Ga naar inhoud
  • 0

Spiegels automatisch inklappen bij sluiten en openen auto werkt niet


B3rt

Vraag

Mijn spiegels klappen helaas niet automatisch in (of uit) als ik de deuren sluit, wel via het knopje.

Ik heb dit al getracht dit te coden met vagcom, obd11 maar ook met VCP maar krijg het niet ingesteld, bij elk systeem krijg ik een foutmelding.

Nu schijnt dat dit komt doordat mijn raam modules blijkbaar niet geschikt zijn hiervoor :(

 

Heb eigenlijk 3 vragen:

1. welke raam modules (onderdeel nr) heb ik nu exact nodig zodat dit wel kan?

2. hoef ik enkel 1 module (bestuurders zijde) of beide zijden te vervangen?

3. Als de modules zijn vervangen en gecode, werkt het dan zo: ik sluit de (ik heb kessy) deur met mijn vinger, deur gaat op slot, alarm gaat erop en de spiegels klappen in. Als ik contact aanzet klappen ze weer uit.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 1

Het vreemde is ik heb volgens vcds deze module: 1K0 959 793 P en jij hebt deze: 3C0 959 793 A dit is inderdaad een compleet ander nummer.

Als ik echter zoek op die modules vind ik niet veel, wel zijn er wel genoeg andere modules te vinden van oa Audi etc, het nummer is vrijwel hetzelfde enkel de eerste 3 tekens niet.

bv: 3C0 959 793 A  bij Audi is dat dan nummer 8X0 959 793 H

Kan ik nou bv ook de modules met het Audi nummer nemen hiervoor, op deze modules staat trouwens gewoon ook het VW logo erbij.

Is het zo dat hoe hoger de letter (A,B,C) hoe nieuwer en hoe beter?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij klappen ze wel in op de ab. Je moet ruitmotoren hebben van de cc vanaf bouwjaar 2011. Hoe het werkt met kessy heb ik geen idee dit heb ik niet op mijn auto. 

Ik kan het aanpassen bij deze motoren zowel met vcp als vcds dat ze uitklappen op de deur of op contact. 

 

Address 42: Door Elect, Driver (J386)       Labels:| 3C0-959-70X-GEN4.clb
   Part No SW: 1T0 959 701 AG    HW: 3C0 959 793 A
   Component: TUER-SG FT    002 0307  
   Revision: 12101005    Serial number: 0001700482
   Coding: 0215F7
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_DCU42BroseDriveSide A03004
   ROD: EV_DCU42BroseDriveSide_VW32.rod
   VCID: 7CF67636F78A92A47B-8028

   Slave Driver: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 703 C    HW: 3C0 959 795 B  Labels: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
   Component: J388__TSG-HL  004 0401 
   Serial number: 00000001737950      
   Coding: 0004D0

No fault code found.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij is het niet aan te passen, niet met vcp ook niet met vcds, beide geven error als je het wil activeren.

De error zou komen doordat de module niet geschikt zijn.

Maar de nummers vermeld in jou reply werken dus, dan zou ik daarop kunnen zoeken.

Heb je een CC facelift of pre- facelift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope dat helaas niet. Ben er al is mee bezig geweest om een passat b7 module er in te zetten. Dit lukt spiegels klappen in. Maar wat er niet gebeurd is dat je raam dat 1,5cm niet zakt. Dus ruk je steeds je raam uit z'n rubber met openen. En met dicht doen zit ie tegen het rubber. Dus je bent echt gebonden aan de cc module of misschien dat er iets past van de eos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zouden deze wel passen / werken: 3C0959792A en 3C0959793A, volgens de info komen die namelijk uit een passat variant uit 2010 maar hebben wel het zelfde nummer als in de bovenstaande vcds output.

Heb namelijk net deze 2 gevonden hier in de buurt.

 

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is dat een kwestie van vervangen/omstekkerren om dienen die modules ook nog worden aangemeld of iets dergelijks, zit er geen components bescherming op?

Is er ergens een instructie te vinden hoe ik het makkelijkste bij deze modules kom, hoe verwijder je bv de bekleding etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is plug and play. Misschien even goed zetten voor jouw auto kwa codering maar verwacht dat ie eigenlijk wel goed staat.  Deurpaneel demonteren  stekers los 3 grote torx schroeven van de motor demonteren dan kan je de motor er zo afhalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx..

Ergens ook een instructie hoe je snel en eenvoudig het deur paneel los haalt?

Ben namelijk wel eens een keertje lang bezig geweest om het los te krijgen en bleek achteraf maar 1 schroefje en een speciale handeling te zijn.

Waar zitten de schroefjes bv exact, moet je omhoog schuiven of enkel eraf trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onder zitten er twee torx schroeven deze verwijderen. Achter je handgreep zit 1 grote torx. Je raamschakelaar houder omhoog wippen daar zit ook 1 grote torx. Rechts teehoogte van je Spiegel zit een kunstof drukker hier het staafje in het midden door drukken met een fitting schroevendraaier. Nu kan je dat kunstof drukkertje verwijderen. Het deurpaneel zit rondom met drukkers. Deze met een vork schroevendraaier of wig rustig los trekken stuk voor stuk. Doe je dit te hard dan breekt zo, n montage punt en moet je die weer terug lijmen of smelten. Ik heb bij mij de drukkers er af gelaten en het paneel terug geplaatst. Dit puur omdat er af en toe voor een mod nog af moest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb origineel vcp bij die gen3 in de cc gaat dit helaas niet verschillende keren al geprobeerd. Laatst bij een sirocco en tiguan gedaan met vcp en die waren succes verzekerd. 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het een originele is kun je dit nog proberen:

https://www.car-auto-repair.com/vcp-system-active-vw-wing-mirror-folding-in-uds-door-control-units/

TP20 Module selecteren.

Ik zal ook nog even verder zoeken naar security codes met login finder als ik jullie was.

aangepast door Edgy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
40 minutes ago, Edgy said:

Als het een originele is kun je dit nog proberen:

https://www.car-auto-repair.com/vcp-system-active-vw-wing-mirror-folding-in-uds-door-control-units/

TP20 Module selecteren.

Ik zal ook nog even verder zoeken naar security codes met login finder als ik jullie was.

Thx dat had ik al geprobeerd, maar ik krijg zoals in voorbeeld connection failed error.

Als ik dan de can TP20 optie gebruik krijg ik een security login error.

Lukt gewoon niet, heb dit samen gedaan met iemand die zeer goed in coding, hij is verder gaan kijken met vcds en kwam erachter dat mijn modules niet geschikt zijn.

Wil ik dit werkend krijgen zal ik andere deur modules moeten monteren, heb er inmiddels 2 gehaald van een passat variant uit 2010 maar moet ze nog monteren.

De onderdeel nummers van deze andere modules zijn identiek aan die van Passat rdi enkele reacties hierboven, ze zijn dus geheel anders als die er nu in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben redelijk lang gezocht naar de security code, niks kunnen vinden wat werkte, maar maakt niet zoveel uit, ik heb zowel vcds, obd11 als vcp om te coden

Trouwens met geen van de 3 systemen was het mogelijk om het te coden, als het goed is kan het met de andere modules wel, lukt het niet met vcds of obd11 dan doe ik het gewoon met vcp

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bezig met de modules maar de nieuwe gaan niet werken.

Het probleem is dat de ramen niet automatisch zakken bij openen van de deur.

In de coding is ook geen optie om dit te activeren, bij mijn oude modules kun je dit dus wel aan/uit zetten, de nieuwe niet.

De oude modules gebruiken SOftware coding optie de nieuwe Long coding, bij long coding is helaas dus geen enkele optie te vinden voor activeren van Window Lowering for Framess Windows

(zie screenhots)

 

Ik vraag me dus af hoe jij  @Passat Rdideze dus werkend gekregen hebt....

2019-09-21_140707.thumb.png.e1c971490b1f8d59c191b5a8b8eee9f0.png

2019-09-21_141118.png

2019-09-21_141108.png

2019-09-21_141056.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm als ik de coding bekijk van de oude module is de lower window optie ook niet geactiveerd.

Beide modules hebben exact de zelfde optie, alles werkt ook behalve dus dat de raam niet zakt.

Iemand een idee hoe dat nu weer kan?

 

Moet er wel bij zeggen dat ik de deur nog niet open en dicht gedaan heb.

Dus de deur staat open, uit elkaar gehaald, modules vervangen en getest (code gechecekd), deur is nog niet dicht geweest of in elkaar gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden