Ga naar inhoud
  • 0

Even checken of dit kan wat ik wil. MDI ipv cd wisselaar


B3rt

Vraag

Ik heb sinds 1 weekje een CC 3.6 met een RNS 510 en in het dashbord kastje zit een cd wisselaar.

Deze wisselaar gebruik ik niet, deze is volgens mij ook defect (bij uitlezen wordt gemeld dat deze defect is), toen ik op mijn zoek tocht was naar de CC heb ik diverse CC's bekeken en zag dat er soms een wisselaar in zat en soms een MDI inzat.

Nu lijkt me de MDI (voor mij) veel handiger als de cd wisselaar, gezien ik de wisselaar zo wie zo niet wil gebruiken en het wel handig vind om bv een USB of ipod te kunnen aansluiten vroeg ik me dus af of je deze wisselaar zomaar kunt vervangen voor een MDI.

Een nieuwe MDI wordt via eBay aangeboden voor 89,- incl de aansluit kabel echter hier staat wel duidelijk bij vermeld:

Nicht geeignet für Fahrzeuge mit werksseitig verbautem CD-Wechsler

(vertaald: niet geschikt voor voertuigen met originele cd wisselaar).

betekend dit nou dat als je een wisselaar hebt je geen MDI kunt monteren of dat het niet SAMEN kan met de wisselaar, want dat wil ik dus ook niet, ik wil hem ipv de wisselaar.

 

De vraag is dus, kun je de wisselaar omruilen voor een MDI of past dit niet?

(dat er waarschijnlijk ook nog gecode moet worden begrijp ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb sinds 1 weekje een CC 3.6 met een RNS 510 en in het dashbord kastje zit een cd wisselaar.
Deze wisselaar gebruik ik niet, deze is volgens mij ook defect (bij uitlezen wordt gemeld dat deze defect is), toen ik op mijn zoek tocht was naar de CC heb ik diverse CC's bekeken en zag dat er soms een wisselaar in zat en soms een MDI inzat.
Nu lijkt me de MDI (voor mij) veel handiger als de cd wisselaar, gezien ik de wisselaar zo wie zo niet wil gebruiken en het wel handig vind om bv een USB of ipod te kunnen aansluiten vroeg ik me dus af of je deze wisselaar zomaar kunt vervangen voor een MDI.
Een nieuwe MDI wordt via eBay aangeboden voor 89,- incl de aansluit kabel echter hier staat wel duidelijk bij vermeld:
Nicht geeignet für Fahrzeuge mit werksseitig verbautem CD-Wechsler
(vertaald: niet geschikt voor voertuigen met originele cd wisselaar).
betekend dit nou dat als je een wisselaar hebt je geen MDI kunt monteren of dat het niet SAMEN kan met de wisselaar, want dat wil ik dus ook niet, ik wil hem ipv de wisselaar.
 
De vraag is dus, kun je de wisselaar omruilen voor een MDI of past dit niet?
(dat er waarschijnlijk ook nog gecode moet worden begrijp ik)

Ja dat kan, maar er moet ook 1 en ander in de bedrading worden aangepast dan. (En inderdaad ook in de codering)

Zover ik weet, kun je inderdaad niet èn de CD-Wisselaar èn de MDI hebben, maar dat wil jij sowieso toch niet, dus dat is geen probleem in jouw geval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat moet je dan aan de bedrading aanpassen?

 

Bij de MDI wordt namelijk een kabelset meegeleverd, dit is een quadlock verloop stuk (dus quadlock female naar quadlock male) en vanuit dat quadloack verloop stuk gaat er weer een aparte kabel direct naar de MDi. Zo te zien is de nieuwe kabel volledig plug and play. Enige wat ik me zou kunnen voor stellen dat ik in de originele quad stekker het blokje van de wisselaar eruit zou moeten halen. De cd wisselaar kabel zelf laat ik gewoon liggen, alleen dan niet meer aangesloten, de MDI kabel leg ik er dan gewoon bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat moet je dan aan de bedrading aanpassen?
 
Bij de MDI wordt namelijk een kabelset meegeleverd, dit is een quadlock verloop stuk (dus quadlock female naar quadlock male) en vanuit dat quadloack verloop stuk gaat er weer een aparte kabel direct naar de MDi. Zo te zien is de nieuwe kabel volledig plug and play. Enige wat ik me zou kunnen voor stellen dat ik in de originele quad stekker het blokje van de wisselaar eruit zou moeten halen. De cd wisselaar kabel zelf laat ik gewoon liggen, alleen dan niet meer aangesloten, de MDI kabel leg ik er dan gewoon bij.
 

Dat is de makkelijkste optie inderdaad. Je hoeft dan niet aan de originele stekker iets te veranderen, dat wordt in die kabelset namelijk al voor je gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij zijn ze bijna allemaal hetzelfde...

De aanbieder via ebay bied voor ruim 10 verschillende VW modellen (golf, passat, eos, scirocco etc) deze mdi aan, maar voor alle modellen zijn is het exact hetzelfde (bestel) onderdeel nummer.

De passat CC staat er niet apart bij, wel de gewone passat (geen idee of dat hetzelfde is).

Doe je echter de 'fahrzeug check' op het aangeboden onderdeel meld ie dat het gewoon past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden