Ga naar inhoud
  • 0

Dashboard storing


3B6 op LPG

Vraag

Hallo allen,

Ik denk dat deze vraag bij electronisch thuishoort maar daar kan ik niet in komen dus ik begin maar even hier.

Sinds de vacantie heb ik een irritante terugkerende storing in het dashboard van mijn Passat 3B6, bj2005, km stand ca 240.000

Rijdend op de snelweg kreeg ik ineens gedurende 1 sec alarmsignaal en ging het handrem lampje branden. Daarna niets , tijdje later weer , daarna meer lampjes, oa abs lampje . Toen ging ook de snelheidsmeter en toerenteller even uit en weer aan en ook de rode tekst van de verbruiksmeter knipperde mee. Dat volgde elkaar steeds sneller op. Ondertussen bleef de motor gewoon ongestoord doordraaien. Omdat ik niet wist waar het zou eindigen toch maar naar de VW garage (VW dealer in Montelimar (Fr); heel vriendelijk super service: grote pluim!). Daar hebben ze hem aan de computer gehangen en had ik in een kwartiertje een uitslag: geen storingen in computer, ze hadden ook dynamo en accu gecheckt: allebei goed. Zijn vermoeden: breuk in voeding naar dashboard . Hij dacht misschien veroorzaakt door gebruik van startkabels of starthulp (zo goed is mijn frans niet), alleen heb ik die niet gebruikt. Na een kort pauze was het probleem op 1 korte piep na toen verdwenen. Ook op de resterende ca 800 km naar huis niks meer van gemerkt.

Ik was er na de vacantie nog niet aan toegekomen en we gingen afgelopen weekend naar Assen. Toen op zowel de heen als terugweg na ca 100-150 km kwam het weer terug. Op de terugweg was het zelfs na een korte stop niet verdwenen zoals eerder wel gebeurde. Even “afkoelen” leek eerst wel te helpen. Bovendien viel nu ook de Climate Control uit en soms ook de radio. Toen ik de Climate Control helemaal uitzette bleef het weg en kwam het gedurende de laatste 30 km met de fan weer aan ook niet meer terug. Zou kunnen komen omdat met minder stroomverbruik ook minder warmte in print/ bedrading ontstaat.

Is dit een probleem dat vaker voorkomt? Is er iemand die enig idee heeft waar ik moet beginnen met zoeken?

De klok , kilometerteller en knipperlicht lampjes op het dashboard blijven het overigens wel gewoon doen.

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden