Ga naar inhoud
  • 0

Onze Passat CC doet het weer.....hoera yaşasın


AsliVW

Vraag

 

Hoi allen,

 

Het is een poosje terug dat ik actief was, maar nu is er iets voorgevallen.

Onze Passat CC doet het niet meer. Na wat rare kuren besloot de auto het helemaal niet meer te doen.

 

Ik zal het verhaal zo compleet mogelijk neer zetten:

 

We hebben de auto nu bijna één jaar in ons bezit. Ketting preventief vervangen en zo ook de inlaat. De inlaat via e-bay besteld en bleek geen update model te zijn en al snel brandde het motorlampje weer. Door de oom (VW monteur) van mijn vriend is er daarna een nieuwe sensor in gezet.

 

En dan.... vriend wilde de auto laten tunen. Dit is dus enkele maanden terug gebeurd.

Dit heeft hij laten doen door één of andere tuner uit Brabant omgeving die voor het tunen onze kant op kwam rijden (Heerhugowaard). Een vriend van onze monteur.

Tijdens het tunen moest die kerel dus bij de ECU.

Tunen was gelukt... oké klaar!

 

Drie maanden later begon de auto ineens vreemd te doen:

- koppeling bleef soms hangen

- motorlampje sprong aan en ging vervolgens weer helemaal uit

En dan de laatste twee dagen voor de auto het helemaal op gaf:

Accu leek leeg... auto startte niet. Vriend kwam langs met startkabels en auto reed weer.

In de veronderstelling dat de accu op zijn einde was (originele zat er al vanaf het begin in) heeft vriend er een andere accu in laten zetten (een tweedehandse accu hoorde ik later....)

Of die accu er correct in gezet is weet ik dus ook niet..

 

Oké accu erin gezet en vriend kon diezelfde middag meteen doorrijden naar een bruiloft.

Auto reed weer.

Toen..... na afloop van de bruiloft was het EINDE verhaal. Auto gaf niet meer thuis.

 

Auto moeten slepen naar de garage en daar lukte het zelfs niet meer de auto uit te lezen... alle kabels van en naar ECU doorgelopen en er is geconstateerd dat de ECU naar de knoppen is....

 

Erg het vermoeden dat het met het tunen te maken heeft. Vriend heeft inmiddels contact met die kerel gezocht, maar ik heb niet zo een goed gevoel bij hem. Komt over als iemand die even goedkoop en snel tuned.

Al weet ik niet of het probleem ook daadwerkelijk met het tunen te maken heeft! Een onderbuikgevoel, dat wel. Want ik was vanaf het begin tegen het tunen ?

 

Wat denken jullie als jullie het zo lezen? Auto staat nu al ruim een week stil.

Ik hoor mijn vriend spreken over het vervangen van de ECU, maar dan wel een tweedehandse ECU. Daar kleven toch ook risico’s aan?!

 

En als er iemand is in omgeving Heerhugowaard/Alkmaar die er verstand van heeft, dan hoor ik het graag.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo AlsiVW  .

Goed om te horen dat de auto het weer doet, en nu zie ik een feestje ???.

Denk dat jij en ik de zelfde problemen hebben gehad met de ECU. 

De mijne wou ook niet meer starten na de tuning, en de orginele software pakkte het ook niet .

Toch iemand in Utrecht gevonden die de ECU weer aan de praat kreeg en de orginele software op zette.

Ben blij voor jou dat de auto het weer doet,pas op voor BEUNHAZEN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo AlsiVW  .
Goed om te horen dat de auto het weer doet, en nu zie ik een feestje .
Denk dat jij en ik de zelfde problemen hebben gehad met de ECU. 
De mijne wou ook niet meer starten na de tuning, en de orginele software pakkte het ook niet .
Toch iemand in Utrecht gevonden die de ECU weer aan de praat kreeg en de orginele software op zette.
Ben blij voor jou dat de auto het weer doet,pas op voor BEUNHAZEN
 
 


Hey Rachid, dat klinkt inderdaad exact als mijn probleem! Jouw auto deed ook niks meer? Die van mij stond echt 6 weken stil. Dankzij dit forum het geweldig kunnen oplossen.
Het is een harde, maar goede les geweest.
Wat was de oorzaak van jouw probleem uiteindelijk? Die ECU van ons bleek slecht gekit te zijn na tunen dus kwam er vocht bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, AsliVW zei:

 


Hey Rachid, dat klinkt inderdaad exact als mijn probleem! Jouw auto deed ook niks meer? Die van mij stond echt 6 weken stil. Dankzij dit forum het geweldig kunnen oplossen.
Het is een harde, maar goede les geweest.
Wat was de oorzaak van jouw probleem uiteindelijk? Die ECU van ons bleek slecht gekit te zijn na tunen dus kwam er vocht bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

De 1ste keer was het een tuning fout ,en na het tuning wou het niet meer starten...dus hij wou de orginele software terug zetten en dan dit mislukte 2x.

Toen laten slepen naar amsterdam toe bij de dealer gezet,en daar konden ze niks voor mij doen dan alleen een hele nieuwe ecu erin zetten en dan alles online coderen(kost 1000euro ).

Toen via Rob van het forum met iemand uit Utrecht gevonden die mijn orginele software weer kon inzetten(het zelfde als bij jou) gewoon open maken en later weer kit erin en dicht maken.

Weer in de auto gezet en het starte gelijk weer,sleutels en modules inleren via een kennis van @Vinniepilon Die echt mij top heeft geholpen.

 

Ben blij dat het niet zo erg was bij jou net als bij mij.

Grote taart hoorde ik??????Abla 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 1ste keer was het een tuning fout ,en na het tuning wou het niet meer starten...dus hij wou de orginele software terug zetten en dan dit mislukte 2x.
Toen laten slepen naar amsterdam toe bij de dealer gezet,en daar konden ze niks voor mij doen dan alleen een hele nieuwe ecu erin zetten en dan alles online coderen(kost 1000euro ).
Toen via Rob van het forum met iemand uit Utrecht gevonden die mijn orginele software weer kon inzetten(het zelfde als bij jou) gewoon open maken en later weer kit erin en dicht maken.
Weer in de auto gezet en het starte gelijk weer,sleutels en modules inleren via een kennis van@Vinniepilon Die echt mij top heeft geholpen.
 
Ben blij dat het niet zo erg was bij jou net als bij mij.
Grote taart hoorde ikAbla 


Het wordt dan zéker een VW taart

Zo, ben blij voor je dat het opgelost is! Ik weet hoe het voelt. Frustrerend hè om je auto zo te zien?
Heb je nog een regeling kunnen treffen met de tuner??
De VW dealer kon idd ook bij ons alleen maar een nieuwe ECU erin zetten. Zij mogen gewoon veel dingen niet..
Kosten nieuwe ECU : € 1.400 euro (VW dealer in Alkmaar)
Gelukkig is het niet zo ver gekomen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, AsliVW zei:

 


Het wordt dan zéker een VW taart emoji2956.png

Zo, ben blij voor je dat het opgelost is! Ik weet hoe het voelt. Frustrerend hè om je auto zo te zien?
Heb je nog een regeling kunnen treffen met de tuner??
De VW dealer kon idd ook bij ons alleen maar een nieuwe ECU erin zetten. Zij mogen gewoon veel dingen niet..
Kosten nieuwe ECU : € 1.400 euro (VW dealer in Alkmaar)
Gelukkig is het niet zo ver gekomen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Ik voel het zelfde als wat jij voelt, het duurde lang voor dat het eindelijk klaar was. 

Bij mij was ik  2x mijn auto kwijt.... 1x was de ecu en 2x was het de stuur module die kapot was waardoor het ook niet wou starten. En die tijd was ik de auto 6maanden kwijt. 

.maar nu ben ik blij dat ik de auto weet moet doen wat het moet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik voel het zelfde als wat jij voelt, het duurde lang voor dat het eindelijk klaar was. 
Bij mij was ik  2x mijn auto kwijt.... 1x was de ecu en 2x was het de stuur module die kapot was waardoor het ook niet wou starten. En die tijd was ik de auto 6maanden kwijt. 
.maar nu ben ik blij dat ik de auto weet moet doen wat het moet doen. 


Wat een lang traject, Rachid. Hopelijk nu zorgeloze kilometers met jouw Passat! Als je meerdere problemen achtereen hebt met je auto dan heb je er echt een soort van haat-liefde relatie mee.
Hopelijk nu weer genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, OmeRoon zei:

Interesse peiling Aadrik meet
1. BARRY_TDI ovb datum
2. Alle
3. AsliVW
4. EdB6CC
5. Tarabass (rijdt met Barry mee)
6 passat rdi.
7. Rachid
8.jaap ovb van datum
9.stephen ovb van datum
10. OmeRoon (ovb van datum)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, AsliVW zei:

 


Wat een lang traject, Rachid. Hopelijk nu zorgeloze kilometers met jouw Passat! Als je meerdere problemen achtereen hebt met je auto dan heb je er echt een soort van haat-liefde relatie mee.
Hopelijk nu weer genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Liefde en haat relatie was het zeker abla ????❤️? maar ben wel blij dat de auto nu 100% en weer moet doen wat het moet doen. 

Hopelijk zien we mekaar snel bij de taart meeting.... Wel een grote aardbeien taart voor mij maken ??❤️ 

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Liefde en haat relatie was het zeker abla maar ben wel blij dat de auto nu 100% en weer moet doen wat het moet doen. 
Hopelijk zien we mekaar snel bij de taart meeting.... Wel een grote aardbeien taart voor mij maken  


Ja haha, hopelijk tot snel! Inmiddels 9 aanmeldingen voor de meeting

Is er al iemand die de organisatie hiervan op zich neemt of dient iemand zijn of haar vinger op te steken?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, AsliVW zei:

 


Ja haha, hopelijk tot snel! Inmiddels 9 aanmeldingen voor de meeting emoji1303.png

Is er al iemand die de organisatie hiervan op zich neemt of dient iemand zijn of haar vinger op te steken? emoji846.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Ik meende dat Aslı gast vrouw zou zijn. Je zou even met haar kunnen overleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden