Ga naar inhoud
  • 0

EGR verwijderen 2.0 BMP, welke delete kit nodig?


ldokter

Vraag

Ik wil mijn EGR klep en koeler gaan verwijderen omdat ik het gevoel heb dat het vermogen nogal wordt geknepen.

Ik kan alleen nergens terug vinden welke delete kit ik nog heb op mijn motor. De 2.0 TDI Motorcode BMP. 140pk. Wie kan me helpen aan een goede kit dat ik niet de verkeerde bestel??

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil inderdaad naderhand geen lampjes op het dashboard hebben branden, maar ik vind overal egr delete kits voor BKP motoren, maar nergens voor BMP motoren. En dan meteen een set erbij om de EGR-koeler mee te kunnen verwijderen. Dus plaatjes en pakkingen en een koppelbuis voor de slangen.
Start de motor wel gewoon zonder EGR? En is het alleen het lampje dat gaat branden dat ik nog wel kan rijden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij BMP kun je de EGR alleen softwarematig laten wegschrijven. Afdoppen of weghalen kan niet omdat het roetfilter ook de EGR nodig heeft.

Wil je afdoppen/weghalen dan moet je ook het roetfilter leeghalen en laten wegschrijven.

Dat laatste zou ik persoonlijk niet doen, want ze zijn bezig met wetgeving bij APK dat het roetfilter als dat zo geleverd is, er ook op moet zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan blijft er dus alleen softwarematig wegschrijven over. Hij mist een partij vermogen en verdenk dus echt de egr. Maar met wegschrijven wordt hij dus dicht gezet en blijft ie dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In principe leidt het wel of niet dichtzetten van de EGR niet tot vermogens verlies of winst, je voorkomt alleen met dichtzetten dat je inlaatspruitstuk verder vervuilt. De EGR klep gaat ook alleen maar open bij een nullast stand van je gaspedaal, wanneer je een tijdje constant 90 of 100 rijdt dan gaat die klep open. Bij gas geven zal ie onmiddellijk weer sluiten. Bij een BKP is ie eenvoudig met koeler te verwijderen c.q. af te sluiten door de vacuumslang los te koppelen. Je krijgt dan wel een foutmelding op je dashboard en die kun je dan softwarematig laten wegschrijven. Maar wat Martijn al zegt BKP heeft geen roetfilter en BMP wel met een koppeling naar de EGR.

Wanneer je vermogensverlies hebt dan moet je toch naar andere zaken zoeken, ik ken de staat van onderhoud niet maar soms doet een dosering Forte in het brandstoffilter bij filterwisseling al wonderen.

Groet Willem

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar kan ik alsnog wel de EGR softwarematig wegschrijven?? Ik heb de Passat nu een paar maanden. Hij zou 140 pk moeten hebben, maar ik t gevoel dat ie veel minder doet. Daarnaast zit er een soort blaas- of schaafgeluid bij gas geven. Ik heb alle turboslangen al nagelopen en niks gevonden. Ik heb rond gezocht en navraag gedaan en kreeg te horen dat je dan de EGR dicht moet zetten/ weg moet halen.

Het was nogal een haastige aankoop aangezien mijn vorige Passat Total loss is verklaard na een ongeluk en ik heb een auto nodig voor Mn werkf69adc272bc178e272e4502a10cc0bf8.jpg dit is m geworden trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik gedaan. De buis vanaf het filter weg gehad. Iemand anders gas laten geven en rondom na gevoeld en gekeken. Het rare is dat ie alleen blaast/schaaft tussen een bepaald toerenbereik. 1000 en 2000 ongeveer. Daarna pakt ie ook weer goed op en trekt ie ook goed door.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk dat zijn de goede controles.
Schaven kan ook het masavliegwiel nog zijn, weet je hoeveel kilometers oud deze is?
Die herken ik ook, maar dan moet je aan de onderzijde met een schroevendraaier het vliegwiel heen en weer kunnen bewegen.
Bij gas geven in een laag toerental gaat ie dan ook ontzettend schudden.
Ik had het laatste 2M vliegwiel al met 100K aan gort..... de chip heeft ongetwijfeld ook effect op de levensduur...

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan moet je dat er wel bij vermelden, met normaal rijden moet je 1 op 16 halen
Idd, ik verbruik bij 30.000 km per jaar waarvan 4000 met caravan gemiddeld 1 : 16 over al die kms, en vind het heerlijk om hem af en toe effe lekker door te trappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden