Ga naar inhoud
  • 0

Onze Passat CC doet het weer.....hoera yaşasın


AsliVW

Vraag

 

Hoi allen,

 

Het is een poosje terug dat ik actief was, maar nu is er iets voorgevallen.

Onze Passat CC doet het niet meer. Na wat rare kuren besloot de auto het helemaal niet meer te doen.

 

Ik zal het verhaal zo compleet mogelijk neer zetten:

 

We hebben de auto nu bijna één jaar in ons bezit. Ketting preventief vervangen en zo ook de inlaat. De inlaat via e-bay besteld en bleek geen update model te zijn en al snel brandde het motorlampje weer. Door de oom (VW monteur) van mijn vriend is er daarna een nieuwe sensor in gezet.

 

En dan.... vriend wilde de auto laten tunen. Dit is dus enkele maanden terug gebeurd.

Dit heeft hij laten doen door één of andere tuner uit Brabant omgeving die voor het tunen onze kant op kwam rijden (Heerhugowaard). Een vriend van onze monteur.

Tijdens het tunen moest die kerel dus bij de ECU.

Tunen was gelukt... oké klaar!

 

Drie maanden later begon de auto ineens vreemd te doen:

- koppeling bleef soms hangen

- motorlampje sprong aan en ging vervolgens weer helemaal uit

En dan de laatste twee dagen voor de auto het helemaal op gaf:

Accu leek leeg... auto startte niet. Vriend kwam langs met startkabels en auto reed weer.

In de veronderstelling dat de accu op zijn einde was (originele zat er al vanaf het begin in) heeft vriend er een andere accu in laten zetten (een tweedehandse accu hoorde ik later....)

Of die accu er correct in gezet is weet ik dus ook niet..

 

Oké accu erin gezet en vriend kon diezelfde middag meteen doorrijden naar een bruiloft.

Auto reed weer.

Toen..... na afloop van de bruiloft was het EINDE verhaal. Auto gaf niet meer thuis.

 

Auto moeten slepen naar de garage en daar lukte het zelfs niet meer de auto uit te lezen... alle kabels van en naar ECU doorgelopen en er is geconstateerd dat de ECU naar de knoppen is....

 

Erg het vermoeden dat het met het tunen te maken heeft. Vriend heeft inmiddels contact met die kerel gezocht, maar ik heb niet zo een goed gevoel bij hem. Komt over als iemand die even goedkoop en snel tuned.

Al weet ik niet of het probleem ook daadwerkelijk met het tunen te maken heeft! Een onderbuikgevoel, dat wel. Want ik was vanaf het begin tegen het tunen ?

 

Wat denken jullie als jullie het zo lezen? Auto staat nu al ruim een week stil.

Ik hoor mijn vriend spreken over het vervangen van de ECU, maar dan wel een tweedehandse ECU. Daar kleven toch ook risico’s aan?!

 

En als er iemand is in omgeving Heerhugowaard/Alkmaar die er verstand van heeft, dan hoor ik het graag.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Weet je zeker dat het tunen de boosdoener is en niet de accu wissel?
Lijkt me eerder dat er sluiting is veroorzaakt dat de ecu een opdonder heeft gehad. Of als de platen in de accu niet fijn zijn.
Zou sws eerst een nieuwe accu plaatsen dan gefixte ecu en dan pas starten.
Nee, Ik vertrouw de accu niet.  



Hoi Barry,
De tweedehands accu is er inmiddels uit en vervangen door een nieuwe accu.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt geen foutmelding, dat is wat anders dan dat alles goed werkt. Ik zou hem zeker inleren, de techniek is zo geavanceerd. Acculading, veroudering, alles gemeten en gelogd. En dat is ook nodig om het start-stop systeem altijd optimaal te laten werken. Zo 'weet' het systeem of er genoeg energie in de accu zit voor een herstart als het de motor wil laten stoppen. Als het systeem denkt dat de accu vol is terwijl dat niet zo is, kan je niet meer wegrijden. Maar hetzelfde geldt voor overladen wat het systeem zal voorkomen. Maar ook als door een verkeerde configuratie het systeem denkt dat er niet genoeg energie in de accu zit om de motor af te laten slaan terwijl er juist wel genoeg energie in zit, dan zal de motor onterecht blijven doordraaien terwijl dat niet nodig is. Dat soort dingen dus. En ook het type accu en de capaciteit is belangrijk voor het systeem om te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht dat je dat terug kon vinden in de module met VCDS

Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels:. 1K0-907-534.clb
   Part No SW: 7N0 907 534     HW: 1K0 907 951
   Component: Batt.regelung H41 1642 
   Serial number: 260411F2001900
   Coding: F300185A
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 71E85FF9A82580C766-8024

   Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 915 181 F    HW: 1K0 915 181 A
   Component: J367-BDM  H07 0150
   Serial number: 00000000009370333196

No fault code found.

accu 1.png

accu 2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto staat bij de VW dealer in Alkmaar.
Maar de ‘ nieuwe’ ECU blijkt voor een 1.8 tsi te zijn, wij hebben een 2.0 tsi.
De ECU kwam wat nummers betreft overeen met de oude. Dus weer een tegenvaller.
Ze zijn nog bezig, maar omdat het dus een 1.8 is kan hij niet uitgelezen worden ofzo.

Balen weer..




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minuten geleden, AsliVW zei:

Auto staat bij de VW dealer in Alkmaar.
Maar de ‘ nieuwe’ ECU blijkt voor een 1.8 tsi te zijn, wij hebben een 2.0 tsi.
De ECU kwam wat nummers betreft overeen met de oude. Dus weer een tegenvaller.
Ze zijn nog bezig, maar omdat het dus een 1.8 is kan hij niet uitgelezen worden ofzo.

Balen weer..




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat is jullie chassis nr kan ik voor het correcte nr in ETKA kijken voor je als je wil. wat voor nr heeft de ecu nu, maar dat zouden ze bij de dealer ook moeten kunnen.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is jullie chassis nr kan ik voor het correcte nr in ETKA kijken voor je als je wil. wat voor nr heeft de ecu nu


Top van je!
Helaas zit ik nu op kantoor en kan zo 1,2,3 niet bij het chassisnummer of ECU nummer.
Ik zal het mijn vriend vragen, maar hij staat nu nog bij de werkplaats van VW.
Eventueel kunnen zij het daar ook na checken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

0bc06cc47859dd1dfad6ee62086dddc3.jpg357270dfd54213e1115f48b0795b8465.jpg

Nou, ze kunnen nu niks.
Het is idd niet de juiste. Het verschil zit hem in de laatste letter.
FG is die voor de 1.8 tsi
Wij moeten de FC hebben, die is voor onze 2.0 tsi.

Helaasssss vandaag nog geen gefixte CC...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8e124fabb569813bef4f65542f081f70.jpg

 

ECU is binnen. De auto wordt hopelijk dit weekend naar de VW dealer gesleept.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed en betrouwbaar adres Klein Gunnewiek, bestel er ook wel eens wat.

Omruilen binnen 5/7 dagen is bij hun geen probleem.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden