Ga naar inhoud
  • 0

Wiellagers vervangen. Toch nog gonzend geluid.


Jovum

Vraag

Beste Forum lezers.

Al enige tijd is er aan de voorzijde van mijn passat 3C 1.9 tdi  2007 270.000 km een gonzend geluid hoorbaar. Het geluid "loopt" synchroon met de omwenteling van de wielen. Het gonzen is ook licht voelbaar in het stuur, alsof er iets ruw loopt.  Bij remmen en bochten lijkt ? het in intensiteit toe te nemen.    Typisch gevalletje wiellager(s) zou je zeggen.  Echter beide wiellagers zijn net vervangen. Dit geeft geen verschil. Ook heb ik recent rem- schijven en blokken vervangen.  Heeft ook geen enkele invloed. Banden zijn zo goed als nieuw (Continental)

Kan dit mogelijk veroorzaakt worden door de aandrijf as(sen) ? overigens geen speling voelbaar.

Of de uitgaande lagers in de bak/dif ?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of suggesties heeft ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
23 hours ago, Vinniepilon said:

Zou toch naar de aandrijfassen gaan kijken, zeker als het voelbaar is bochten en in je stuur. 

Er is tijdens de bochten een  versterkt "joe-joe joe joe ( :) ) geluid waarneembaar.  (Geen trilling of wiebel.  Wel is er een beetje voelbaar aslof er iets ruw loopt)

Versleten aandrijfassen geven toch eerder een knakkend geluid tijdens het nemen van een bocht ? 

Kan een versleten aandrijfas bij gewoon recht uit rijden  ook een gonzend, JOE JOE JOE JOE geluid geven ?  (en wat tijden de bochten sterker word?)

Graag JOE reactie :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haal je handen eens over je banden heen en voel of ze nog mooi rond zijn en geen ribbels hebben. ( cuppen van de banden ) dit kan het zelfde geluid produceren. Als je winterbanden heb zet die er eens onder.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 14-9-2019 at 08:35, Vinniepilon said:

Auto op de krik zetten of brug en alle wielen stuk voor stuk draaien en kijken luisteren en voelen of er trilling aanwezig of een zoem geluid. 

 

Welke banden van conti zitten erom en Hoelang .  

sorry dat mijn reactie even duurde.    Er zitten Continental Premium Contact 5 banden onder.    Er is nu zo een 8000 km gereden.   Ongv 6 a 7 mm profiel.       De aanwezige vlakken op de banden lijken wel te cuppen maar niet sterk.   0-1mm.   Ik zal komend weekend de reserve band er onder plaatsen of ik verschil hoor.

Is trimmen dan een oplossing ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden