Ga naar inhoud
  • 0

Wegklapbare trekhaak b8


Reinhold

Vraag

Ik kan een goede in nieuw staat electrische wegklapbare trekhaak aanschaffen. Compleet met module en bedienings knop.

Nu is mijn vraag kan deze gemonteerd worden onder mijn Passat uit 2018 r-line sedan? En waar moet ik op letten in verband met programmeren? En hoe zit het met de bumper moet er veel uitgezaagd  worden? Heeft iemand hier een foto van hoe het er dan uitziet gemonteerd. Ik ben bij de dealer geweest maar die hebben geen duidelijk andwoord en naar 4 dagen googelen ook niets duidelijk gevonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
On 6-7-2019 at 16:26, Reinhold said:

Ik kan een goede in nieuw staat electrische wegklapbare trekhaak aanschaffen. Compleet met module en bedienings knop.

Nu is mijn vraag kan deze gemonteerd worden onder mijn Passat uit 2018 r-line sedan? En waar moet ik op letten in verband met programmeren? En hoe zit het met de bumper moet er veel uitgezaagd  worden? Heeft iemand hier een foto van hoe het er dan uitziet gemonteerd. Ik ben bij de dealer geweest maar die hebben geen duidelijk andwoord en naar 4 dagen googelen ook niets duidelijk gevonden. 

Zoek op Google bijvoorbeeld https://www.rameder.nl/ vul daar je kenteken in en zoek naar jouw type trek haak. Kijk daar onder de type trekhaak met specifieke kabelset 7 of 13 polig en daar onder vind je de gebruikhandleiding hoe je het moet installeren. Ik ben op dit moment zelf bezig met een trakhaak met kabel te installeren. BijnA klaar alleen nog twee zekeringen aansluiten en twee kleine kabeltjes. Is een werkje maar wel leuk om te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil het ook zelf doen lijkt me een leuk klusje. En heb net op de site die je vermelde gekeken, maar deze geeft voor mijn auto geen wegdraaibare trekhaak aan. Dat zal deze wel niet onde mijn auto passen, dan maar op zoek naar een afneembare. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag dat je een R- line hebt. Let op er zijn ook trekhaken die niet gaan op jou auto. Ff goed lezen. Succes. Is zeker leuk om te doen. Ik zit nu te tobben om een extra zekering in het zekeringkastje te krijgen via de achterkant. Is zn klip waar de zekering in klikt krijg hem er niet in 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb al gezien dat de R-line het grootste probleem was. Maar ik blijf zoeken en uiteindelijk vind ik vast die ik graag hebben wil.

En met die zekering kasten is vaak lastig om er een extra zekering in te krijgen. Maar het lijkt mij ook een leuke uitdaging om het zelf te monteren. Deze week wil ik eerst een vag-com kabel bestellen dan kan ik deze ook zelf in programmeren, en wil nog andere aanpassingen maken ook een leuke uitdaging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Reinhold zei:

Ik heb al gezien dat de R-line het grootste probleem was. Maar ik blijf zoeken en uiteindelijk vind ik vast die ik graag hebben wil.

En met die zekering kasten is vaak lastig om er een extra zekering in te krijgen. Maar het lijkt mij ook een leuke uitdaging om het zelf te monteren. Deze week wil ik eerst een vag-com kabel bestellen dan kan ik deze ook zelf in programmeren, en wil nog andere aanpassingen maken ook een leuke uitdaging. 

Wat voor vcds kabel wil je bestellen. Ik zou met een B 8 niet voor een Ali kabel gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-7-2019 om 16:26, Reinhold zei:

Ik kan een goede in nieuw staat electrische wegklapbare trekhaak aanschaffen. Compleet met module en bedienings knop.

Nu is mijn vraag kan deze gemonteerd worden onder mijn Passat uit 2018 r-line sedan? En waar moet ik op letten in verband met programmeren? En hoe zit het met de bumper moet er veel uitgezaagd  worden? Heeft iemand hier een foto van hoe het er dan uitziet gemonteerd. Ik ben bij de dealer geweest maar die hebben geen duidelijk andwoord en naar 4 dagen googelen ook niets duidelijk gevonden. 

Onder wat voor auto komt deze trekhaak weg 

aangepast door jaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, Diver said:

Je moet inderdaad de V2 hebben voor de nieuwe auto`s

Voor zover ik het begrijp kan ik met deze kabel alles aanpassen. Is wel aan de hoge kant qua prijs, maar hier heb ik wel wat aan. En kan ik misschien ook nog anderen helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze zijn er ook goedkoper maar dan kan je er maar 3 auto`s mee uitlezen, je eigen en 2 anderen. die kan je later upgraden naar meerdere auto`s. dus die is goedkoper om te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, JanSL said:

Ik heb een B8 Variant met wegklapbare trekhaak. Geen R-line achterbumper.
Heeft het zin om daarvan een foto naar je te sturen ?

Nee klopt dat heeft geen zin maar bedankt voor je reactie. 

 

6 minutes ago, Diver said:

Ze zijn er ook goedkoper maar dan kan je er maar 3 auto`s mee uitlezen, je eigen en 2 anderen. die kan je later upgraden naar meerdere auto`s. dus die is goedkoper om te starten.

Is de kabel van 3vin later te upgraden naar meer unlimited vin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Reinhold zei:

Ik denk dat ik direct de unlimited bestel. En aangezien deze ook de orginal ross tech is ben ik direct klaar.

Die keuze is aan jou, gaf je allen maar de optie om dat je de unlimited kabel duur vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou er rekening mee dat als je hem zelf codeert en ooit een terugroepactie krijgt met een software update. Dat je alles weer op nieuwe moet aan melden en coderen. Je heb hier een actievatie doument voor nodig. En dan ben je met ooit een update daar geen last meer van. Dan wordt die bij de fabriek ook genoteerd als optie.

En de zekering met kabel die ze bedoelen is denk ik positie 22. En dan moet er een extra kabel op aansluiting 121 en die moet dan ook bij op positie 22 klopt dit?

Heb er al veel in gebouwd onder tussen. En ook bij een r line past een zwenkbare trekhaak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook een R line (variant) met een zwenkbare. Volgens mij maakt niet zoveel uit of het een Rline is of niet. 


Klopt. Eenigste wat kan is. Dat er geen gat is voor gemaakt. Maar die is aan de binnen kant af getekent in de bumper. Dus mooi uit te snijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, Reinhold said:

Ik heb al gezien dat de R-line het grootste probleem was. Maar ik blijf zoeken en uiteindelijk vind ik vast die ik graag hebben wil.

En met die zekering kasten is vaak lastig om er een extra zekering in te krijgen. Maar het lijkt mij ook een leuke uitdaging om het zelf te monteren. Deze week wil ik eerst een vag-com kabel bestellen dan kan ik deze ook zelf in programmeren, en wil nog andere aanpassingen maken ook een leuke uitdaging. 

Is gelukt met oproepje op het forum hier, moest hem de gekleurde zekeringhouder een millimeter omlaag drukker dan ontgrendel je hem. Toen was het ??. Zal een foto hier neer zetten. Weet niet of je er wat aan hebt maar je weet maar nooit. Ben gelukkig klaar met de trekhaak en binnenkort inleren. 

1e foto is ie gelokt

2e foto ontlocked. 

Succes met je zoektocht zal mee lezen hoe het verloopt 

IMG_1738.jpg

IMG_1737.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Joer zei:

Is dit zn kabel dat je de software kan aanpassen in je auto zoals het inleren van de trekhaak? En die zou passen om mijn B7? En de software zit erbij. Dus ben je in 1 keer klaar? 

Klopt helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden