Ga naar inhoud
  • 0

Lane assist Passat 3C


PietP

Vraag

Hallo,
Recentelijk heb ik een Passat 3C Variant in Duitsland gekocht. Bij het ophalen van de auto heeft de verkopende partij mij uitgelegd hoe ik lane assist zou moeten activeren: "Lane assist wordt geactiveerd door op het knopje op de linker hendel te klikken bij een snelheid boven de 65 km/u."

Uiteraard heb ik geprobeerd lane assist te activeren op de terugweg, echter zonder succes.
Vervolgens ben ik in het Duitse instructieboekje gaan bladeren. Als ik het goed begrijp kan ik met behulp van de toetsen op het stuurwiel door de menu-structuur op het dashboard.
De structuur zou het menu 'Assistent' moeten bevatten en daar kan lane assist aan worden gezet. Het menu 'Assistent' bestaat bij mij echter niet. Ik heb 'slechts' de menu's MFI, Audio, Navigation en Settings.
De auto is van januari 2010. En ik had eigenlijk ook het menu 'Phone' verwacht, zodat ik mijn telefoon via bluetooth zou kunnen koppelen. Het 'Phone' menu ontbreekt ook.

Volgens de verkopende partij moet de auto lane assist bevatten. Ik ben bij de dealer langs geweest en zij hebben op basis van het chassis nummer inderdaad bevestigd dat de auto lane assist heeft. Heb een uitdraai van de PR-nummers van de dealer mee gekregen en daar staat het volgende op: 7Y4 - E - SPU - lane assist (Heading Control Assist).

Heeft iemand een idee waarom lane assist niet werkt?  Wellicht doe ik iets niet juist, dan word ik graag de juiste richting op geholpen. In het boekje staan ook de controle lampjes die op het dashboard zouden moeten gaan branden, ik heb de lampjes echter (nog) niet zien branden.

 

Bedankt!
(Weet niet of ik op de juiste manier een topic heb gestart, excuses)
 

linker_hendel.jpg

aangepast door PietP
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 uren geleden, PietP zei:

Bedankt voor je reactie.

Kan wel door de menu's heen bladeren met de pijltjes omhoog en naar beneden. Kom echter nergens 'Assistent' of 'Lane assist' tegen.

Volgens mij zit er wel een camera in, zie bijgevoegde foto.

2019-09-07-16-59-00.jpg

Klopt de bovenste is de lane assist camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 hours ago, Passat Rdi said:

Kan ook zijn dat de lane assist uit gecodeerd is dan kom je het menu ook niet tegen.  Maar het zit er inderdaad wel in. Zal beginnen als er niks in de teller te activeren is van lane assist met uitlezen. 

Zodra ik een kenteken heb, zal ik eens bij de dealer langs. Zou in dat geval ook het 'Phone' menu uitgecodeerd kunnen zijn? Dacht namelijk dat het RNS510 systeem uit 2010 standaard wel de mogelijkheid zou bevatten om een telefoon via bluetooth te kunnen koppelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden