Ga naar inhoud
  • 0

radio ontvangst


Ropan

Vraag

Hallo , zit met een uitdaging . had een mfd/rns in mijn 3bg en deze vervangen voor een android 2din .... aangesloten plug en play alles werkt per:(fect  antenne aangesloten met verloopje  maar verder niks bijzonders . Maaaar 0,0 ontvangst wat ik ook probeer :( iemand die mij kan helpen ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk moet je in je radio nog ergens instellen dat hij spanning op de antennedraad zet.
Die spanning wordt gebruikt om de antenneversterker te voeden.

Standaard VW (Audi, Seat, Skoda, ...) antenne's werken allemaal met een signaal versterker die gevoed moet worden vanuit de radio.
Standaard VW radio's doen dat vanzelf, maar bij de meeste andere radio's moet je het zelf aanzetten/instellen.

Als je radio geen spanning op de kabel kan zetten kun je daarvoor ook een aparte voedings-injector tussen de antennekabel opnemen.
Een zgn. "phantom power supply".

aangepast door JanP64
aangevuld
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo  Jan , ah ok ik had al ergens zoiets gelezen ...ben redelijk handig maar met draadjes wat minder  ? neem aan dat die dingen bij een goede automateriaalzaak te koop zijn .Er zat wel een blauwe ant draad in de nieuwe iso  naar de oude orginele  iso is dat de voeding ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De blauwe draad is (bij de meeste radio's) de draad waar spanning op staat om de motor van een elektrische antenne op en neer te bewegen.
Het kan zijn dat die draad altijd spanning heeft als je "apparaat" aan staat, maar het kan ook zijn dat het alleen bij radio-gebruik werkt (en dan niet bij MP3-tjes, US, CD DVD etc).
Het kan dan zijn dat je bijvoorbeeld geen TMC verkeersmeldingen op je navigatie ontvangt als je naar MP3's luistert.
Dus voor af even nameten.

In beide gevallen zou je deze draad kunnen gebruiken om de "phantom power supply" aan te sluiten.
Je kunt zo'n phantom ding kopen bij elke goede automaterialen zaak. Let wel op de aansluitingen. Je hebt ze voor de oude ronde antenne-stekkers maar ook voor nieuwere Fakra (zie afb).
(er zijn nog meer soorten).

ant adapter1.jpg

ant adapter2.jpg

ant adapter3.jpg

ant adapter4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Jan ,  bedankt voor je reaktie...ik ben gisteravond nog even aan youtube en google geweest .heb net juiste adaptor hier in hetdorp besteld komt morgen binnen en dat blauwe draadje kom ik wel uit verder doet alles het op de radio . 

 

Dank voor je advies en beeldmateriaal Gr Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden