Ga naar inhoud
  • 0

Rare brom stationair 1.6 Diesel


The-stig

Vraag

Ik heb een raar geluid als mijn auto stationair loopt, ik hoor buiten de normale rauwe diesel ? nog een vreemde brom, deze pulseert. 

Ik heb de airco en ventilatie volledig uitgezet, dacht eerst dat het de ventilatie was.

Onder de motorkap hoor ik het geluid wel maar heel ver weg, lijkt hier niet vandaan te komen.

Om de seconde hoor je een brom en voel je de resonantie licht in het stuur, de motor loopt keurig en varieerd niet.

Met rijden hoor ik niks en reageert de auto heel normaal, geen krachtverlies en zo.

In tekst hoor ik "brrrr.........brrrr.......brrrr......."

Hopelijk weet iemand wat het is of waar ik moet kijken.

Ik voeg een bestand bij, hopelijk is deze te beluisteren.?

Spraak 001_sd.m4a

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De brandstofpomp heb ik gecheckt, die snort netjes door. 

Wat me opvalt is dat ik het geluid niet hoor als de motor koud is, pas als hij goed warm is begint het.

Ik heb met het stuur gedraaid om te horen of het de stuurpomp is, maar het geluid veranderd niet.

Ook op het rempedaal krijg ik geen extra geluid.

Met het koppelingspedaal in en uit geen verandering, ook met schakelen niks.

Het geluid gaat wel mee als ik het gaspedaal intrapt, toeren omhoog dan versneld het geluid.

De motor vind ik wel wat meer trillen maar bij gas geven zie ik de motor niet wringen, hij wordt zelf rustiger en het trillen is weg.

Bij mijn laatste controle leek het wel of het bij de snaar aan de rechterkant van de motor af komt, maar moeilijk te horen met lopende motor.

Zou het een poelie kunnen zijn, of een andere pomp?

Wat het geluid precies is weet ik niet maar het lijkt net op een vaatwasser die in bedrijf is. Net het geluid van een pomp die constante slagen maakt.

Wat mij opviel was dat ik op het blok aan de achterzijde nog een gek geluid hoorde, een soort sis geluid dat ook pulseert. Nu hoorde ik iets van een vacuümpomp, is dit het? Zit wel een stalen rond ding wat bij mij overkomt als vacuümpomp, maar blijf een leek.

Kortom, iemand een idee van wat dit alles veroorzaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, Vdub said:

egr-klep gaat open en dicht, zul je waarschijnlijk e.d.d. wel een storing van krijgen.

Is dat een kwestie van schoonmaken of voorzie je grotere problemen?

Ik moet zeggen dat het er nog steeds is maar bijna niet hoorbaar meer.

Zou een flesje Wynns kunnen helpen met het eerste schoonmaakwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden