Ga naar inhoud
  • 0

beschadiging aluminiumvelgen


pascal

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat ze al een aantal jaar gewoon vervangen, zomer en winterbanden en nog nooit een probleem gehad. Wat wel handig is: zorg dat je auto en velgen brandschoon zijn, dan weten hun ook dat ze met een liefhebber te maken hebben en zullen ze(denk ik) altijd wat voorzichtiger met je auto/velgen omgaan. succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meerkosten zullen vooral te maken hebben met een ander (duurder) soort lood dat ze gebruiken. Op stalen velgen wordt slaglood gebruikt, dat zit met een klem om de velghoorn getimmerd.

Op lichtmetalen velgen moeten ze speciaal slaglood gebruiken dat gecoat is, zodat het lood niet gaat corroderen met de velg. Of ze balanceren uit met plaklood, met een beetje geluk kunnen ze dat onzichtbaar doen.

Het lood is dus duurder en het kost (soms) meer werk om LM-velgen te balanceren.

Van een verschil bij de montage van de banden zelf heb ik nog nooit gehoord.

 

Als je echt extreme banden hebt, die ze bijvoorbeeld moeten 'trekken' om ze om de velg te kunnen krijgen, ga dan naar een deskundige. Maar als het gewone banden en velgen zijn kunnen die bandencentrale's het meestal net zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, geen zorgen, die lui doen meestal de hele dag niet anders. Succes ermee!

 

Nou daarom dus wel zorgen, het is vaak een routine geworden, en dan rammen ze maar wat, net als veel automonteurs die even je carkit in willen bouwen en vervolgens je halve dashbord naar de kloten helpen :evil:

 

Ik doe het nog altijd het liefst zelf 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb trouwens ook nog nooit van een prijsverschil tussen staal en lichtmetaal gehoord! maar ja misschien is dat in België anders

 

 

Nee hoor, er zijn er in Nederland ook genoeg die een meer prijs berekenen, ik heb nooit geweten waarom. Nu dus wel, weer wat geleerd..........en het is nog geen eens half negen, zal wel een zeer vruchtbare dag worden dan vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals beloofd...

Vandaag winterbanden laten plaatsen op orginele velgen.

Alles is prima verlopen.

Ik liet Tyfoon banden 215/55 R15 93 H plaatsen en betaalde daar 400€ voor.

Ik wou echter R15 banden en velgen kopen om de prijs te drukken.

Volgens de garage geen probleem maar in de bandencentrale bleek dat dit niet mogelijk was.

De velgen raakten de remklauwen.

Dus nu gratis laten plaatsen op de orginele velgen en de volgende keer koop ik misschien extra velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden