Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik de oorzaak gevonden?


Rappe Frysk

Vraag

In verband met het verdwijnen van koelvloeistof maar op zoek gegaan. 

1; Vuldop vervangen, geen resultaat. 

2: EGR koeler omzeild (bypass),geen resultaat.

3: Kop eraf, Koppakking lijkt goed.

Na verwijderen in en opbouw delen en schoonmaken zag ik het volgende ;

Kunnen zulke scheurtjes in een koelvloeistof kanaal uitkomen?

En wat zijn de symptomen?

Reparatie of vervanging?

 

IMG-20190802-WA0000.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet wat jouw motorcode is, is iig een 2 klepper, de 4 klepper serie BKP staat er om bekend dat er scheurtjes onstonden in de serie 2005- 2007.

Ik weet niet hoeveel je verloor aan vloeistof maar zo te zien is dit zeker een oorzaak voor verlies koelvloeistof, is het alleen  bij deze cilinder of meerdere?

Wanneer je je motorcode effe googeld met koelvloeistof verlies krijg je vanzelf wel wat resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, martijn v o said:

Als het een bmp is zou ik hem vervangen voor een kop waarin ze stalen bussen hebben gezet voor de verstuivers.

En hoe wordt zo'n kop genoemd?

Tips voor waar ik zo'n kop het beste kan kopen zijn welkom. 

Iedereen kan zeggen dat het blok of de kop gemodificeerd of gereviseerd is, maar.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een revisiebedrijf. Ik heb er toen een stuk of drie gebeld en bij een van de drie gekocht. kost iets van 800 euro.

Als hij gereviseerd is zie je zo, helemaal schoon en glimmend, kleppen opnieuw geslepen en onderkant gevlakt.

Ik heb het toen zelf gedaan maar het is een behoorlijke klus, jij bent al op de helft.

Wel nieuwe rekbouten gebruiken, en de kop wordt geleverd met de lagerschalen voor de nokkenassen, die horen bij elkaar want die zijn gelijnboord. oude kop kun je dan inleveren.

Deze bijvoorbeeld: http://mrv.nl/product/cilinderkop-vag-4-cilinder-pompverstuiver/

Of deze: https://www.carrec-technocenter.nl/uitgeslagen-verstuivergaten-pompverstuivermotoren/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de gevlakte en afgeperste kop aan het monteren. Kop er zelf afgehaald en helemaal leeg gehaald. Alles goed schoongemaakt (EGR ellende....) Kleppen ingeslepen, Lagers en ringen vervangen inclusief ringenset voor de verstuivers. Zelfgemaakte kabelboon naar verstuivers er in. Nu alles weer monteren.

Ik kon mijn EGR klep en koeler nergens meer vinden ? Dus maar even een noodvoorziening gemaakt.

 

2.jpg

1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden