Ga naar inhoud
  • 0

Warmte probleem electronica Passat 3C


dieseltje

Vraag

Ik heb al een tijdje last van het volgende fenomeen.

Als ik mijn 3C een hele dag in de volle zon laat staan, met alle ramen dicht, dan heb ik eind van de dag het probleem dat mijn teller niets doet.
Gelukkig zit Immo niet in de teller bij een 3C dus kun je gewoon starten en rijden. Pas na ca 15 minuten rijden is de boel weer enigszins afgekoeld en komt de teller tot leven.
Ik moet dan even stoppen om de auto uit te zetten zodat cruise control etc ook weer werkt.

Opzich geen groot probleem, maar wil dit wel verhelpen.
Aan de teller ligt t niet, want met mijn z/w teller had ik t zelfde probleem
Aan de verloop kabel van oude teller naar nieuw type teller ligt t ook niet, want die heb ik vervangen. Resultaat is gelijk.
Gateway is ook uitgesloten want ik heb inmiddels een 7N gateway.

Vermoeden zit dus ergens in voeding vanaf klem 15 vanaf boordnet.
Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen en welke draden en/of relais van boordnet naar teller moet ik nalopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik volg,

heb namelijk hetzelfde probleem maar dan met bijna alle modules die een soort van kort sluiting hebben en als ik de auto start gaat ie meteen weer uit, als alles weer is afgekoeld kan ik alles resetten en doet ie weer normaal?

Ben benieuwd.

Groeten Tom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas. Aan de zekering ligt het niet. Gister weer de hele boel dood nadat de wagen lekker in de zon had staan bakken. Gelukkig kan ik wel gewoon rijden dus na ca 15 min was alles gekoeld door de airco en was er weer licht in de duisternis. Op een parkeerplaats even gestopt en de motor uit/aan gedaan zodat cruise control ook weer werkte.

Wie heeft voor mij het stroomloop schema waarop teller/boordnet etc staan, dan kan ik bedrading na lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lijkt alsof er een relais zit die met extreme warmte blijft plakken. Echter alles wat verder van spanning moet worden voorzien werkt normaal. Dus dit zit specifiek in de bedrading tussen teller en boordnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel wat stroomloop schema's maar enkel digitaal van de B7. Van de 3C heb ik ze ook deels maar deze zijn vanuit een boek.

De teller krijgt spanning van een geschakeld plus en een constante plus.
Constante plus komt vanuit de SB box motorruimte. Deze zekering bezetting is uitvoerings afhankelijk.

De geschakelde plus zit bij SC7 maar deze gaat blijkbaar ook naar de gateway pin 14 (nog niet gekeken of dit ook invloed kan hebben bij een B7 gateway conversie)

De geschakelde plus KL.15 en komt uit het boordnet J329 op het schema. Maar ook deze voed ook verschillende zekeringen dus bij falen van dit relais zouden verschillende andere zekeringen geen voeding krijgen.

Ook de constante plus of massa lijkt me niet het probleem te zijn tenzij je steeds het uur in de teller terug moet instellen als je dit probleem hebt gehad.

47fcd6b3369334a5db67d6c75b5aa9ca.jpg7d8cbf4bd6cbe8b3e7e66b36f74546ff.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden