Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotoren vervangen doch nog steeds v283 voltage suply foutmelding


Geert_1984

Vraag

Geachte forummers,

 

Sinds 4 jaar eigenaar van een passat 3c uit 2006 fsi 2.0.

Nu heb ik achter nieuwe remschijven en remblokken en stelmotoren gemonteerd omdat er dacht ik 1 defect was, tevens de klauwen gangbaar gemaakt en met nieuwe cup en remvet in elkaar gezet. Echter de foutcode 02433 motor voor handrem rechts v283 blijft hardnekkig bestaan ook na wissen meteen terug. Zekeringen gecheckt voor de handrem (zoals in de vw raad en daad beschreven staan). Ik kan me alleen nog voorstellen dat de regelmodule defect is, alleen moet ik het zeker weten voordat ik zo'n duur onderdeel ga vervangen. De motor rechts krijgt simpelweg geen spanning. Wat kan dat zijn?

 

Mvg,

 

Geert Zijlstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deed de oude stelmotor het wel? Enige wat wel eens stuk gaat is het aandrijfriempje en de behuizing die scheurt.
Normaal is het plug en play met het wisselen van een motortje.
Heb je ook autohold ingebouwd?
Bij deze storing wil het soms helpen de accupolen los halen, kabels ff tegen elkaar aanhouden, na montage deuren een keer op en weer van slot.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De behuizing was gescheurd, de motoren zijn nu weer fris inderdaad. Maar de storing is zeer hardnekkig hoor ook continu het alarm wanneer ik ga rijden. De handrem werkt gewoon goed op 1 wiel. De andere motor wordt onder geen beding aangestuurd. Mijn vermoeden wordt steeds groter dat de handbrake ecu defect is. Heb de accupolen al 5 keer los gehad. storing gewist maar komt ogenblikkelijk terug. ook continu alarm wanneer ik ga rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de vorige APK deed de rechtermotor nog wel "iets" rij al enkele maanden zonder de EPB te gebruiken hij weigerde namelijk ook een keer los te gaan sindsdien gebruik ik hem eigenlijk nooit meer was al lange tijd gedoe mee. Er zitten nu 2 hagelnieuwe stelmotoren op. connectoren zitten er goed op geklikt heb ik gecontroleerd. Er komt gewoon geen spanning bij de rechtermotor. Denk dat de eindtrap uit het regelapparaat gefikt is... Is er een manier om dit te controleren? Weet u misschien of de beide motoren apart afgezekerd zijn en waar deze zekeringen zich bevinden? 

Mvg,

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet ik zo gauw niet, denk dat het regelapparaat is afgezekerd en niet de stelmotoren apart, in de motorruimte links in de zekeringbox zit o.a. zekeringen voor ABS module en andere regelapparaten. Maar dan zouden beide motoren het niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

inderd

1 minute ago, Willem nunspeet said:

Weet ik zo gauw niet, denk dat het regelapparaat is afgezekerd en niet de stelmotoren apart, in de motorruimte links in de zekeringbox zit o.a. zekeringen voor ABS module en andere regelapparaten. Maar dan zouden beide motoren het niet doen. 

Denk het ook, stel dat 1 stelmotor heeft vastgezeten of intern kortsluiting heeft gemaakt kan de elektronica van het regelapparaat misschien wel de geest hebben gegeven, zoals ik al zei heb ik het probleem lang op z'n beloop laten gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook nog over blijft is de handremschakelaar, is tot rond 2007 ook veel ellende mee geweest, kun je altijd een keer loshalen en inspuiten met contactspray

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf    wanneer je deze effe download, kan hem niet plaatsen, dan zie je op pagina 33 dat de motoren niet apart gezekerd zijn

 

Hier nog een gelijk soortig probleem waar bij een nieuwe stelmotor defect was...

 

https://www.woutbouman.nl/blog/passat-3c-elektronische-parkeerrem-probleem

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat was het nu uiteindelijk?

Heb precies hetzelfde probleem. 

2 andere motoren al erop gezet, code gewist, komt meteen terug, is "stored" staat erbij. 

Accu klemmen losgehaald allemaal geen resultaat.

Heb je de regelmodule vervangen?

Handrem schakelaar heb ik 2 jaar geleden al een keer vervangen.

Alvast bedankt 

Gr René 

aangepast door Run-eh
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden