Ga naar inhoud
  • 0

Velgen met TPMS sensor?


eatme

Vraag

Hallo,

Ik heb pas een Passat gekocht en ben op zoek naar een setje wintervelgen. Nu vraag ik me af of er op mijn auto TPMS sensoren zitten. Ik kan op mijn huidige velgen het ventiel heen en weer bewegen. Betekend dit dat ik geen druk sensoren in de velgen heb? Ik zie ook geen druk in mijn display.  Ik zoek gewoon een goedkoop setje zonder sensors voor de winter maar ik wil ook niet dat ik de hele winter tegen een rood lampje aan moet kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

2015 zal waarschijnlijk op basis van omtrek met behulp van de ABS sensoren zijn en dus niet in je wiel.

Dat je je ventiel kan bewegen zegt niets ook met sensoren zit er een rubberen beweegbaar ventieltje aan.

 

Heb je een reservewiel? als je die erop zet en gaat rijden (en je laat het andere wiel even thuis) en er gaat niets piepen dan is geen sensor.

Gaat ie wel piepen dan wel een sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sensoren van VW die ik er in heb zitten hebben geen rubber ventiel, maar een aluminium buisje waar het ventiel in zit en zijn dus niet buigbaar. Volgens mij is OEM VW altijd zo uitgevoerd, ik ben ze althans nooit anders tegengekomen. (bij zoeken op eBay enzo.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden