Ga naar inhoud
  • 0

Boortje voor parkeersensoren Passat 3C


lonnebol

Vraag

Op de website van Passat3C.info lees ik dat voor het namonteren van parkeersensoren een boor van 21,3 mm nodig is. De schrijver van de handleiding vertelt dat hij deze heeft afgedraaid tot deze maat. Zijn er mensen die ervaring hebben met het namonteren van parkeersensoren en dus gaten boren in de bumper? Ik wil dat het zo OEM als mogelijk zit en uit ziet. Iemand een idee waar ik misschien een dergelijke boor zou kunnen aanschaffen? Ik kan het niet vinden met googelen. 21,5 mm vind ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 minuten geleden, FapperCC zei:

Gewoon een trapboortje gebruiken, heb ze hier liggen

 

https://www.toolstation.nl/hss-trappenboor/p96812

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Daar had ik ook al naar gekeken, maar meteen 22 mm i.p.v. 21,3 is nogal een verschil. Ik vind ook enkel trappenboren met stapen van 2 mm als het groter is dan 20 mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
28 minuten geleden, lonnebol zei:

Op de website van Passat3C.info lees ik dat voor het namonteren van parkeersensoren een boor van 21,3 mm nodig is. De schrijver van de handleiding vertelt dat hij deze heeft afgedraaid tot deze maat. Zijn er mensen die ervaring hebben met het namonteren van parkeersensoren en dus gaten boren in de bumper? Ik wil dat het zo OEM als mogelijk zit en uit ziet. Iemand een idee waar ik misschien een dergelijke boor zou kunnen aanschaffen? Ik kan het niet vinden met googelen. 21,5 mm vind ik wel.

Ik heb toen de boor gebruikt die mijn set mee geleverd werd. En deze is 20 MM.

En ik heb nog een originele houder liggen en die is 20 mm en de sensor is iets kleiner.

Mijn boor mag je eventueel voor de verzendkosten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, FapperCC zei:

Ik heb ze ook geboord, zijn houders wel oem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Houders zullen OEM zijn.

8 minuten geleden, jaap zei:

Ik heb toen de boor gebruikt die mijn set mee geleverd werd. En deze is 20 MM.

En ik heb nog een originele houder liggen en die is 20 mm en de sensor is iets kleiner.

Mijn boor mag je eventueel voor de verzendkosten hebben.

Thanks. Ik wacht even tot ik de sensoren en heb, dan meet ik even precies de maat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Thanks. Ik wacht even tot ik de sensoren en heb, dan meet ik even precies de maat op.



Sensoren zullen jou de maat niet geven, dat is toch echt de houder.

Snap dan niet hoe ik het bij meerdere leden met een trapboortje kan doen en jij niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gaten in mijn bumper B7 zijn iets meer dan 18mm, dus ga niet zomaar boren anders kost het je een bumper. als je 18 zou boren is het goed, mits je de zelfde sensors heb OEM. De houders bepalen het gat niet dat is de sensor met het rubbertje, de kop van de sensor steekt door de bumper de houder zit achter de bumper geplakt en houd alleen de sensor vast.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
Ik heb de rand van de houder afgeslepen met een dremel, en de sensor met rubber erin gedaan. 18mm. Staat veel strakker dan met die lelijke rand


Je hebt 2 soorten houders, met en zonder rand.
Maar idd staat veel mooier en 18mm zit gewoon op een trapboortje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden