Ga naar inhoud
  • 0

VW GOLF VI - CAN Gateway met can-extended,


Edgy

Vraag

Hallo allemaal,

ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken naar een CAN Gateway die can-extended ondersteund en op de Golf 6 werkt.

als iemand een lijst weet waar ze op staan zou me dat heel erg helpen,

groetjes,

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
22 minutes ago, Roy_01 said:

Hier een handleiding met tekening van een op maat gemaakte steun die achter een golf 6 logo past.

Link

Binnenspiegel kun je vast wel vinden op ebay Duitsland. Ik gebruik dezelfde hendel.

Dat zelf gemaakte laser uitlijn ding heb ik alweer uit elkaar gehaald, maar er zijn wel mensen die een kruislijn laser hebben op het forum. Maar als je het met een waterpas doet kom je ook al aardig in de richting.

 Ben jij nog verder gekomen met follow 2 stop? Ik kan hier ook weinig over vinden op een mk60ec1 ABS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in basis heb je geen el. parkeer rem nodig. follow to stop wordt puur hydraulisch aan gestuurd. Het zou  natuurlijk wel kunnen dat dit als veiligheid is in geprogrammeerd door VW.
De parkeerrem, die elektrisch is bij een 3C komt in werking als je auto hold gebruikt en langer dan 3 of 4 minuten stil staat., dan gaat de handrem er elektrisch op. Tot die tijd doet de elektrische rem niets.

 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey @Roy_01 Ik ben van plan om vanuit mijn spiegel de camera ribbon cable door te trekken tot onder mijn dashboard, daar wil ik dan de module zelf weg bouwen.
Hoe lang denk jij dat ik die camera ribbon cable kan maken zonder dat het signaal te veel verloren gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even verder zitten vogelen met VCDS,

AutoScan voor onderdelen onderin.

Maar ik loop nog tegen deze problemen aan,

@Roy_01 @dieseltje

Ik kan in mijn stuurkolom niet 6 seperate position stalk ACC aanzetten, waarde 20 is losse cruise control zonder acc.

https://www.dropbox.com/s/1v9gxusxpqdxpxt/umruestung-acc-final.pdf?dl=0

Codierung Byte 2 ; Bit 7 auf 1 ; Bit 4 auf 1 deze dropdown heeft geen waarde met seperate ACC stalk.

Welke stuurmodule zou ik nog meer kunnen nemen of zou ik deze kunnen flashen?

 

En ik kan in mijn ECU niet de byte van de ACC vinden.

Ik heb geen Login II bij de ECU en dan zou ik dus moeten coderen inplaats van inloggen,

https://www.dropbox.com/s/1v9gxusxpqdxpxt/umruestung-acc-final.pdf?dl=0

Codierung Byte 5 ; Bit 1 auf 0 ; Bit 2 auf 1 (ACC) hier staat bij mij de cruise control op bit 5. Ik zie geen ACC bit. En bit 1 en 2 zijn ook leeg en niet codeerbaar. Zou ik hier iets aan kunnen flashen of vervangen?

autoscan-5.txt

aangepast door Edgy
AutoScan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
54 minutes ago, dieseltje said:

Wat bedoel je met login ecu?

Bijvoorbeeld bij Roy zijn ECU moest hij LOGIN 11 gebruiken om de ACC te activeren. Maar dit is alleen als de ECU shortcoding ondersteund.

Mijn ECU ondersteund Long-Coding en kan ik dat dus niet via LOGIN 11 doen maar moet dat via Recoding 07

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuur eens een foto van de keuzes die je hebt voor de cruise control hendel. Bij mij stond hij ook niet in het menu maar handmatig ingevuld. 

En dat kan prima kloppen dat je in de ecu longcoding niets ziet staan bij bit 1 en 2. Dat betekent niet dat je het niet kunt coderen. Dan moet je handmatig de bitjes op 1 of 0 zetten in het binairy vak. En bit 0 begint aan de rechter kant. Wel voorzichtig mee zijn en als je er geen vertrouwen in hebt door iemand anders laten doen. En het geeft geen garantie, zou bij jou best eens op een andere plek kunnen staan. 

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
58 minutes ago, Roy_01 said:

Stuur eens een foto van de keuzes die je hebt voor de cruise control hendel. Bij mij stond hij ook niet in het menu maar handmatig ingevuld. 

En dat kan prima kloppen dat je in de ecu longcoding niets ziet staan bij bit 1 en 2. Dat betekent niet dat je het niet kunt coderen. Dan moet je handmatig de bitjes op 1 of 0 zetten in het binairy vak. En bit 0 begint aan de rechter kant. Wel voorzichtig mee zijn en als je er geen vertrouwen in hebt door iemand anders laten doen. En het geeft geen garantie, zou bij jou best eens op een andere plek kunnen staan. 

Ik heb er wel vertrouwen in,

ik kan toch altijd de oude coding uit mijn logs terugzetten? @Roy_01

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top hier een foto van mijn opties,

wacht even,

ik heb zojuist vcds ge-update van 19.6.1 naar 19.6.2 en mijn stuumodule geeft de stalk optie aan?

bit 4-7 moet op A0 voor ACC.

alleen is deze coding out of range, ik denk de stuurcolumn module vervangen.

aangepast door Edgy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, onder byte 5 kan ik geen andere bits dan die in vcds staan aan zetten. Allemaal out of reach behalve bit 0, 2, 5 maar zijn alleen geen ACC,

iemand een idee onder welke byte ik nogmeer kan zoeken?

aangepast door Edgy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij in m'n b7 ging het zo. weet niet welke byte maar cruisecontrol installed was 01 geen cruise was 00 er was geen coding info verder maar heb uiteindelijk de cruise veranderd van 01 in 03 en na een canbus rust van 15 min deed m'n acc het eindelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, Passat Rdi said:

Bij mij in m'n b7 ging het zo. weet niet welke byte maar cruisecontrol installed was 01 geen cruise was 00 er was geen coding info verder maar heb uiteindelijk de cruise veranderd van 01 in 03 en na een canbus rust van 15 min deed m'n acc het eindelijk. 

Oke dan ga ik daar ook op letten, had nog wel een paar lege bytes met 00, alleen is daar geen coding info van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De moeite waard om inderdaad nog even verder te puzzelen. Ik kan alleen de foto niet gezien van het keuzemenu welke je gestuurd zou hebben hierboven.  Er moeten 2 opties zijn voor ACC bediening: 1 via aparte hendel en de ander via stuurwielbediening. Bij mij waren ook alleen 0,1 en 3 zichtbaar.

  • 0 = Cruise Control System (CCS) not installed
  • 1 = Cruise Control System (CCS) with 6 Positions via separate Stalk installed
  • 2 = Adaptive Cruise Control (ACC) with 6 Positions via separate Stalk installed
  • 3 = Cruise Control System (CCS) with 4 Positions via Blinker Stallk installed
  • 4 = Cruise Control System (CCS) via Multi-Function Steering Wheel installed
  • 5 = Adaptive Cruise Control (ACC) via Multi-Function Steering Wheel installed
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, Roy_01 said:

Ja dat wordt dan al een andere stuurmodule inderdaad als hij dit weigert. 

Ik zou dan eerst concentreren op de ecu, dat deze ACC accepteert. 

Er schijnt een flash update te zijn. Voor de ECU, plus hij is gechipt en zou dit dan verloren gaan?

weet alleen niet of dit de oplossing is.

 

Ik ga zo verder bytes en bits uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden