uit - fraaie strakke lijnen - ik hou daar van.
* Ruim en in de Highline die ik persé zoek erg comfortabel. 
* 120 PK is voldoende en eventueel later nog te kietelen middels VAG techniek of andere tuner.
* Fraai Multimedia systeem en rustig interieur.
* Leder / Alcantara bekleding.

* Ik heb een aantal "Highline" uitvoeringen gezien die ook vaak geen Highline zijn. Deze hebben dan vaak enkel de LED verlichting en geen als dakdragers/ zwart piano lak midden console en de leer / alcantara bekleding - dus veelal een ietwat aangeklede comfort line o.i.d.

* p.s. Ik zoek dus een ca 4 jaar oude Passat 100.000 km - 150.000 km. Deze zal ex lease zijn - dealer onderhouden - liefst met garantie.

 

En dan nu mijn vraag(-en) aan de ervaring deskundige hier nadat we een proefrit hadden gemaakt in een Passat Variant Comfortline 1.6TDI met 16 inch velgen. :

* Mijn vrouw was niet onder de indruk - vond de auto wat deinen links/ recht overhellen in de bochten - niet strak sturend.
* Zou 17 inch of 18 inch lichtmetaal met 235x45x18 strakker op de weg liggen door minder band  / ballon en meer velg.
* Is verlagen met eimach pro kit een eenvoudige optie voor een strakker weggedrag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik rij vanaf aanschaf op 18 inch met standaard ophanging, maar vind deze prima rijden. Een Eibach pro kit zal het iets strakker laten voelen en ik zit daar ook aan te denken al is het meer een optische verbetering voor mij. Daarnaast overweeg ik om volgend jaar naar 19 inch te gaan als zomerset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rij vanaf aanschaf op 18 inch met standaard ophanging, maar vind deze prima rijden. Een Eibach pro kit zal het iets strakker laten voelen en ik zit daar ook aan te denken al is het meer een optische verbetering voor mij. Daarnaast overweeg ik om volgend jaar naar 19 inch te gaan als zomerset.
Ik rij op 19 inch en schroefset hij is inderdaad ietsjes harder dan stock. Opties zeker een hele verbetering rij gedrag ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 12 1/2 jaar in de Volvo te hebben gereden zijn we op zoek naar iets anders.

Maar nu dus eventueel de Passat B8 Variant en waarom dan :

* Mooi design - ziet er scherp uit - fraaie strakke lijnen - ik hou daar van.
* Ruim en in de Highline die ik persé zoek erg comfortabel. 
* 120 PK is voldoende en eventueel later nog te kietelen middels VAG techniek of andere tuner.
* Fraai Multimedia systeem en rustig interieur.
* Leder / Alcantara bekleding.

* Ik heb een aantal "Highline" uitvoeringen gezien die ook vaak geen Highline zijn. Deze hebben dan vaak enkel de LED verlichting en geen als dakdragers/ zwart piano lak midden console en de leer / alcantara bekleding - dus veelal een ietwat aangeklede comfort line o.i.d.

* p.s. Ik zoek dus een ca 4 jaar oude Passat 100.000 km - 150.000 km. Deze zal ex lease zijn - dealer onderhouden - liefst met garantie.

 

En dan nu mijn vraag(-en) aan de ervaring deskundige hier nadat we een proefrit hadden gemaakt in een Passat Variant Comfortline 1.6TDI met 16 inch velgen. :

* Mijn vrouw was niet onder de indruk - vond de auto wat deinen links/ recht overhellen in de bochten - niet strak sturend.
* Zou 17 inch of 18 inch lichtmetaal met 235x45x18 strakker op de weg liggen door minder band  / ballon en meer velg.
* Is verlagen met eimach pro kit een eenvoudige optie voor een strakker weggedrag. 

 


De Eibach prokit gaat een hele verbetering geven in de bochten, comfort zal een fractie minder worden. Tevens geeft uitlijning (bij een goede uitlijner) een heel andere auto.
Onlangs bij de mini meeting 2 b8 laten uitlijnen en beide heren merkten verschil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden