Ga naar inhoud
  • 0

Zelf onderhoud


Joer

Vraag

Hallo allemaal. 

Binnenkort wil ik zelf klein onderhoud gaan doen aan mijn auto, Passat 1.4tsi ecofeul (benzine/aardgas) 140.000km bouwjaar 2013 DSG7. En wil jullie vragen of er bijzonderheden zijn waar ik specifiek op moet letten. 

Wat wil is zelf gaan doen:

- motor olie verversen met Comma Longlife 5W30 volledig synthetisch, gaat 3,8 liter in. 

- olie filter, moet alleen ff uitzoeken wel filter in moet hebben.

- interieur filter, uitzoeken welke ik moet hebben. 

- bougies vervangen, zijn en punten waar ik rekening moet houden? (zo lastig kan een bougie vervangen toch niet zijn) En welk type moet ik nemen. Ze hoeven toch niet iets van ingeleerd te woorden??

Dit was het wel zn beetje wat ik wil gaan doen, en waarom ik het wil doen is dat ik het leuk om te doen en kosten besparen natuurlijk. Moet wel zeggen dat dit Mn eerste keer zou worden. 

Graag vraag ik jullie advies En zijn er nog meer punten aan de auto die ik eenvoudig zelf kan doen?

alvast bedankt voor jullie reacties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Nieuwe carterplug of minstens een nieuwe koperen ring aan de carterplug.

Aanhaal moment van de bougies in acht nemen.

Kwart slag voor afbreken stoppen, dan zit het vast zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bougies kan lastig zijn, penbobines kunnen erg vast zitten, is speciaal trekgereedschap voor, nieuwe bougies NIET invetten, vastdraaien met momentsleutel, 25nm

Brandstoffilter is niet vervangbaar, gasfilter door de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, BARRY_TDI said:

Nieuwe carterplug of minstens een nieuwe koperen ring aan de carterplug.

Aanhaal moment van de bougies in acht nemen.

Een nieuwe plug ben ik vergeten te bestellen. Heb ff zitten kijken er zijn er zoveel. Heb op kenteken geselecteerd en dan nog een hoop. Zeker veel verschil in prijs vanaf €1,50 tot tientallen euro’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, Vdub said:

bougies kan lastig zijn, penbobines kunnen erg vast zitten, is speciaal trekgereedschap voor, nieuwe bougies NIET invetten, vastdraaien met momentsleutel, 25nm

Brandstoffilter is niet vervangbaar, gasfilter door de dealer.

Had als een aantal filmpjes beken en 1tje gevonden voor betreffende motor. Goede tip met het aanhaal moment.

Ik kon het brandstof filter al niet vinden want die zit niet voor het rechter achterwiel. Zitten de CNG tanks in de buurt. Fijn dat ie niet vervangen kan en hoeft is een een onderhuids vrije filter??

gas filter ga ik niet aan zitten. Een tijd geleden zijn de gas tanks vervangen dmv een terug roep aktie de coating was te dun. Werd door carservice gezegd dat ze die gelijk vervangen hebben. Das mooi ff geen omkijken naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar of via welke website bestellen jullie gerelateerde onderdelen?? Ben nu bij autodoc uit gekomen. Als er andere zijn die beter zijn hoor ik graag van jullie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Joer zei:

@Diver Super man. Daar kan ik wat mee. Het systeem waar jij in zoekt is zeker niet toegankelijk voor mij??  Denk dat jij bij VW werkt??? 

Nee dat is niet toegankelijk voor jou, en nee ik werk niet bij VW.:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das jammer. Heb je dan een tip om onderdelen te kunnen verifiëren. Er komt natuurlijk wel een hoop naar voren met de kenteken invoer. Maar soms wil ik iest nakijken of het wel de juiste is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Joer zei:

Das jammer. Heb je dan een tip om onderdelen te kunnen verifiëren. Er komt natuurlijk wel een hoop naar voren met de kenteken invoer. Maar soms wil ik iest nakijken of het wel de juiste is. 

Misschien bij ETKA online.

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

https://nemigaparts.com/cat_spares/etka/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, Diver said:

Zal binnen kort is ff gaan snuffelen. En als ik iets verifiëren weet ik je te vinden, vanaf nu ben je mijn persoonlijke verifieerden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olieplug kan je ook gewoon bij dealer bestellen. Niet alles is daar overpriced en dan heb iig het goede te pakken.

En bij een bougie moet je afstand tussen de elektrodes controleren en mogelijk afstellen m.b.v. een voelermaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, bm-er said:

Olieplug kan je ook gewoon bij dealer bestellen. Niet alles is daar overpriced en dan heb iig het goede te pakken.

En bij een bougie moet je afstand tussen de elektrodes controleren en mogelijk afstellen m.b.v. een voelermaatje.

Klopt dat niet alles te duur is bij de dealer. Dacht neem het gelijk mee met bestellen alles in 1 keer. Welke voelermaatje is het weet je de maat uit je hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen is het onderhoud gedaan en geen problemen ondervonden, vond het erg leuk om te doen. Het spannendste was eigenlijk de bobine pen er uit halen, is een beetje lastig zeker zonder het juiste gereedschap. @Vdub jij had het over special trek gereedschap, heb je een tip waar ie dan evt zou kunnen kopen voor de volgende keer. 

Heb onder tussen ook een trekhaak met kabelboom gemonteerd. Zo leer je je auto wel kennen??  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden