Ga naar inhoud
  • 0

3bg houdt soms heel even in op de snelweg.


Patrick007

Vraag

Even een vraagje, mijn V5 van 2004 geeft tot nu toe totaal geen problemen. Ik geniet er nog iedere dag van. Heerlijke auto. Net weer een beurtje gehad, apk en koplampjes gepolijst. Maarrrr...

Heel af en toe, wanneer ik op de snelweg een constante snelheid aanhoud komt het voor dat de auto even inhoudt. Als of er even geen brandstof meer is of zoiets. 
Ik houd dan het gaspedaal op dezelfde positie en met een paar seconden is er weer reactie alsof er niets gebeurd is.
Dit gebeurt af en toe en ook alleen op de snelweg bij een constante snelheid. Heel soms gaat even later dan het motormanagement lampje branden.
Wanneer ik dit uitlees komt code P0410 naar voren. Deze is wel steeds te resetten. Ik begreep dat code P0410 met de secondary air pump te maken heeft die voor extra lucht zorgt bij een koude motor.
Kan dit er mee te maken hebben?
Afgelopen weekend 700 kilometer Duitsland in gereden zonder problemen. 

Iemand een idee?
  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn TDI hetzelfde, met koude motor, houdt in op de snelweg na ongeveer 10 minuten rijden. Soms slaat de motor helemaal af! Ook brandt het gele waarschuwing driehoekje in het dashbord. Na een korte pauze weer starten en weer doorrijden. Vreemd? Iemand advies? Moet storingcodes nog laten uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-11-2019 om 08:30, Benedict zei:

Mijn TDI hetzelfde, met koude motor, houdt in op de snelweg na ongeveer 10 minuten rijden. Soms slaat de motor helemaal af! Ook brandt het gele waarschuwing driehoekje in het dashbord. Na een korte pauze weer starten en weer doorrijden. Vreemd? Iemand advies? Moet storingcodes nog laten uitlezen.

krukas of nokkenassensor misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 minuten geleden, Vdub zei:

dat is een draaistekker met borgclip, is die eraf geweest dan

Nee niets afgeweest. Losgetrild volgens de monteur. Hij had het eerder meegemaakt bij een pech melding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden