Ga naar inhoud
  • 0

Bandenmaat passat W8


Vw W8

Vraag

Hallo,

Moet nieuwe banden en heb 17 inch velgen.

Standaard maat is 225/45/17 maar heb gehoord dat hier ook andere maten op zouden passen zoals 215/35/17 en 235/30/17?

Wat is aan te raden?

Rijd nogal sportief weet niet of dit nog iets uitmaakt?

Groeten

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
5 hours ago, dieseltje said:

Maar waarom zou je een andere maat willen?

Vraag me af of het nog anders uit gaat zien (looks)

En misschien mensen met andere rijervaring kwa gedrag van de auto omdat ik alleen maar sportief rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker orginele maat er ophouden.

Maten die jij als alternatief opgeeft zijn veel te plat(hoogte van de wang). De afrolomtrek van de band wordt ook kleiner dus meer toeren en grotere tellerafwijking.

Wat versta jij onder sportief rijden?

Ik heb wel ervaring met semislicks (met goedkeuring voor op de weg) zoals oa: toyo r888. Super wegligging veel grip, bij nat weer minder grip. Nadeel dat ze sneller slijten als een normale wegband en ongeveer het dubbele kosten van een gewone band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 28-6-2019 at 17:25, diesel986 said:

Lekker orginele maat er ophouden.

Maten die jij als alternatief opgeeft zijn veel te plat(hoogte van de wang). De afrolomtrek van de band wordt ook kleiner dus meer toeren en grotere tellerafwijking.

Wat versta jij onder sportief rijden?

Ik heb wel ervaring met semislicks (met goedkeuring voor op de weg) zoals oa: toyo r888. Super wegligging veel grip, bij nat weer minder grip. Nadeel dat ze sneller slijten als een normale wegband en ongeveer het dubbele kosten van een gewone band.

Sorry voor de (hele) late reactie, k zag dat deze nog open stond.

Heb het erg druk gehad met verhuizen, werk en mijn vrouw is zwanger ?

Het zijn Michelin Pilot Sport 4 geworden met de originele bandenmaat 225/45/17. Wel is het de xl uitvoering met y snelheidscodering.

Groeten

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden