Ga naar inhoud
  • 0

Aandachts punten / bekende problemen 3.6 v6 FSi motor


B3rt

Vraag

Ik heb sinds kort een CC 3.6 FSI (uit 2009) en ik vroeg me af of dit type motor specifieke problemen of eventuele aandachts punten kent?

Als ik op dit type motor google vind ik eigenlijk bar weinig info erover, dus wellicht hier iemand iets meer weet.

Kent deze motor (3.6) dus bv specifieke problemen die vaker dan gemiddeld voorkomen en wat is vaak de oorzaak/oplossing, ik denk bv aan:

- olie verbruik / lekkage

- water/koelstof verbruik/lekkage

- lagers/rare geluiden

- riemen ketting defect

- etc

 

Naast dat ben ik ook benieuwd of dit type motor ook een EGR klep en EGR koeler heeft.

 

Alvast bedankt voor enige info.

 

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn betrouwbare bakken. Ze zeggen weleens: als je vrijwel probleemloos rijden wilt neem dan een V6.

Ik ben ook lid van een CC groep met voornamelijk Amerikanen en die klagen het meest over de 2.0 TSI.
Hoeveel pech die gasten daar hebben met hun CC’s is echt heel ongelooflijk.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies wat Ronald zegt. Niets is 100% zeker als je tweedehands koopt. Maar over het algemeen staan de 3.6 blokken wel in de boeken als betrouwbaar.

Voor wat betreft die Amerikaanse 2.0 blokken. Dit zijn dezelfde als in Europa geleverd zijn. Dus de problemen zijn hetzelfde. Ik heb een Canadese CC met 2.0 blok en nergens problemen mee. Dus terug bij Ronald zijn argument, je moet net geluk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rijd zelf 3.6 (R36 variant)  type BWS motor,. 

probleemloze motor, ook met veel KM..   zijn volgens vw  de meest betrouwbare motoren. mits je ze goed onderhoud.

heb in juni de ketting, nokkenasverstellers, en spanners laten vervangen, rijd als nieuw!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 10-11-2019 om 04:35, AsliVW zei:

Zijn betrouwbare bakken. Ze zeggen weleens: als je vrijwel probleemloos rijden wilt neem dan een V6.

Ik ben ook lid van een CC groep met voornamelijk Amerikanen en die klagen het meest over de 2.0 TSI.
Hoeveel pech die gasten daar hebben met hun CC’s is echt heel ongelooflijk.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik kan met dat best voorstellen, USA heeft zulke vreemde intervallen.. bij mn kameraad zn Ford F150 V6 Ecoboost (TSI van Ford zeg maar) hoeven bougies 1x per 100K mijl vervangen te worden.. heb van de week bougies gedaan bij die Ford met 65K mijlen en mn kameraad vindt em stukken beter rijden nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 15-11-2019 om 19:50, dieseltje zei:

Is de 3.2 V6 net zo betrouwbaar of kun je beter voor een 3.6 kiezen?

motorisch zijn ze op zich gelijk, even vanuitgaande van de FSI-versie.. er zijn ook R32's zonder FSI, je hebt natuurlijk wel de FSI-nadelen die er bij elke FSI zijn zoals Carbon-buildup

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden