Ga naar inhoud
  • 0

Centrale Deurvergrendeling passagierszijde gaat steeds moeilijker open.


J.J

Vraag

Centrale Deurvergrendeling passagierszijde gaat steeds moeilijker open.

 

Ik heb het idee dat het gaat om een slecht contact, (net als het stuurslot, dat na het inspuiten met contactspray doet hij het nog steeds goed doen).

Als ik de boel weer vergrendel en weer ontgrendel, moet ik dat verschillende malen herhalen, en nu gaat hij helemaal niet meer open, dat was een paar maanden te doen.

 

Ik moet er eerst achter zien te komen hoe het zaakje te demoteren, en dat de boel proberen te testen.

Het gaat om de T5 TDi 63kw 4c 2005

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Demonteren van een deurpaneel van een t5 steld niks voor. Zijn twee schroefjes onder het afdekkapjes van de hamdgreep binnen. En twee in het midden van de deur. En als ik het goed heb twee helemaal onder in de deur. Dan kan je het deur paneel los halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Stephen voor je reactie.

Tja ik voel me net een kleine jongen met de T5, de T3 die we zestien jaar hebben gehad daar kon ik alles mee heb ik geheel gerestaureerd en geperfectioneerd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de centrale Deurvergrendeling aan de passagierszijde gaat de deur niet meer open.

Zo kan in het paneel niet los maken omdat ik de deur is niet meer open krijg om er een nieuw slot in te zetten, die we maandag ochtend binnen krijgen.

Ik heb het al geprobeerd met een staaldraad iets gebogen met een haakje er aan gemaakt, je ziet het wel eens in films hoe een politie agent een deur open maakt.

Graag tips hoe ik de deur open kan maken. 

 

 

aangepast door J.J
Een foutje hersteld, tekst was veel te groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je snelle reactie Diver,

 

Dat is juist ook nog een probleem er steekt van alles voor langs, ik ga even naar beneden en maak er een foto van en probeer het hier te plaatsen, het is een T5-campertje iets anders gebouwd van binnen dat jullie Passat, ik komt zo terug met de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, J.J zei:

Hier kan je zien dat ik dit ook al geprobeerd los te maken, ik heb trouwen ook een bergingbedrijf geschreven hoe de deur open te maken wacht nog op een antwoord

 

P1070813 - kopie.JPG

de deurstijl loshalen aan de binnen kant heeft geen zin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 14-9-2019 om 14:05, Diver zei:

Dan houd het op

 

Hartstikke bedankt voor jou moeite @Diver,

--------------------

update 12-04-2021

Ik heb de tekst van een eerder berichtje verkleint dat was per ongeluk best wel te groot,

ook bedankt dat je zoveel moeite heb gedaan ons te helpen. 

--------------------------------------------------------------

Ik ben een voorzichtig werker probeer nooit iets te forceren en houd helemaal niet van beschadigen.

Wordt vervolgt.

aangepast door J.J
Een foutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Wat wel eens wil helpen bij een 3BG is deur van slot en op slot met de ab en tegelijk kloppen op de deur thv het slot. Wil wel eens dat ie open gaat.

Moet het wel echt je slot zijn en niet een kabel die vast zit geroest zoals een 3C  

Dat is een goeie BARRY zo heb ik de deur ook een tijdje open gekregen, maar zonder kloppen ter hoogte van het slot, maar ben bang dat de contactpunten van het schakelaartje nu wat zijn ingebrand door het slechte contact, alhoewel ik de "Multi stekker van het contactslot" geheel weer goed heb gekregen door de contact spry.

Ik heb ook geprobeerd stangetje 21 met een staaldraad te pakken te krijgen om er aan te trekken zodat het slot zou open gaan, maar nee hoor ik kreeg nergens vat op misschien zat ik op de verkeerde plek.

Wat betreft het kloppen, als ik de schuifdeur open heb, kan ik een plastiek plaatje van de deur weg halen en zie dan de bevestiging van het kapotte slot daar kan ik met een stangetje ook wel een paar stevige meppen op geven met een hamer misschien is de deur dan wel te openen.

 

Fijn dat jullie toch proberen te helpen ondanks dat wij nog geen betalen lid zijn, en niet een hele statisch hebben opgebouwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry. Zie je bericht nu pas. Om de dur open te maken moet de deur paneel der af. Dig is te doen door het kapje van de binnen greep los te maken. En in het midden zit een schroef. Helaas zal je te schroeven niet los kunne krijgen door dat deze onder de deurpaneel zitten 2x dus heb je kans dat je die kapot moet trekken. Waardoor je bij de deurplaat komt. En mijn aanbod staat nog steeds als je dat maar onthoud.
Gr stephen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 15-9-2019 om 00:46, Stephenvanengelen zei:

Sorry. Zie je bericht nu pas. En mijn aanbod staat nog steeds als je dat maar onthoud.
Gr stephen.

Update 12-04-2021

Beste @Stephenvanengelen om deur open te krijgen moet het paneel er af, om het paneel er af te krijgen moet eerst de deur open, haha zo draai je in een kringetje rond.

Dit was de gouden tip:

jaap

  • jaap
  • Full Members
  • team_5.gif
  •  379
  • 2296 berichten
  • Plaats:Drenthe Geboren Groninger
  • Naam:Jaap
  • Vagcom:VCDS laatste versie.

Het enige wat wil lukken is de raam open dan het paneel wat open wrikken dan met een hele lange bijtel de paneel bevestigingen door kappen tot het paneel er uit getrokken kan worden dan kan de schakelaar gedemonteerd worden en met goed contact reiniger behoorlijk inspuiten dat weer stevig schoon droog blazen en dat verschillende keren herhalen.

Bedankt @jaap voor de gouden tip.

Zo is het gedaan @jaap door een bekende mede lid van het forum die een bedrijfje heeft,http://www.deurslotreparatie.nl/ , ik denk dat geen andere dat zou lukken.

aangepast door J.J
Een update toe gevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee geen speciaal gereedschap nodig. Alleen bedenk ik me nou net. Dat je onder met de instap trede zit. En daar zitten als het goed is twee torx 20 schroeven. En heb je kans dat die er wel uit te krijgen zijn. En dan is het hart trekken en hopen dat alles heel blijft. En dan kan je aan de deurplaat komen. En dan is het nog hopen/breken om het slot los te krijgen. En vergeet het raam niet los te maken en vast te plakken. Anders kan de binnen plaat niet los


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een filmpje hoe een slot te vervangen van de nieuwere T5,,,,,, als de deur al open is.

Ik heb ook twee bergingsbedrijven gevraagt hoe je een deur kan openen die niet meer met de sleutel open wil omdat het schakelaartje het heeft begeven.

Eén heeft gereageerd.

Ze schreven dat dat inderdaad best moeilijk gaat, maar schreven jammer genoeg niet hoe ze dan zoiets zouden doen, jammer jammer, ik zie maar uit naar jullie handigheid, ik blijf ondertussen ook zoeken naar een oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden