Ga naar inhoud
  • 0

Onze Passat CC doet het weer.....hoera yaşasın


AsliVW

Vraag

 

Hoi allen,

 

Het is een poosje terug dat ik actief was, maar nu is er iets voorgevallen.

Onze Passat CC doet het niet meer. Na wat rare kuren besloot de auto het helemaal niet meer te doen.

 

Ik zal het verhaal zo compleet mogelijk neer zetten:

 

We hebben de auto nu bijna één jaar in ons bezit. Ketting preventief vervangen en zo ook de inlaat. De inlaat via e-bay besteld en bleek geen update model te zijn en al snel brandde het motorlampje weer. Door de oom (VW monteur) van mijn vriend is er daarna een nieuwe sensor in gezet.

 

En dan.... vriend wilde de auto laten tunen. Dit is dus enkele maanden terug gebeurd.

Dit heeft hij laten doen door één of andere tuner uit Brabant omgeving die voor het tunen onze kant op kwam rijden (Heerhugowaard). Een vriend van onze monteur.

Tijdens het tunen moest die kerel dus bij de ECU.

Tunen was gelukt... oké klaar!

 

Drie maanden later begon de auto ineens vreemd te doen:

- koppeling bleef soms hangen

- motorlampje sprong aan en ging vervolgens weer helemaal uit

En dan de laatste twee dagen voor de auto het helemaal op gaf:

Accu leek leeg... auto startte niet. Vriend kwam langs met startkabels en auto reed weer.

In de veronderstelling dat de accu op zijn einde was (originele zat er al vanaf het begin in) heeft vriend er een andere accu in laten zetten (een tweedehandse accu hoorde ik later....)

Of die accu er correct in gezet is weet ik dus ook niet..

 

Oké accu erin gezet en vriend kon diezelfde middag meteen doorrijden naar een bruiloft.

Auto reed weer.

Toen..... na afloop van de bruiloft was het EINDE verhaal. Auto gaf niet meer thuis.

 

Auto moeten slepen naar de garage en daar lukte het zelfs niet meer de auto uit te lezen... alle kabels van en naar ECU doorgelopen en er is geconstateerd dat de ECU naar de knoppen is....

 

Erg het vermoeden dat het met het tunen te maken heeft. Vriend heeft inmiddels contact met die kerel gezocht, maar ik heb niet zo een goed gevoel bij hem. Komt over als iemand die even goedkoop en snel tuned.

Al weet ik niet of het probleem ook daadwerkelijk met het tunen te maken heeft! Een onderbuikgevoel, dat wel. Want ik was vanaf het begin tegen het tunen ?

 

Wat denken jullie als jullie het zo lezen? Auto staat nu al ruim een week stil.

Ik hoor mijn vriend spreken over het vervangen van de ECU, maar dan wel een tweedehandse ECU. Daar kleven toch ook risico’s aan?!

 

En als er iemand is in omgeving Heerhugowaard/Alkmaar die er verstand van heeft, dan hoor ik het graag.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Goed en betrouwbaar adres Klein Gunnewiek, bestel er ook wel eens wat.
Omruilen binnen 5/7 dagen is bij hun geen probleem.
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


We zijn nu op zoek naar een andere gebruikte ECU, maar werkelijk nergens te vinden!!
Wauw!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal even zien of mijn ecu over blijft, ik ben bezig ( eigenlijk Cardrik tuning) om een Scirocco ecu te laten communiceren met de motor en dsg ( heel verhaal). Aadrik kan mijn ecu vrijschakelen zodat jullie naar hem kunnen rijden, daar kan hij misschien jullie eigen ecu weer nieuw leven inblazen.
Misschien is dat een oplossing?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je nu het chassis nummer geeft kan ik ook bij andere merken kijken of wat eventueel de goede vervanger is. Maar dat is helemaal aan jou hoor.


Mijn vriend gaat na het werk zoeken naar zijn kentekenpas. Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal even zien of mijn ecu over blijft, ik ben bezig ( eigenlijk Cardrik tuning) om een Scirocco ecu te laten communiceren met de motor en dsg ( heel verhaal). Aadrik kan mijn ecu vrijschakelen zodat jullie naar hem kunnen rijden, daar kan hij misschien jullie eigen ecu weer nieuw leven inblazen.
Misschien is dat een oplossing?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Super! Ik overleg het even, goede dingen over jullie gehoord

Als je zo een ECU leent en in dit geval tijdelijk in mijn CC plaatst doen onze sleutels het dan nog wel? Want alles moet ingeleerd worden toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0


Super! Ik overleg het even, goede dingen over jullie gehoord

Als je zo een ECU leent en in dit geval tijdelijk in mijn CC plaatst doen onze sleutels het dan nog wel? Want alles moet ingeleerd worden toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aadrik haalt de startblokkering eraf zodat je geen problemen hebt met de sleutels


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aadrik haalt de startblokkering eraf zodat je geen problemen hebt met de sleutels


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Oké top!!
Ik had eerder al Atronics benaderd en kreeg zonet een mail terug mbt onze kapotte ECU, maar die kon er niks meer mee omdat deze getuned is...

Geldt dit bij jullie ook? (Of bij Aadrik?)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je nu het chassis nummer geeft kan ik ook bij andere merken kijken of wat eventueel de goede vervanger is. Maar dat is helemaal aan jou hoor.


Sorry, beetje laat. Pas lag weggestopt.

Dit is het chassisnummer:

WVWZZZ3CZAE547769


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
PS, je heb mzzl dat ik de laptop mee heb op vakantie, want je was redelijk laat met het nummer


Topper ben je!!!
Serieus dankbaar voor alle inzet en het meedenken, top forum
Dank je wel!

Iedereen die mee denkt; super bedankt!
Vandaag heeft mijn vriend ook al telefonisch contact gehad met Aadrik van Cardrik.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een korte update:

Aadrik van Cardrik heeft ondertussen een ECU gevonden, puur als hardware
De tuner van onze auto heeft de software gestuurd, maar helaas blijkt dit geen complete software te zijn. En meer heeft de tuner niet opgeslagen.. die verwijst weer door naar Aadrik.

Vriend is nu onderweg naar Aadrik in Friesland. Haalt de ECU op die Aadrik geregeld heeft. Blijken er wel mee te kunnen rijden, wel zeer waarschijnlijk met storingslampje.
Vriend neemt ook meteen de originele ECU mee, kijken of daar nog iets mee kan. Al denk ik van niet, was volgens mij niet meer uit te lezen.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ECU zit er in. Hij doet het! De dealer zei net nog: ze denken in de werkplaats dat die ECU het niet gaat doen!’
Wel dus.

De auto maakt echter wel een storend soort van ratelend geluid?!
Ketting is vervangen dus dat kan het niet zijn. En voor dit probleem had de auto dit niet.
En ik zag dat er vocht lekte aan de kant van het linker voorwiel. Is geen olie, reukloos en ruikt niet. Lijkt gewoon op water. Misschien regen omdat hij al een paar weken stil staat.


Nou, we rijden hem maar naar huis. Fingers crossed.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, EdB6CC zei:

Originele ecu is gereanimeerd, software is uitgelezen , backup is gemaakt. Er is inmiddels contact geweest hierover.
Word vervolgd, we houden u op de hoogte emoji12.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Aadrik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Originele ecu is gereanimeerd, software is uitgelezen , backup is gemaakt. Er is inmiddels contact geweest hierover.
Word vervolgd, we houden u op de hoogte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Yessss! Een wonder voor ons Want er zijn meerdere pogingen door anderen gedaan die ECU uit te lezen en hij gaf niet thuis.

De meeste storingslampjes zijn zojuist verholpen. Het nare luide ratelend geluid is ook weg.
Nu even afwachten wanneer we met de auto richting Aadrik kunnen. Wordt wel een uitdaging met max 80 per uur, maar komt goed



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden