Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 Radio Gen2


ReneL

Vraag

Vraag : Ik ben aan het kijken voor een VW Passat 1.6 TDI - BJ 2015 - juni. Ik heb de complete lijst met opties doorgenomen en zie dat het een standaard radio betreft van Gen2 - dus generatie 2. NU is mijn vraag is deze dan geschikt voor Apple Car play of niet ? De wagen heeft in elk geval de telefoon voorbereiding + lader ipv de asbak maar dat zegt natuurlijk niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik dezelfde Gen 2 DP in mijn B8 (BJ 2015 mei).
En deze heeft géén Carplay...

Generatie 3 is vlak daarna uitgekomen, dus als je ècht Carplay wilt moet je een iets jongere B8 uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn collega heeft een 2018 Passat. Zijn DP heeft een nieuwe knop "Media", waarmee hij de Apps van zijn telefoon op het scherm krijgt. Is deze knop een vereiste om CarPlay werkend te krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, niet de knop. Het gaat er om dat de Carplay functie is geactiveerd. Dit noemt VW Software As a Function, ofwel SWAP. Dit kan niet met VCDS, maar je moet op het apparaat zelf de licentie invoeren en die wil de VW dealer graag aan je verkopen. Naar de VW dealer in Duitsland gaan is dan wel de betere optie, aangezien het daar goedkoper is.

Zo is op mijn auto Voice Control vrijgeschakeld maar de Online mogelijkheid (voor file info) en mirrorlink (AppConnect) etc niet.

Apple carplay mogelijkheid zit er volgens mij in bij een Passat uit juni 2015. Productiedatum zou dan na week 22 2015 moeten liggen. Of het vrijgeschakeld is, is een tweede. Leuk om er bij te onderhandelen als het niet is vrijgeschakeld.

Hier is de optie te koop in de VW shop.

https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/car-electronics/connectivity/5G0054830A-app-connect

Edit: En hier bij de Duitse dealer voor 208 euro, scheelt toch weer wat met de 339 euro die ze in NL voor precies hetzelfde vragen.

https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/p/app-connect-aktivierungsdokument-5g0054830a-10?search_term=passat&f=CATEGORY!4271:904_VWZ_OZ:Category|YEAR!2015!2016&channel=904_VWZ_OZ

Oh ja, week 22 2015 heeft met de USB aansluitingen in de auto te maken die vanaf dan van een Apple chipje zijn voorzien waardoor Apple devices via USB verbonden kunnen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh ja, week 22 2015 heeft met de USB aansluitingen in de auto te maken die vanaf dan van een Apple chipje zijn voorzien waardoor Apple devices via USB verbonden kunnen worden.

Goede info, bedankt. De mijne is geleverd in week 18 2015, dus ècht te vroeg voor CarPlay. Dat van die chip in de USB poort verklaart, waarom mijn DP zegt een onbekend apparaat te zien als ik mijn iPhone aan de USB poort hang.
Ergens wel een achterhaalde methode: alles is tegenwoordig draadloos, maar CarPlay werkt alleen bedraad...
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden