Ga naar inhoud
  • 0

1.4TSI CAXA loopt soms onregelmatig maar geen storingsmelding


Robert28

Vraag

Hoi,

het volgende doet zicht voor, mijn VW Passat B7 1.4TSI 122pk CAXA motor loopt soms onregelmatig (inhouden/overslag?). Merkbaar is dit het best bij wat lagere toerentallen (85km/u in 6), stationair of bij het optrekken is er geen probleem. Ook het verbruik is iets hoger, ik haal de 1:15 niet meer (1:14.0-1:14.8). Verder kan ik geen relatie leggen met temperatuur of iets.

Inmiddels met VCDS de boel uitgelezen en er wordt geen storing gemeld. Graag jullie advies!

Groeten,

Robert

PS.

@Driver

@Vinniepilon

Excuus dat ik ff te snel was....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto is ex-lease, bij aankoop (bij 78k km) bij een VW dealer geweest (in Duitsland) en daar wist men mij te vertellen dat er geen openstaande acties bij deze auto waren. Ik heb de ketting dus niet vervangen.

De auto krijgt verder keurig zijn beurtjes, bougies en luchtfilter zijn bij 107k km vervangen. Brandstof is Euro95 (E5) meestal bij onze oosterburen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 29-7-2019 om 21:39, Robert28 zei:

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

problemen zijn er altijd ineens... 95 hoort niet meer in een auto van deze tijd.. 98octaan of hoger is het toverwoord voor moderne direct ingespoten motoren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-9-2019 om 08:09, Robert28 zei:

Inmiddels halverwege met de eerste tank vol 98 en het is veel beter, ik zal niet zeggen dat het helemaal verdwenen is, maar het verschil is overduidelijk. Verbruik is nu ook gunstiger.

en is de meerprijs van de 98 weer opgelost in het betere verbruik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden