Ga naar inhoud
  • 0

Stads lampen uit bij DRL aan


B3rt

Vraag

Is het mogelijk om de stadlichten (of te wel parkeer lichten) uit te coden/zetten als de (originele) DRL lampen aan zijn?

 

In mij (2009) CC heb ik bi-xenon zitten met speciale DRL lampen, deze heb ik via coding aan gezet en dit werkt prima, ze gaan aan zodra je de auto op contact zet en uit zodra het dimlicht aangaat.

Echter wat blijkt, de stadslichten zijn dus ook aan als de DRL lampen aan zijn, dit wil ik eigenlijk dus niet, deze dienen aan te gaan als het dimlicht wordt gebruikt.

Tot gisteren was dit niet zo'n groot probleem omdat het niet echt opviel echter ik heb gisteren de knipperlichten voor vervangen voor een (aftermarket) combi unit van DRL en knipperlichten in 1.

Heb de (aftermarket) DRL lampen aangesloten op de originele DRL bekabeling zodat de aftermarket DRL verlichting exact reageren/werken zoals de originele lampen (heb de originele DRL lampen uit de fitting gehaald), de nieuwe unit schakelt zelf de DRL uit zodra de knipperlichten worden gebruikt en weer aan zodra knipperlicht uit gaat.

Nu werkt dit perfect, de DRL netjes op de plaats van de knipperlichten en die gaan uit als je knipperlicht aan zet, maar nu zie je ineens dus 2 kleine stads lampjes branden in de koplampen zelf, tsja dat wil ik dus weer niet.

Is er een optie om deze uit te zetten en dat deze alleen aangaan als je dimlicht aanzet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou met byte 2 bit 5 kunnen proberen en DRL als stadlicht laten werken... (niet gedocumenteerd bij VCDS) je kleine stadlichtjes in de koplamp niet meer mogen aangaan.

DRL dimming is dan weer in te stellen met byte 20.

image.png.c8ae3b199d5361bc584401300d653a34.png

image.png.c969832f2e34f42076e257df5d2f0484.png

 

Mogelijk kan je ook nog iets instellen in dat verband met byte 25 bit 3 (ook weer niet gedocumenteerd bij VCDS), maar ik denk eerder dat deze de stadlichtjes altijd aanlaat, ook bij DRL...

image.thumb.png.228ea465f3489c4aa03bc13c0d403ef7.png

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb even gekeken bij byte 25, alle bits staan bij mij op 0, met vcds zie ik alleen maar 0000000 voor alle byte 25 , heb even met VCP gekeken en daar zie ik wel de bit apart staan maar ook geen omschrijving bij

Als ik je screenshot goed lees moet dit dus 0 zijn (wat het al is), bij 1 blijft die altijd aan, ook bij DRL of is dat nu net andersom?!

Moet dus byte 25 bit3 nu 0 of 1 zijn om je stadslampen bij DRL UIT te hebben?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-10-2019 at 16:26, dreke said:

Toch wel... maar er staat geen tekst bij in VCDS. De afbeeldingen zijn van een 3C8 boordnet, identiek aan hetgeen origineel in je CC zit...

grtz, dre

Welke software gebruik jij waar die screenshots van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-10-2019 at 20:01, Diver said:

Dat kan je dan toch gewoon even proberen.

gedaan, maar werkt helaas niet, krijg een error met opslaan: out of range....

 

e zou met byte 2 bit 5 kunnen proberen en DRL als stadlicht laten werken... (niet gedocumenteerd bij VCDS) je kleine stadlichtjes in de koplamp niet meer mogen aangaan.

Ook dit heb ik geprobeerd, maar ik heb dus geen bit 5 bij byte 2, zet je die er met de hand bij dezelfde error: out of range.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 17-10-2019 om 20:02, B3rt zei:

Welke software gebruik jij waar die screenshots van zijn?

Sorry voor het late antwoord... 

VAGC (vroeger ReadLabel), eigen geschreven software die mogelijke coderingen toont (zonder gebruik van VCDS of connectie met de auto), en logfiles kan inlezen en de codes tonen.

grtz, dre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden