Ga naar inhoud
  • 0

Wat is mogelijk bij een CC uit 2009


B3rt

Vraag

Welke opties kunnen wel/niet in een CC uit 2009?

- drive (select), ik weet van mijn vorige auto (audi A4 uit 2008) dat je dit kon activeren via vcds, je kon het bedienen via de MMI(radio interface) of je plaatste fysieke drive knoppen erbij, gezien de CC deze niet heeft zal dat denk ik voor de CC volledig via de RNS gaan vermoed ik. De vraag is, kan dit ook bij een 2009 of alleen bv bij het facelift model. (eventueel hoe).

- in mijn CC heb ik lane assist, dus een front camera onder de spiegel, kun je met deze camera ook de opties voor traffic sign (verkeersbord herkenning) en high beam assist (groot licht automatisch aan/uit bij tegenligger) activeren/gebruiken of is dit een andere camera/sensor die dit weer regelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gezien het bouwjaar is de kans groot dat je de oude camera hebt die alleen land assist ondersteund. Volgens mij is de nieuwe camera pas bij de B7 eind 2010/begin 2011 geïntroduceerd.

Maar wellicht is hij makkelijk te vervangen, hoewel voor beide camera's andere voorruiten en bijbehorende afdekkappen gebruikt worden. Zeker de moeite waard om even uit te zoeken. Details hierover kan ik je uit het hoofd niet geven. Behalve dat de afdekkap bij de oude camera uit een linker en een rechter deel bestaat en je in het midden dus een deelnaad hebt. De nieuwe is een grote kap die dat niet heeft. Maar dit is allemaal bij de sedan/variant en volgens mij ligt de voorruit van een CC een stuk vlakker dus wellicht hebben ze daar weer andere kappen voor gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@B3rt Kan je hem niet uitlezen dan weet je ook meteen welke camera er in zit. Ik heb deze in mijn B7 ingebouwd. en die ondersteund alle 3 de opties. Denk dat jij degene uit het plaatje heb.

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242)       Labels:| 3AA-980-654.clb
   Part No SW: 3AA 980 654 D    HW: 3AA 980 654 A
   Component: MFK_Gen1      H08 0300 
   Serial number: 0153690626
   Coding: 010101000102020D0200040000000000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_47X 001639
   ROD: EV_47X.rod
   VCID: 392F2D54B9D8327FCD7-806C

 

CC.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, bm-er zei:

Gezien het bouwjaar is de kans groot dat je de oude camera hebt die alleen land assist ondersteund. Volgens mij is de nieuwe camera pas bij de B7 eind 2010/begin 2011 geïntroduceerd.

Maar wellicht is hij makkelijk te vervangen, hoewel voor beide camera's andere voorruiten en bijbehorende afdekkappen gebruikt worden. Zeker de moeite waard om even uit te zoeken. Details hierover kan ik je uit het hoofd niet geven. Behalve dat de afdekkap bij de oude camera uit een linker en een rechter deel bestaat en je in het midden dus een deelnaad hebt. De nieuwe is een grote kap die dat niet heeft. Maar dit is allemaal bij de sedan/variant en volgens mij ligt de voorruit van een CC een stuk vlakker dus wellicht hebben ze daar weer andere kappen voor gemaakt.

De kap bestaat idd uit 2 delen volgens ETKA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, B3rt zei:

ok thx.

 

En enig idee mbt tot de optie drive (select)? 

Is er een optie om de drive modi (comfort, normal, sport) te bieden via je RNS en of deze te individualiseren?

Nee. Dat werd pas mogelijk bij de B8 eind 2014.

Wel kan je in sommige modules, zoals het stuurhuis, dit instellen met VCDS. En volgens mij ook in de DSG en nog wat andere modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-10-2019 at 15:57, Diver said:

@B3rt Kan je hem niet uitlezen dan weet je ook meteen welke camera er in zit. Ik heb deze in mijn B7 ingebouwd. en die ondersteund alle 3 de opties. Denk dat jij degene uit het plaatje heb.

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242)       Labels:| 3AA-980-654.clb
   Part No SW: 3AA 980 654 D    HW: 3AA 980 654 A
   Component: MFK_Gen1      H08 0300 
   Serial number: 0153690626
   Coding: 010101000102020D0200040000000000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_47X 001639
   ROD: EV_47X.rod
   VCID: 392F2D54B9D8327FCD7-806C

 

CC.png

Sorry voor de late reactie, druk geweest met andere dingen :)

 

Adres 5A heb ik niet, 5c wel en daar zit het volgende in:

Address 5C: Lane Maintain.        Labels: 3C0-907-217.clb
   Part No SW: 3C0 907 217 B    HW: 4E0 907 217 C
   Component: J759  HCA           0160  
   Revision: 00H07003    Serial number: 30020921300003
   Coding: 0032002
   Shop #: WSC 34343 001 1048576
   VCID: 224A672CFD1B1556BC-8076

 

Wat kun je dus nu wel/niet met deze camera, kan high beam/trafic sign nu wel of niet of moet je dan een andere camera hebben?

Indien een andere camera, kan je deze dan zomaar wijzigen en is het dan kwestie van activeren of moet je nog meer aanpassen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de grootlichtassistent en verkeersbordherkenning heb je een andere, nieuwere camera nodig. De eerste uitvoering heeft alleen de functie lane-assist. Het is echt een hele andere module die er ook anders uit ziet, dus flashen of zo kan ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet de voorruit aanpassen of de camera retrofiten in een andere binnen spiegel met grootlicht assist. Ook moet je extend can hebben dus als je nog een 3c0  gateway hebt moet je deze ombouwen naar b7 dus 7n0 gateway er in en een 3aa ccm. Als je de facelift gen 2 hebt hoeft dit niet. Daarna is het kwestie van coderen. Neem wel ten allertijden een gebruikte module. 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook niet eerst ombouwen naar gen 2 modules. Valt best mee om dit te doen. Benodigd heden 7n0 gateway 3aa ccm module en 1 draad er uit halen van je stuurkolom vergrendeling en verbinden bij een andere draad. Hierna kan je eigenlijk genieten van de leuke mods waar je nu aandacht. Met de conversie van start blokkering in de ccm zal @bonny je eventueel verder mee kunnen helpen. Ook kan je als je ombouwd de 3aa bandenspanning sensoren plaatsen met weergave per band in de teller. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de gateway wijzigt waar moet ik dan aan denken wat dan mogelijk wordt?

Wat is een ccm module?

Is de gateway ombouw makkelijk te doen, naw een kwestie van om stekkeren en die bewuste kabel kabel leggen of moet er veel meer dan dat gebeuren?

Had een ander topic gevonden waar dit wordt omgeschreven, maar als ik dat lees dan is dit geen eenvoudig klusje.....

 

Maar weet iemand antwoord op mijn vraag of er voor de 1ste gen ook side assist bestaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op gen 1 is er nooit side assist geleverd. Op gen 2 preface lift ook niet. Vanaf 2012 tot 2016 cc was dit een optie. 

Gateway is plug and play en ccm ook alleen moet de ccm wel gekloond worden met je huidige data. Dit ivm de startblokkering. Enkel de draad van je stuurkolom vergrendeling moet er uit en bij de andere draad gesoldeerd worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden