Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
FZPassat

Auto schokt tijdens het rijden 3C 2.0 FSI

Vraag

Dag allemaal,

Sinds kort schokt de auto bij het rijden. Ik merk het vooral bij een snelheid van 100 km/u.

Bij een snelheid van 120 of daarboven merk ik het minder. 

Verbruik is niet anders en gewoon het zelfde. Ik mis ook wat vermogen naar mijn idee.
Bij het optrekken gaat dat wel oke, de auto schokt niet tijdens het accelaleren.

Auto heeft inmiddels 241 000 op de teller. Altijd op tijd onderhouden.
Bougies zijn niew (NGK). Olie is 7000km geleden ververst.

Zijn dit symptomen van vervuilde injectoren denk je? Of heeft dit te maken met de inlaat? Valse lucht?
Auto is uitgelezen en er is niks gezien.

Het begon ongeveer een maandje geleden, maar gisteren had ik het best extreem vond ik. Ik voel dat het steeds erger wordt (langzaam).
Ik had als idee om naar een VAG specialist te gaan zoals in NUENEN.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probleem is gevonden en opgelost. Ik had waarschijnlijk 2 oorzaken tegelijk. De ene wat ik hierboven beschreef bobine verhaal.

Gisteren auto weer laten uitlezen, de motorlampje brandde continu. Bleek motorlekkage lucht te zijn. Ik had dus ergens last van valse lucht.

Het kwam door een gat in de slang wat boven de inlaat zit. Inlaat slang...

Rubber kwam tegen de gouden buis wat je op de foto ziet. EGR buis ofzo?

Het is opgelost nou en meteen isolatietape gebruikt.

Auto stottert niet meer, stationair is ie veel rustiger en verbruik bij stationair is ook weer netjes 0,9 wat daarvoor schommelde tot 1,76029d295ecd4597ec17feaed9f6487b8.jpgefb3a8d6dd6551e8428aefee642dd783.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Soortgelijk probleem eerder gehad met een BMW 3 serie en een Ford Focus. Het probleem zit hem dan waarschijnlijk in de ontsteking op 1 van de cilinders. Om het zeker te weten, laat 'm uitlezen. Je kan dan zien of de ontsteking op een bepaalde bougie een storing geeft. Daarna kan je gaan zoeken naar de oorzaak; vocht bij de bougies (kan kortsluiting veroorzaken), de vorstblokkering bovenin het blok (waardoor het vocht er komt) of een beschadigde bougiekabel (door de kortsluiting). 

Succes met het uitzoeken en verhelpen!

aangepast door Thomas1984

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

bobine kan idd, vervuiling ook, ga anders eens naar AVS-Auto's in Oud-Beijerland, is denk ik dichterbij voor je en vraag naar Aart (en doe de groeten van Matthijs)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

He Matthijs,

Had je berichtje te laat gelezen. Had in de tussentijd de auto gebracht naar VAG car service in bergschenhoek en die hebben de diagnose vastgesteld dat de ketting uitgerekt is. Dat hoort hij en leest ook nokken as verstelling fout uit.

Hij concluceert dat ik daarom vermogen mis.

Kosten reparatie 595... incl.

aangepast door FZPassat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Jikes! Of valt dit nog mee? Ik heb horror verhalen gehoord van de gevolgen van een niet goed functionerende ketting. Is de reparatie dan alleen het vervangen van de ketting of komt er nog meer bij?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Jikes! Of valt dit nog mee? Ik heb horror verhalen gehoord van de gevolgen van een niet goed functionerende ketting. Is de reparatie dan alleen het vervangen van de ketting of komt er nog meer bij?

Klopt. Als je het niet op tijd vervangt dan ben je nog verder van huis. Kleppen gaan krom etc.

 

Nee het is een set wat ie vervangt. Ketting, spanrol, pakkingen en nog iets. Weet even niet meer wat.

 

Het is niet goedkoop, maar aangezien ik van plan ben deze auto op te rijden is het wel verstandig meteen te doen.

 

Tijdens de logjes die hij maakte checkte hij ook o.a. de bobines en die waren voor de rest goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ketting en alle toebehoren zoals stoter, spanner, pakkingen zijn vervangen en probleem is ook weg.

Motor is ook veel stiller nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Fouad @FZPassat jongen hoe is het met jou, hoorde niets meer
He Ronald!

Gaat goed hoor. Hoe is het met jou verder? Welkom terug op het forum

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Probleem lijkt toch nog niet opgelost te zijn. Probleem werd gisteren ook zo erg op de snelweg dat het motor lampje ging knipperen.

Aan de kant, wegenwacht gebeld. Uitgelezen en bleek cilinderoverslag 4 te zijn. Bougie nageken.

Bobine verplaatst naar cilinder 3 en toen stuk weer gereden om te kijken of het probleem zich dan verplaatst naar cilinderoverslag 3 maar helaas het kwam niet meer naar voren.

Ik had bij een automaterialen zaak toch maar een nieuwe bobine gekocht voor de zekerheid en vervangen.

Daarna naar huis gereden en begon toch weer te schokken/trillen. Dus moet nog verder onderzocht worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden