Ga naar inhoud
  • 0

Portierverlichting defect


Mario_B7

Vraag

Zos de titel al zegt doet mijn instapverlichting het niet meer , maar alleen die aan de bestuurderskant.

De andere 3 doen het nog wel. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en geen defecte gevonden, ook heb ik gemeten en meet geen spanning op de connector van het lampje als de deur opent of sluit. Ook al een andere unit geprobeerd uit een andere deur die wel werkt maar die werkt dan ook niet. Stekkers in de deurportier heb ik ook al losgehad en gecontroleerd. Ook heb ik geen idee hoe die instapverlichting wordt geschakeld en door wat

 

Iemand hier ervaring mee of die me in de goeie richting kan wijzen?

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Sluiting misschien, draad breuk, deurmodule defect 

Deurmodule defect lijkt mij stug, aangezien hij al aangeeft getest te hebben met een werkende andere module, echter geeft die dus in zijn auto dezelfde symptomen.

Ik vermoedt daarom meer een draadbreuk of een defecte sensor in het slot.

Gaat de binnen verlichting wel aan?

Wat zegt VCDS?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morguh

Ik ga deze even volgen.. ook ik heb een stukkende instapverlichting.. en ook bestuurderskant...

Moet wel zeggen (mede door verbouwingen thuis) ik er nog niet naar gekeken heb, of een andere module wel of niet werkt, en verdere zaken uitegesloten.

Vandaar dat ik even blijf volgen.

Ik heb al inmiddels nieuw setje gekocht, maar moet deze nog even testen.

 

En bij de vraag van Maxx007at (martijn), Bij mij werkt de binnen verlichting in elk geval wel als de deur open gaat.

Ik heb als bij komende probleem dat mijn raam niet automatisch dicht gaat. wel automatisch open, maar dicht nie..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Morguh
Ik ga deze even volgen.. ook ik heb een stukkende instapverlichting.. en ook bestuurderskant...
Moet wel zeggen (mede door verbouwingen thuis) ik er nog niet naar gekeken heb, of een andere module wel of niet werkt, en verdere zaken uitegesloten.
Vandaar dat ik even blijf volgen.
Ik heb al inmiddels nieuw setje gekocht, maar moet deze nog even testen.
 
En bij de vraag van Maxx007at (martijn), Bij mij werkt de binnen verlichting in elk geval wel als de deur open gaat.
Ik heb als bij komende probleem dat mijn raam niet automatisch dicht gaat. wel automatisch open, maar dicht nie..
 
 

Moeten hem maar eens even uitlezen dan, als automatisch dichtgaan niet meer werkt, dan is er iets wat de module in storing zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
55 minuten geleden, maxx007at zei:


Deurmodule defect lijkt mij stug, aangezien hij al aangeeft getest te hebben met een werkende andere module, echter geeft die dus in zijn auto dezelfde symptomen.

Ik vermoedt daarom meer een draadbreuk of een defecte sensor in het slot.

Gaat de binnen verlichting wel aan?

Wat zegt VCDS?

Module had ik ff over het hoofd gezien??‍♂️

 

Dan inderdaad draadbreuk of een slot wat niet goed is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie input zover.
Mijn binnenverlichting werkt ook gewoon,zowel met de knopjes binnenin en als de deuren open gaan.
Ook werkt het raam met de knoppen binnenin en met de afstandbediening. Of hij nog automatisch dichtgaat met de regensensor weet ik niet.
Ik zag net een opmerking over een sensor in het deurslot, kan iemand daar meer over vertellen?
Ik heb trouwens geen beschikking over vcds om het e.e.a uit te lezen
Wat betreft de draadbreuk, ik heb de bedrading vanaf de raammodule tot aan het instaplampje gechecked en doorgepiept en de bedrading is heel.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor jullie input zover.

Mijn binnenverlichting werkt ook gewoon,zowel met de knopjes binnenin en als de deuren open gaan.

Ook werkt het raam met de knoppen binnenin en met de afstandbediening. Of hij nog automatisch dichtgaat met de regensensor weet ik niet.

Ik zag net een opmerking over een sensor in het deurslot, kan iemand daar meer over vertellen?

Ik heb trouwens geen beschikking over vcds om het e.e.a uit te lezen

Wat betreft de draadbreuk, ik heb de bedrading vanaf de raammodule tot aan het instaplampje gechecked en doorgepiept en de bedrading is heel.

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

 

 

Sensor zit in het slot, dus achter je raammechaniek.

Maar aangezien je binnen verlichting wel aan gaat, kunnen we deze wel met enige zekerheid uitsluiten.

 

Waar woon je? Er zijn er vast in de buurt met VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik verdenk toch de sensor in het slot, ik heb nog wat getest vanavond en ben er achter gekomen dat de verlichting 1sec aan gaat op het moment dat de deur opent, maar gaat daarna dus direct weer uit

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden