Heeft een webasto unit (Thermo Top V volgens Elsawin) onder de passagiers zijde voorbumper.
Bedrading naar de "T2cn" connector hiervan was doorgesleten/geknipt en helemaal verbrand toen ik de auto kocht, vermoed dat deze gewoon doorgesleten is tegen een scherp randje.
Zekering was eruit gehaald in de "Fuse Holder B" in de motor ruimte (Ik geloof F30 - 20A). Een keer er terug in gestopt en klapte er gelijk weer uit, bleek dus dat de bedrading nog gewoon aan elkaar gesmolten zat. Inmiddels gecorrigeerd, nieuwe stekker eraan, en de zekering blijft heel.
Heb via VCDS geprobeerd kanaal 18 en 7D te benaderen, maar daar is gewoon niemand thuis.
Het knopje op de controle paneel licht voor 1-2 sec op en gaat weer uit.
Ook in mijn MFD display heb ik niks in het menu staan van "AUX. HEATING" - die er wel zou moeten staan...toch?
Ik heb in de zekeringen kast bestuurders kant gekeken, en volgens de handleiding zouden F43 en F44 voor de Auxiliary heater control unit -J364- en Auxiliary heater operation relay -J485- moeten zijn.
Enkel zitten hier bij mij niet eens metalen pennen achter om de zekering vast te pakken....?!
Ik heb pre-condities gevonden, echter zou je toch ten alle tijden aan kanaal 18 moeten kunnen komen, toch?
Terminal 15 (ignition) on
Engine revs > 600 rpm.
Coolant temperature < 72 ℃
Ambient temperature < 5 °C
Reserve fuel level not reached
On-board network manager not active
No crash shut-off
No event entries blocking start procedure
Commissioning successful
Nog iets raars, toen ik de auto kocht liep de accu steeds leeg, en kwam ik er eindelijk achter bij stom toeval toen de motor eruit lag
Dat de Heater coolant shut-off valve -N279- extreem warm was (Dus gewoon de accu leeg aan het trekken was), hier heb ik toen een nieuwe op gemonteerd maar ook deze blijft gewoon "AAN".. net alsof er ergens iets hangt.. dus voor nu zit de stekker gewoon los.
Heeft iemand hier ervaring mee, suggesties wat ik nog meer kan proberen?
Vraag
Mrdjc
2006 Passat 3C5 3.2 FSI (AXZ) en DSG (HXX).
Heeft een webasto unit (Thermo Top V volgens Elsawin) onder de passagiers zijde voorbumper.
Bedrading naar de "T2cn" connector hiervan was doorgesleten/geknipt en helemaal verbrand toen ik de auto kocht, vermoed dat deze gewoon doorgesleten is tegen een scherp randje.
Zekering was eruit gehaald in de "Fuse Holder B" in de motor ruimte (Ik geloof F30 - 20A). Een keer er terug in gestopt en klapte er gelijk weer uit, bleek dus dat de bedrading nog gewoon aan elkaar gesmolten zat. Inmiddels gecorrigeerd, nieuwe stekker eraan, en de zekering blijft heel.
Heb via VCDS geprobeerd kanaal 18 en 7D te benaderen, maar daar is gewoon niemand thuis.
Het knopje op de controle paneel licht voor 1-2 sec op en gaat weer uit.
Ook in mijn MFD display heb ik niks in het menu staan van "AUX. HEATING" - die er wel zou moeten staan...toch?
Ik heb in de zekeringen kast bestuurders kant gekeken, en volgens de handleiding zouden F43 en F44 voor de Auxiliary heater control unit -J364- en Auxiliary heater operation relay -J485- moeten zijn.
Enkel zitten hier bij mij niet eens metalen pennen achter om de zekering vast te pakken....?!
Ik heb pre-condities gevonden, echter zou je toch ten alle tijden aan kanaal 18 moeten kunnen komen, toch?
Nog iets raars, toen ik de auto kocht liep de accu steeds leeg, en kwam ik er eindelijk achter bij stom toeval toen de motor eruit lag
Dat de Heater coolant shut-off valve -N279- extreem warm was (Dus gewoon de accu leeg aan het trekken was), hier heb ik toen een nieuwe op gemonteerd maar ook deze blijft gewoon "AAN".. net alsof er ergens iets hangt.. dus voor nu zit de stekker gewoon los.
Heeft iemand hier ervaring mee, suggesties wat ik nog meer kan proberen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten