Ga naar inhoud
  • 1

krakende wagens


B84MOTION

Vraag

Goedenavond,

 

Ik ben sinds april dit jaar de trotse eigenaar van een Passat B8 4motion uit 2017.

Ik ben hiervoor altijd fan geweest van Japanse auto's maar was al super snel aan mijn nieuwe duitser gewend en zou er ook geen afscheid meer van willen nemen.

Maar ik heb wel een vraag en hoop dat mensen binnen dit forum mij hiermee kunnen helpen.

Zoals ik al zei was ik hiervoor altijd fan van Japanse auto s en heb jaren lang met veel plezier in een Toyota Avensis gereden deze auto was super geruisloos en met de Passat ervaar ik toch wat vreemde geluiden en wilde vragen of als ik ze omschrijf deze jullie bekend voorkomen.

 

Met de auto die ik nu heb hoor vooral bij het in parkeren op een verhoging een krakend geluid waarvan ik t idee heb dat het uit de carrosserie komt ik heb het idee dat de auto heel erg tordeerd meer als dat in mijn Toyota normaal was.

Ik wilde hier dan ook vragen of er meer mensen zijn met die ervaring.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 1
8 minuten geleden, tvc15 zei:

Bij mijn vorige GTE (2015) zijn uiteindelijk de wieldraagarmrubbers van de voorwielophanging vervangen. Daarmee was het probleem over.  

Hoe lang heb je gereden met die nieuwe draagarmrubbers?

Mij is destijds wijs gemaakt dat het op een gegeven moment (korte periode) weer zal gaan kraken, hierdoor heeft vervangen weinig zin en kan je het beter 1 of 2 keer per jaar even insmeren met vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inparkeren op een verhoging is niet gebruikelijk, ik heb er geen ervaring mee. De B8 is juist superstil in vergelijking met de B6/B7. Daar waren kraakjes uit het dashboard of de veerpoten voor niet ongewoon, en de B8 heeft ze echt helemaal niet.

Als je nergens anders kan parkeren, probeer het dan eens met een deur op een kiertje, en kijk of dat scheelt bij een van de deuren.

Heeft de auto veel gelopen? Misschien iets in het onderstel. In een B8 4motion zit natuurlijk wel wat meer (aandrijf)techniek dan een Avensis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bedoelt met inpakeren een verhoging dan in de weg zit? Zo ja dan kraakt die. Voor dit probleem in er special vet door volkswagen gelever. Deze smeer je tussen de achterste draagarm rubbers van de voor as. En dan is de kans dat het probleem is opgelost zeer groot. Laast nog een a3 die kraakte met inpakeren en rijden overdrempels meg stuur uitslag. En daar is sins het in smeren het probleem op gelost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
 
Ga volgende week naar de dealer omdat mijn 4motion zo nu en dan wegvalt.
En daar gaan ze ook het kraken bekijken maar wilde eerst even van de ervaringsdeskundige horen wat die er voor mening over hebben.



Dan gaat dat wel goed komen. Naar welke daeler ga je. Ik werk zelf ook ben de dealer als monteur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook met mijn B6 uit 2010, altijd al zo geweest, krakend geluid van de draagarmrubbers voor en achter en de wagen tordeerd, je hoort de deurrubbers kraken als je langzaam over een ongelijkheid rijd, vooral in de ochtend als het koud is. De rubbers zijn al een paar keer ingevet, dat helpt een paar weken maar dan is het weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, Stephenvanengelen said:

 

Ik ga naar Pon in  Barneveld want daar heb ik m in april ook gekocht.

Ga daar ook gelijk even navragen over de 4x4 want heb t gevoel dat die t soms niet doet.

 


Dan gaat dat wel goed komen. Naar welke daeler ga je. Ik werk zelf ook ben de dealer als monteur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, R-line said:

Ik heb dat ook met mijn B6 uit 2010, altijd al zo geweest, krakend geluid van de draagarmrubbers voor en achter en de wagen tordeerd, je hoort de deurrubbers kraken als je langzaam over een ongelijkheid rijd, vooral in de ochtend als het koud is. De rubbers zijn al een paar keer ingevet, dat helpt een paar weken maar dan is het weer terug.

Heb echt geen idee waar die geluiden vandaan komen maar hij kraakt echt aan alle kanten.

En misschien moet ik ook gewoon de vergelijking niet trekken met m'n Toyota want die was echt wel super geruisloos.

Heb met deze auto wel al wat meer probleempjes gehad zoals een kapotte waterpomp bij 57.000km en sindsdien een koelvloeistoflampje wat aan blijft schieten terwijl er nog zat vloeistof in zit.

Maar hoor woensdag wel wat ze allemaal te melden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

B8 moet gewoon helemaal stil zijn qua kraakgeluiden. Ik heb hiervoor een B7 en daarvoor een B6 gereden en het verschil is gewoon groot. B7 was al flink beter, B8 is helemaal stil.

Ik heb hiervoor ook deurrubbers in de vaseline gezet en vilt-tape tussen de dashboard sierdelen gedaan, maar dat hoeft nu allemaal niet meer.

Maar vervelend van je klachten. Waterpomp defect komt nog wel eens voor. Er zitten er drie in, waarvan twee electrisch. Probeer uit te zoeken of ze alle drie zijn vervangen, dan heb je dat iig gehad.

En de terugkerende melding over het koelvloeistofnivo klinkt alsof er nog lucht in het systeem zit. Ik hoop dat ze alles netjes op lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een B8 uit 2015. Gekocht met 70k op de teller, staat nu op 110k.
Ik ben het met BM'er eens: de B8 is echt véél stiller dan de B6.
Het gekraak herken ik: een tijd geleden ook gehad als ik een drempel op of afreed.
Bij een beurt hebben ze speciaal vet bij de vering of dempers gedaan en sindsdien is het verdwenen.
Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen woensdag naar Pon in Barneveld geweest 2:45 uur heen en 3:10 uur terug vanuit Den Haag dankzij de tractoren maar eigenlijk minder moeite mee gehad als de gewone file's.

Even een update over het kraken en de koelvloeistof lampjes.

Koelvloeistof sensor kapot maar het hele reservoir vervangen.

Krakende geluiden schenen van de draagarm rubbers af te komen hebben ze idd ingevet en de klachten zijn een stuk minder.

 

Ik heb wel nog een  vraag over de 4 wiel aandrijving ze konden bij Pon niks vinden maar heb toch het gevoel dat deze zo nu en dan wel en niet werkt.(is overigens al een keer gerepareerd).Het is ook voor t eerst dat ik 4 wiel aandrijving heb dus kan ook gewoon aan mij liggen maar na de reparatie heb ik er zo m'n twijfels over.

Heeft iemand misschien een idee waar ik de auto op een testbank kan laten zetten om te kijken of de aandrijving op alle 4 wielen wel aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgelopen woensdag naar Pon in Barneveld geweest 2:45 uur heen en 3:10 uur terug vanuit Den Haag dankzij de tractoren maar eigenlijk minder moeite mee gehad als de gewone file's.
Even een update over het kraken en de koelvloeistof lampjes.
Koelvloeistof sensor kapot maar het hele reservoir vervangen.
Krakende geluiden schenen van de draagarm rubbers af te komen hebben ze idd ingevet en de klachten zijn een stuk minder.
 
Ik heb wel nog een  vraag over de 4 wiel aandrijving ze konden bij Pon niks vinden maar heb toch het gevoel dat deze zo nu en dan wel en niet werkt.(is overigens al een keer gerepareerd).Het is ook voor t eerst dat ik 4 wiel aandrijving heb dus kan ook gewoon aan mij liggen maar na de reparatie heb ik er zo m'n twijfels over.
Heeft iemand misschien een idee waar ik de auto op een testbank kan laten zetten om te kijken of de aandrijving op alle 4 wielen wel aanwezig is.
Volgens mij heeft JD een zo bank en anders van kronenburg motorsport in Geldrop meen ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat ze wat zaken gefixt hebben. Als je vierwielaandrijving wil testen voldoet een nat grasveld of in winter een besneeuwde parkeerplaats ook. Laat iemand anders het filmen, en dan zie je snel genoeg of ook de achterwielen aangedreven worden.

Als het niet zou werken, zou ik verwachten dat er al een melding in je scherm was verschenen. Bij volgas in een bocht op een natte weg zou het al moeten werken. Ik heb geen 4motion en bij een natte weg kan ik zo mijn voorwielen laten slippen en dan zie je het symbooltje oplichten. Dan zou bij jou de achterwielen ook aandrijving moeten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 4motion en testen of de achterwielen ook aangedreven worden is erg simpel.
Ga op een kruispunt staan (stil), zet de auto in de sportstand, ga linksaf en geef vol gas. Als de 240pk op alleen de voorwielen worden overgebracht, slippen ze meteen door en springt de ASR in actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 hours ago, bm-er said:

Mooi dat ze wat zaken gefixt hebben. Als je vierwielaandrijving wil testen voldoet een nat grasveld of in winter een besneeuwde parkeerplaats ook. Laat iemand anders het filmen, en dan zie je snel genoeg of ook de achterwielen aangedreven worden.

Als het niet zou werken, zou ik verwachten dat er al een melding in je scherm was verschenen. Bij volgas in een bocht op een natte weg zou het al moeten werken. Ik heb geen 4motion en bij een natte weg kan ik zo mijn voorwielen laten slippen en dan zie je het symbooltje oplichten. Dan zou bij jou de achterwielen ook aandrijving moeten krijgen.

Nee bij de eerste keer dat het niet werkte was er ook geen melding en als ik met een wat hogere snelheden en t ASR lampje schiet toch wel erg vaak aan en dat was na de eerste reparatie een stuk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, Stephenvanengelen said:

De 4wiel van een passat is niet permanent. Dit wordt alleen gebruikt als die ziet dat hij zijn grip verliest. Dus normaal 2wb en als het nodig is 4wd. Dit is het prenciepen van volkswagen op de 4motion aan drijving


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat de 4wiel niet permanent is begrijp ik maar heb het idee dat als hij grip verliest de aandrijving niet ingrijpt en t ASR lampje schiet ook erg veel aan zelfs bij wat sneller optrekken.

Daarom zou ik m ook graag op een testbank zetten om te kijken of het aan mij ligt of aan de aandrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, JanSL said:

Ik heb ook een 4motion en testen of de achterwielen ook aangedreven worden is erg simpel.
Ga op een kruispunt staan (stil), zet de auto in de sportstand, ga linksaf en geef vol gas. Als de 240pk op alleen de voorwielen worden overgebracht, slippen ze meteen door en springt de ASR in actie.

Dat is het gevoel wat ik nu dus ook heb dat de voorwielen erg slippen en die ASR komt wel erg vaak in actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat vind ik ook verdacht.
In de 40.000km die ik met mijn auto gereden heb, is de ASR alleen aangesprongen toen ik op een semi-verharde weg gas gaf. Anders nooit.
Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 GTE Variant begon ook te kraken op verkeersdrempels. Het gekraak leek uit de omgeving van de achterklep te komen.  Ik zag dat het plastic omhulsel van het slotmechaniek aan de klep wat witte slijtsporen had. Ik heb dat plastic deel en het beweegbare plaatje in de vloer waar dit contact mee heeft goed schoongemaakt met een doekje met WD40: het gekraak is helemaal verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat ik het netjes zeggen, dealer hier in de buurt heb ik weinig vertrouwen meer in, auto is hiervoor al meerdere malen terug geweest zonder dat ze dit opgelost krijgen. Is dit ook bekend bij dealers in Duitsland? Hier in de buurt heeft 1 dealer een monopoly positie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden