Ga naar inhoud
  • 0

Lekke band, toch reservewiel??


Kor

Vraag

Nu was het 17 jaar geleden dat ik een lekke band heb gehad met een auto, dus was ik weer aan de beurt.

Gister aan het einde van de middag bandenspanningslichtje aan, mijn zoon attendeerde mij op een sissend geluid bij mijn band rechtsvoor. En inderdaad de band werd zacht. Vanochtend helemaal leeg.De Passat waar ik in rijd heeft geen reservewiel. Gebruikt gekocht, dus kon ik de desbetreffende optie niet kiezen. Ik heb het reparatiebusje niet gebruikt, maar alleen opgepompt en ben naar de bandenhandel gereden. Snel gerepareerd en probleem opgelost.

Ouderwets als ik ben wil ik eigenlijk gewoon weer een reservewiel. Ik heb één set wielen en daar wil ik bij een volgende bandenwissel all-season banden op leggen. Dus wisselen vanuit de winterset gaat dan niet.

Een reservewiel is ivm de draairichting van de band nooit voor beide zijden geschikt als permanente vervanging.

identiek lichtmetalen velg (standaard sepang) of simpele stalen velg kopen en beschouwen als noodwiel? Of ....?

Wat is een verstandige oplossing? Wat gebruiken de forumleden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik koop mijn Passat's ook altijd 2e hands en zorg er voor dat ik een reservewiel (RW) heb.
Doel van het RW is dat je tijdelijk door kan rijden totdat je originele (LM) velg weer een goede band heeft.
Ik kies dan een goedkope LM velg met een zomerband, velgmaat 1" kleiner dan de originelen. Draairichting van de band kan dan soms verkeerd zijn, maar binnen een paar dagen is de normale band gemaakt
of vervangen en gaat het RW weer in de achterbak.

Ik had een goedkope stalen velg willen kopen (1 stuk), maar met 18" maat heb ik er geen kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

18” staal is idd lastig voor een Passat, ik heb een 19”stalen thuiskomer van Audi met een pasring om de naaf zodat het wiel zich centreert. @jansl in jouw geval past een 17” staal ook. Ik had minimaal 18” nodig en een lage ETwaarde zodat de dikkere remklauwen pasten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden