Ga naar inhoud
  • 0

Schakelen binnenverlichting


dieseltje

Vraag

Ivm een kleine mod zou ik graag willen weten hoe de hemelverlichting achter in een variant geschakeld wordt.

Wordt deze via de voedende streng (plus) geschakeld of wordt dit massa geschakeld?

Ik weet dat de complete binnenverlichting bij de 3BG serie allemaal massa geschakeld is echter heb je bij een 3C er nog een stuk central electrics (boordnet) tussen zitten die e.e.a. regelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi beste Dieseltje,

Misschien te simpel gedacht.

Met een universeel meter, meten waar plus en min is van een hemellampje, dan ga je een draad met een zekering (voor de zekerheid) er tussen het aan de min bevestigen houd het tegen de min van het hemellampje gebeurd er niets, weet je vrijwel haast zeker dat het systeem hemellampjes niet min geschakeld is.

 

Misschien dat iemand een schema voor je heeft.

Ik woon dicht bij je wil wel mee helpen.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ivm een kleine mod zou ik graag willen weten hoe de hemelverlichting achter in een variant geschakeld wordt.
Wordt deze via de voedende streng (plus) geschakeld of wordt dit massa geschakeld?
Ik weet dat de complete binnenverlichting bij de 3BG serie allemaal massa geschakeld is echter heb je bij een 3C er nog een stuk central electrics (boordnet) tussen zitten die e.e.a. regelt.

Hoi Alle, het is massa geschakeld via de CCM. Dus niet vanaf je boordnet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Binnenverlichting wordt volgens mij +gestuurd uit het boordnet. (met een dimmende functie)
 
grtz, dre. 


Net nog even gecheckt in Elsawin, je hebt gelijk voor de interieur verlichting.
De kofferbakverlichting wordt echter wel vanuit de CCM geschakeld met de massa.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, maxx007at zei:

 

 


Net nog even gecheckt in Elsawin, je hebt gelijk voor de interieur verlichting.
De kofferbakverlichting wordt echter wel vanuit de CCM geschakeld met de massa.

 

Als het massa geschakeld is, weet ik voldoende. Kan ik mijn modje inbouwen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden