Ga naar inhoud
  • 0

Diverse instellingen B8


Diver

Vraag

Mijn Buurman heeft een nieuwe B8 lease auto gekregen maar de klapspiegels zijn niet geactiveerd, ( mocht de garage niet doen ) Weet iemand hoe dat zit bij een B8 @jaap mischien. Kan ook het start stop systeem permanent uit gezet worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

Mijn Buurman heeft een nieuwe B8 lease auto gekregen maar de klapspiegels zijn niet geactiveerd, ( mocht de garage niet doen ) Weet iemand hoe dat zit bij een B8 @jaap mischien. Kan ook het start stop systeem permanent uit gezet worden? 

Jan de start/stop heb ik zo gedaan.

Start/Stopp-Funktion deaktivieren

STG 19 > Anpassung > …

> Kanal "Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Minimaltemperatur" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50) > Kanal "Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Maximaltemperatur" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)

oder

> Kanal "Start/Stopp Startspannungsgrenze" > Wert auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6)

Klapspiegels heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klapspiegels gaat toch met het knopje?

Of bedoel je activeren met de sleutel?

  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in:  31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 22]  kies: Zugangskontrolle 2-Funk Spiegelanklappung Modus
  6. Zet waarde naar wens
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, martijn v o zei:

klapspiegels gaat toch met het knopje?

Of bedoel je activeren met de sleutel?

  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in:  31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 22]  kies: Zugangskontrolle 2-Funk Spiegelanklappung Modus
  6. Zet waarde naar wens

die bedoelde ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Stief zei:

Wil je topic niet kapen emoji6.png
Maar aangezien we nu toch met klapspiegels bezig zijn. Weet iemand ook hoe je ervoor zorgt, dat ze pas uitklappen als je contact aanzet?. Ipv uitklappen bij ontgrendelen.

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]
2.Klik [Security Access - 16]
3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"
4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]
5.Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)
6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.
2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"
8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.
9.Je bent klaar...

dit is met een oudere versie van VCDS, met een nieuwere moet je deze hebben, en dan Byte8 van 90 naar 95 veranderen.

[Applications]

[Controller Channels Map]

Address: 42

Login or SA code: 04354

Function: Adaptation

Output: CSV File

A chance in ENG109279-System_Parameter_0,7F BE 0F 34 00 0D C3 51 95 F2 07 E4 E4 62 00 28 ,16 is working.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van ingeklapte spiegels ? Ik zie vooral een paar nadelen.
De spiegels wijzen naar boven, dus kan er vogelpoep op komen.
Als dieven weten dat jouw spiegels omhoog staan als de auto op slot is, kunnen ze ook zien als ze een keer niet op slot staan.
En het zal je maar gebeuren dat de motor in de spiegels kapot gaan als'ie is ingeklapt. Kun je je spiegels niet meer gebruiken.

Ik heb deze feature meteen uitgezet, maar ben erg benieuwd wie er wèl het nut van inziet. Het argument "ingeklapt is de spiegel minder breed, dus minder kans dat een voorbijganger deze eraf rijdt" valt bij deze al af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0



Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van ingeklapte spiegels ? Ik zie vooral een paar nadelen.
De spiegels wijzen naar boven, dus kan er vogelpoep op komen.
Als dieven weten dat jouw spiegels omhoog staan als de auto op slot is, kunnen ze ook zien als ze een keer niet op slot staan.
En het zal je maar gebeuren dat de motor in de spiegels kapot gaan als'ie is ingeklapt. Kun je je spiegels niet meer gebruiken.

Ik heb deze feature meteen uitgezet, maar ben erg benieuwd wie er wèl het nut van inziet. Het argument "ingeklapt is de spiegel minder breed, dus minder kans dat een voorbijganger deze eraf rijdt" valt bij deze al af.


Hoi Jan,
Je bent niet de enige hoor, die er zo over denkt.
Ik ben waarschijnlijk een van die gekken, die het ook nog achteraf heeft ingebouwd in zn B8.

- vogelpoep op spiegelglas nog nooit meegemaakt op ingeklapte stand. Maar dan liever poep op het glas dan op mijn lak.

- ik vergeet het zelf wel eens maar maar ff een blik werpen op mijn auto en ik weet ik ook of ie wel op slot staat.(Overigens krijg ik via de VW app ookwel een pushbericht als de.auto na 10 min. niet op slot is.)
Oja, als onze auto's naast elkaar staan zal de dievengilde de mijne eerst passeren en de jouwe veeder verkennen

-Motor kan idd stuk. Maar als het bij mijn Kia 5 jaar goed is gegaan, verwacht ik dat de Passat dat ookwel moet kunnen evenaren

- ingeklapt is de spiegel wel degelijk minder breed. Scheelt mss niet zoveel als bij een horizontaal inklapbare spiegel. Maar scheelt nog steeds alsnog.
Ik parkeer regelmatig in een parkeergarage waar de deur vrij smal is en de bocht erin erg krap (meer gemaakt voor stadsautotjes). Zonder mijn inklapbare spiegels zou ik vaker meerdere keren voor en achteruit moeten steken om auto zonder krassen naar binnen te krijgen.

- Verder vind het eigenlijk ook wel mooi staan ingeklapte spiegels op een geparkeerde Passat.

Ik ben er dus een die het regelmatig gebruikt en erg blij is met deze functie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 31-8-2019 at 22:21, JanSL said:

Ik heb deze feature meteen uitgezet, maar ben erg benieuwd wie er wèl het nut van inziet. Het argument "ingeklapt is de spiegel minder breed, dus minder kans dat een voorbijganger deze eraf rijdt" valt bij deze al af.

Kortom, het is ook gewoon een beetje show-off, show-off van dat je in een redelijk ''luxe'' auto rijd.
Bijvoorbeeld een neef van me heeft die optie op zijn golf 7 zitten, die vind dat weer prachtig...

Wij zijn bij een aantal B8en wezen kijken en daarvan hadden een aantal die optie ook.
Het ziet er leuk uit, maar of het verder zoveel nut gaat hebben hier bij ons voor de deur is een ander verhaal.

Of te wel, ook ik ben het met je eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- vogelpoep op spiegelglas nog nooit meegemaakt op ingeklapte stand. Maar dan liever poep op het glas dan op mijn lak.

- ik vergeet het zelf wel eens maar maar ff een blik werpen op mijn auto en ik weet ik ook of ie wel op slot staat.

Oja, als onze auto's naast elkaar staan zal de dievengilde de mijne eerst passeren en de jouwe verder verkennen

-Motor kan idd stuk. Maar als het bij mijn Kia 5 jaar goed is gegaan, verwacht ik dat de Passat dat ookwel moet kunnen evenaren

Ik parkeer regelmatig in een parkeergarage waar de deur vrij smal is en de bocht erin erg krap.


Hi Stief,
Goede reactie.
Idd, vogelpoep op de lak is schadelijker dan op het spiegelglas.
En als je regelmatig je auto vergeet op slot te zetten is deze optie een optisch controlemiddel. Ikzelf ben zo gestructureerd, dat ik de auto alleen bewust open laat staan.

Als ik in een parkeergarage ben, dan klap ik de spiegels ook wel eens (handmatig) in om voorbij de betonnen paal te komen. In jouw geval zouden de spiegels bij deurontgrendeling weer naar beneden komen, en moet je ze daarna toch wel handmatig op- en neer klappen.

Wat het dievengilde en mijn auto betreft: ik snap wat je bedoelt. Met de keyless entry optie ben ik ook erg voorzichtig: de autosleutel ligt altijd ver weg van de voor of achterdeur (en de reservesleutel ligt in een blikje). Gelukkig ligt mijn oprit in het open zicht en is er totaal geen beschutting. Hopelijk is dat genoeg.

Veel plezier met je spiegels !
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 31-8-2019 at 22:21, JanSL said:

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van ingeklapte spiegels ? Ik zie vooral een paar nadelen.
De spiegels wijzen naar boven, dus kan er vogelpoep op komen.
Als dieven weten dat jouw spiegels omhoog staan als de auto op slot is, kunnen ze ook zien als ze een keer niet op slot staan.
En het zal je maar gebeuren dat de motor in de spiegels kapot gaan als'ie is ingeklapt. Kun je je spiegels niet meer gebruiken.

Ik heb deze feature meteen uitgezet, maar ben erg benieuwd wie er wèl het nut van inziet. Het argument "ingeklapt is de spiegel minder breed, dus minder kans dat een voorbijganger deze eraf rijdt" valt bij deze al af.

Als ze ingeklapt zijn nodigt het minder uit voor dronken mensen om ze eraf te schoppen. Voor dieven maakt het niet uit of de auto op slot staat, zolang je niet iets waardevols direct in het zicht legt. Als de motor defect is kun je de spiegel handmatig nog in-/uitklappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit kanaal aangepast en de start stop staat nu uit. STG 19 > Anpassung >  Kanal "Start/Stopp Startspannungsgrenze" > Wert auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6)

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de navigatiekaart in het AID kent twee standen:
1) Snelheidsmeter en toerenteller groot, NAV klein
2) Snelheidsmeter en toerenteller klein, NAV groot

Je kan hier tussen "toggelen" door op de OK knop recht op het stuur te drukken.

Is dit wat je bedoelt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 minuten geleden, JanSL zei:

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de navigatiekaart in het AID kent twee standen:
1) Snelheidsmeter en toerenteller groot, NAV klein
2) Snelheidsmeter en toerenteller klein, NAV groot

Je kan hier tussen "toggelen" door op de OK knop recht op het stuur te drukken.

Is dit wat je bedoelt !

Dat is wat ik bedoel denk ik. Gaat om de auto van de buurman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden