Ga naar inhoud
  • 0

Hoorbaar druklager


Harrynak63

Vraag

Druklager van mijn 1.6 TDI begint hoorbaar te worden. Ratelend geluidje bij stationair. Gaat weg bij indrukken koppeling.

Kilometerstand 211.000

Nu zijn er bekende verhalen van drukvingers die door de versnellingsbak heen slijten maar dat heb ik alleen nog maar gelezen bij de 2.0. Is dit bij de 1.6 ook een euvel?

Verder schakelt en koppelt het ding nog als een tierelier. Ik ga me toch alvast een beetje orienteren op koppelingsetjes. Mijn Passat heeft geen tweemassavliegwiel.

Gevaarlijke vraag maar....: Sachs of LUK?

Bedankt voor jullie input alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
6 hours ago, Bart-sss said:

Mijn koppeling zit er ook aan te komen om te vervangen. Hoe weet ik of er op mijn Passat b7 1.6tdi van 2013 een 2 massa vliegwiel op zit of niet??

Die zit er wel op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Harrynak63 ik heb namelijk ook gehoord dat ze er ook zijn zonder 2m vliegwiel. Begrijp uit jou vorige post hier van een half jaar terug dat die er bij jou ook niet in zit. Waar kan ik dat aan zien? Op chasienummer komt er zowel met als zonder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie in ETKA op mijn bouwjaar en motorcode bij een handbak met 6 versnelllingen en start/stop functie maar 1 vliegwiel staan: 03L105269

Dit is een doodnormaal vliegwiel, geen 2m vliegwiel.

Er zitten verschillen in weet ik, vandaar dat ik de opmerking van @Ozzy40 wat kort door de bocht vind. Zeker als je op chassisnummer 2 opties tegenkomt wordt het een moelijk verhaal, dan zit er niks anders op dan die bak er af schroeven, dan zie je het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden