Ga naar inhoud
  • 0

FEC-SWAP codes: wat kan mijn auto nog meer?


Teake

Vraag

Fec-Swap codes:

Slim van Volkswagen: om in het menu, een beetje verstopt, te laten zien wat de auto wél kán, maar niét mág omdat je nog niet extra betaald hebt:

Mijn passat B8 comfortline heeft een aantal Fec-Swap codes die nog niet geactiveerd zijn. Nou ben ik flink aan het zoeken geweest, maar ik kan niet van alle codes de betekenis vinden.

Hieronder een overzichtje:

image.png.6e3a2229c215819b42f642ebf40ae319.png

Wat doen de missende codes? En wat kan ik eenvoudig/betaalbaar laten activeren in liefst omgeving Zwolle?

Alvast bedankt voor jullie kennis en hulp!

passatcodes.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Fec-swap code is een activatie document, deze moet je in kopen via magazijn. Op Vin nummer ziet de dealer welke optie`s wel mogelijk zijn en welke niet. 

Dit bieden ze in de meeste gevallen aan, en zullen niet verder kijken wat nog meer mogelijk is omdat ze dan het risico lopen dat het niet lukt en de kosten voor hun zijn.

Trekhaak inleren moet bijvoorbeeld ook op deze manier, maar hier kan je via de achterdeur alles nog wel handmatig om coderen en wordt het alleen niet weggeschreven op je vin en kan het zijn dat je de optie mist naar een update bij de dealer.

Optie`s als Voice control, app connect etc. moet je om programmeren via Odis online ik ben er mee bezig geweest om dit ook zonder activatiecode voor elkaar te krijgen maar is mij nog niet gelukt.

Pakket voor bijvoorbeeld App Connect vrijschakelen kost €224,50 bruto ex btw en ziet echt niet veel korting op. Dan moet je nog een Odis online hebben inclusief inlog goedkoop zal het dus nooit zijn.

Toevallig pas nog een Passat B9 gehad waarbij het volgens de dealer ook niet mogelijk was, hier moest alleen een andere usb kabel ingemaakt worden omdat deze app connect niet ondersteund en dan uiteraard aanmelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen week een nieuwe mercedes C180 huurauto mee gehad, waarin in aardig met android auto heb kunnen spelen. Viel me flink tegen eigenlijk. Nou heeft zo'n Benz geen touch-screen, maar een draai-druk-knop op de middenconsole. ONHANDIG! Dus mogelijk dat android auto in een passat nog wel aardig handig kan zijn.

Heeft iemand goede filmpjes van wat android-auto kan en doet in een passat B8? En hoe goed is die stem-besturing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Teake said:

Ik heb afgelopen week een nieuwe mercedes C180 huurauto mee gehad, waarin in aardig met android auto heb kunnen spelen. Viel me flink tegen eigenlijk. Nou heeft zo'n Benz geen touch-screen, maar een draai-druk-knop op de middenconsole. ONHANDIG! Dus mogelijk dat android auto in een passat nog wel aardig handig kan zijn.

Heeft iemand goede filmpjes van wat android-auto kan en doet in een passat B8? En hoe goed is die stem-besturing?

Als ik eerlijk moet zijn vind ik android auto zelf ook best nutteloos. 1 keer gebruikt en dat was alleen om het uit te proberen.

Spraakbesturing werkt prima, maar gebruik het niet. Het duurt namelijk best lang voordat je bij de volgende stap bent. Alleen handig als je onderweg bent en je de navigatie wilt aanzetten d.m.v. spraakbesturing i.p.v. klooien met het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn al wat aanbieders / hackers die de overige fec swap codes kunnen vrij geven. Zo gaat m'n eigen dm pq binnen kort naar iemand die het performance en car menu vrij geschakeld op de pq versie. Jullie mqb toestelen zouden dit ook moeten kunnen. 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn android telefoon gebruikt voor stembediening nu z'n eigen interne microfoon. Dat is op hogere rijsnelheid vaak reden voor spelfouten in de tekst. (Bij geven van opdrachten, of berichten inspreken).

Als ik voice-control en/of android-auto laat activeren, werkt google assistant dan via de auto-microfoon, en is dat beter? Dus minder spelfouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, Stief said:

Voice control werkt via de auto mic.
Knopje kort indrukken is vc van de DM of DP. Langer indrukken is vc van Android Auto (google Assistant dus)

Dank, Krijgt de telefoon de daarna ingesproken tekst óók via de automicrofoon binnen?

En... is die beter dan de microfoon  vd telefoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-12-2019 at 18:20, Passat Rdi said:

Er zijn al wat aanbieders / hackers die de overige fec swap codes kunnen vrij geven. Zo gaat m'n eigen dm pq binnen kort naar iemand die het performance en car menu vrij geschakeld op de pq versie. Jullie mqb toestelen zouden dit ook moeten kunnen. 

Weet je zeker dat je een PQ model hebt? Zover ik weet kan performance alleen op een ZR en Delphi model. 

@Teake Wat voor model heb je? ZR? PQ? Plaats anders even je softwareversie van je unit (menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan softwareversie. De eerste twee regels). Ik kan de fec swap codes ook vrijgeven afhankelijk van je model :)

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, Passat Rdi said:

Ik heb sw 0478 op een 5c0035680D driving school think blue menu werken performance gaat aan doet de needle sweep helaas alleen geen weer gave turbo druk en olie temperatuur. 

Ah ja dacht ik al. Werkende performance kan alleen op een ZR model :) Heb gisteren op een nieuwe Polo Perfomance monitor geactiveerd met wat andere dingen erbij. 

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee fec was al vrij had meerder aanpassingen gedaan op deze  2019 polo gti. Deze had affabriek al het performance menu. Ben er zelf nog niet uit hoe het hmi pakket te activeren helaas.  Had deze ook als basis en Adaption log in de hoop mijn eigen menu werkende te krijgen maar tevergeefs helaas. Wat ik wel vreemd vind is dat de polar fis wel alle drukken en temperaturen weer geeft in de fis van de teller. Ook heeft de passat standaard olie temperatuur weergave. Ik. Heb de sirocco meters geplaatst deze geven wel druk weer in Bar en olie temperatuur maar die fucking radio niet?

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Passat Rdi said:

Nee fec was al vrij had meerder aanpassingen gedaan op deze  2019 polo gti. Deze had affabriek al het performance menu. Ben er zelf nog niet uit hoe het hmi pakket te activeren helaas. 

Hmi pakket? Ik heb vandaag nog een aantal op afstand gedaan. Performance menu, spraak en appconnect. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Passat Rdi said:

Heb helaas geen odis online account. Heb enkel vcds hex v2 draadloos versie en origineel vcp. 

Laat het me zo zeggen, het kan ook zonder Odis :). Maar het is niet enkel coderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Rainesh Op een passat b8 2.0bitdi en 2.0tsi 280pk is het submenu sport (zoals te zien bij de polo hierboven) standaard geactiveerd. Is dit achteraf ook te activeren bij andere passats van bijvoorbeeld het modeljaar 2015/2016?

Is het trouwens ook mogelijk de AID bij een 2015/2016 model Passat te flashen naar die van een modeljaar 2017-2019? Als dat mogelijk is, dan vraag ik me wel af of je dan handmatig kan inzoomen op je navigatiekaart in de AID, want momenteel doet ie dat automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Ozzy40 said:

@Rainesh Op een passat b8 2.0bitdi en 2.0tsi 280pk is het submenu sport (zoals te zien bij de polo hierboven) standaard geactiveerd. Is dit achteraf ook te activeren bij andere passats van bijvoorbeeld het modeljaar 2015/2016?

Is het trouwens ook mogelijk de AID bij een 2015/2016 model Passat te flashen naar die van een modeljaar 2017-2019? Als dat mogelijk is, dan vraag ik me wel af of je dan handmatig kan inzoomen op je navigatiekaart in de AID, want momenteel doet ie dat automatisch.

Ligt eraan wat voor unit erin zit. Softwareversie via service menu is het belangrijkst. 

AID kun je niet flashen naar nieuwere versies want die zijn technisch anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, Rainesh said:

Ligt eraan wat voor unit erin zit. Softwareversie via service menu is het belangrijkst. 

AID kun je niet flashen naar nieuwere versies want die zijn technisch anders. 

Ik weet enkel dat het een Discover Pro is, met welke letter het onderdeel nummer eindigt of welke software versie er momenteel op staat weet ik niet. Als ik het niet vergeet zal ik er naar kijken van de week.

Ah.. dat is jammer. Ik vind het zwart/witte look van de nieuwere AID sw net wat mooier ogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Ozzy40 said:

Ik weet enkel dat het een Discover Pro is, met welke letter het onderdeel nummer eindigt of welke software versie er momenteel op staat weet ik niet. Als ik het niet vergeet zal ik er naar kijken van de week.

Ah.. dat is jammer. Ik vind het zwart/witte look van de nieuwere AID sw net wat mooier ogen

In principe moet het ook gewoon erop mogelijk zijn, systeem zou waarschijnlijk wel eerst geupdate moeten worden (raad ik sowieso aan bij alle navi systemen). 

Net voor het hele corona gebeuren nog paar units geupdate van softwareversie 343 naar 1427. Moest wel in een paar stappen maar wat een gigantisch verschil was dat. Systeem was stukken sneller en had ook de nieuwe looks gekregen. 

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 7-4-2020 at 21:11, Ozzy40 said:

@Rainesh Op een passat b8 2.0bitdi en 2.0tsi 280pk is het submenu sport (zoals te zien bij de polo hierboven) standaard geactiveerd. Is dit achteraf ook te activeren bij andere passats van bijvoorbeeld het modeljaar 2015/2016?

Is het trouwens ook mogelijk de AID bij een 2015/2016 model Passat te flashen naar die van een modeljaar 2017-2019? Als dat mogelijk is, dan vraag ik me wel af of je dan handmatig kan inzoomen op je navigatiekaart in de AID, want momenteel doet ie dat automatisch.

Ozzy dat scherm had ik standaard geactiveerd staan. Ik heb een 190pk tdi uit 11-2015. Wel heb ik de Off Road functie in laten schakelen. Best geinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-4-2020 at 07:43, Rainesh said:

In principe moet het ook gewoon erop mogelijk zijn, systeem zou waarschijnlijk wel eerst geupdate moeten worden (raad ik sowieso aan bij alle navi systemen). 

Net voor het hele corona gebeuren nog paar units geupdate van softwareversie 343 naar 1427. Moest wel in een paar stappen maar wat een gigantisch verschil was dat. Systeem was stukken sneller en had ook de nieuwe looks gekregen. 

Ik heb net even gekeken, volgens mij heb ik ook 0343 sw versie erop staan, ik zag in ieder geval zoiets staan. Ik zal vanavond weer kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden