Ga naar inhoud
  • 0

Motormanagement lampje gaat niet weg na vervanging inlaatspruitstuk.


NiekVW

Vraag

Goeiedag,

Ik zit momenteel met mijn garage met de handen in het haar. 

Mijn Passat met kenteken GS732X moest een week geleden een nieuwe inlaatspruitstuk omdat de wervelkleppen van de vorige niet meer helemaal open gingen. 

So far so good, alleen na vervanging auto opgehaald en naar ongeveer twee dagen rijden plopte het oranje motormanagement lampje weer bij. 

Auto rijdt motorisch uitstekend alleen elektrische lijkt hij het inlaatspruitstuk wel niet te accepteren. 

Nu heeft de garage al alle orginele  bekabeling doorgemeten (alles in orde) en zelfs de potmeter onder het inlaatspruitstuk weer gekalibreerd alleen zonder lang succes want na 2 dagen rijden komt het lampje weer op. 

Als we de Passat uitlezen geeft hij aan dat er een onlogisch signaal afkomt plus de code P2015. 

Wie o wie heeft zoiets eerder gehoord of meegemaakt en kan mij hiermee helpen?

Niek Verhoogt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
34 minutes ago, marijnensam said:


Bedankt voor je reactie, de kleppen gaan toch automatisch open en dicht tijdens het rijden?

En als ik rij voel ik geen stotters of dat hij op een andere manier een beetje inhoud. 
 

 

aangepast door NiekVW
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben ze de nieuwe inlaatspruitstuk onder vacum in gebouwt? Zo niet los halen en vacuum op zetten. En dan terug bouwen. Doe je dit niet. Dan kunnen de kleppen niet vergenoeg open. En dan komt die tegen je tussen schot aan die hij dan moet open zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kan je nu een inlaatspruitstuk op vacuüm inbouwen?
Heb dit gevonden;
 Er zit er aan de linkerkant onder het inlaat spruitstuk een extra vacuum/ventielmagneet met een ronde vacuumdoos die de bedieningsstang bedient
Bedoel je dit?



Klopt deze bedoel ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden