Ga naar inhoud
  • 0

Clima Golf 6 werkt niet goed in B6


ldokter

Vraag

Goedemiddag allen, 

ik heb in het verleden een topic geplaatst over de problemen met het geratel achter het dashboard zoals wel meerdere deze problemen hebben. 

Ik moet nog steeds naar Peter (Elburg) om hem uit te laten lezen maar heb al wel vast een clima van een golf ingebouwd. Het geratel is weg ????. Nu lijkt het alleen of er inwendig iets niet klopt. Als je de auto op contact zet loopt alles zoals het moet. Start je de motor, dan lijkt het wel of alle kleppen dicht lopen en er geen lucht meer in de auto komt.

ik heb op de hoofdstekker pin 16 op pin 20 geplaatst. Op de bruine stekker pin 7 op 10 en 8 op 9. Deze heb ik er bij opgeplaatst, dus er komen nu 2 draden binnen op 1 pin.

ik weet het echt even niet meer. Ik zie geen motoren schakelen als ik achter het dashboard kastje kijk. 

Iemand enig idee??

ik sta op het punt om de klep die de luchttoevoer afsluit de stekker los te trekken, maar die kan ik helaas ook niet vinden.

7F383FDE-366F-403E-A257-DE651150C95A.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
47 minutes ago, Diver said:

Heb je het paneel gereset

 

Ik heb hem inderdaad meerdere keren gereset, echter zonder resultaat. Hij loopt zoals in je filmpje vermeld alles na. Dit loopt voor zover ik kan zien ook elke klepmotor goed na om vervolgens weer in de oude stand terug te schakelen zonder resultaat helaas. 

Ik kan de inblaas naar voren aan zetten, het lampje gaat ook netjes branden, maar de klep lijkt wel niet open te schakelen, terwijl hij dat in de calibratiestand wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minutes ago, Diver said:

hier wel eens goed naar gekeken, neem aan dat je eerst een gen 1 clima er in had.

 

Ik had inderdaad eerst een gen1, inclusief geratel achter het dashboard door de stelmotoren. Vandaar ook mijn switch naar de gen2. Ik kan helaas je link niet openen. Hij geeft aan dat ie unavailable is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je een foutje gemaakt hebt met aansluiten.

 

Draad positie 7 moet bij positie 9

Draad positie 8 moet bij positie 10

Draad positie 20 ongeveer 4 cm vanaf stekker afknippen en bij positie 16 solderen. (Dus de draad vanuit de stekker (positie 20) bij de draad van positie 16 solderen)

 

Andere kant van de draad welke origineel naar positie 20 liep, vanuit kabelboom isoleren. (Aftapen)

 

Met vriendelijke groet van een ex forumlid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, maxx007at said:

Ik denk dat je een foutje gemaakt hebt met aansluiten.

 

Draad positie 7 moet bij positie 9

Draad positie 8 moet bij positie 10

Draad positie 20 ongeveer 4 cm vanaf stekker afknippen en bij positie 16 solderen. (Dus de draad vanuit de stekker (positie 20) bij de draad van positie 16 solderen)

 

Andere kant van de draad welke origineel naar positie 20 liep, vanuit kabelboom isoleren. (Aftapen)

 

Met vriendelijke groet van een ex forumlid

Dus ik heb een fout gemaakt in mijn draadposities. Ik had ergens anders gelezen dat 7 op 10 moet en 8 op 9. Ik ga het morgen proberen. Ik laat weten wat de uitkomst is. 

Alvast enorm bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, maxx007at said:


Yes, stekker was wel de juiste

Top, dankjewel! Dus:

draad 7 bij 9 op solderen (dus 2 draden op positie 9, niks meer op 7)

draad 8 bij 10 op solderen (dus 2 draden op positie 10, niks meer op 8)

draad bij 20 op 16 solderen (dus 2 draden op positie 16, niks meer op 20)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Top, dankjewel! Dus:
draad 7 bij 9 op solderen (dus 2 draden op positie 9, niks meer op 7)
draad 8 bij 10 op solderen (dus 2 draden op positie 10, niks meer op 8)
draad bij 20 op 16 solderen (dus 2 draden op positie 16, niks meer op 20)
 


Bijna goed,

20 soldeer je op 16 zodat 20 en 16 dezelfde aanvoer naar je climapaneel hebben. Het stuk draad wat je los knipt van 20 isoleer je (tape erom heen)

Dus pin 20 en pin 16 blijven beide bezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, maxx007at said:

 


Bijna goed,

20 soldeer je op 16 zodat 20 en 16 dezelfde aanvoer naar je climapaneel hebben. Het stuk draad wat je los knipt van 20 isoleer je (tape erom heen)

Dus pin 20 en pin 16 blijven beide bezet

 

ok, top, dankjewel. 

Morgen maar weer is even hobbyen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update,

ik heb zoals maxx007at heeft verteld alles aangesloten. Echter helaas zonder resultaat. Zonder de motor te starten werkt alles zoals het moet, geen problemen. Start ik echter de motor dan loopt de opengestuurde klep zachtjes dicht en blijft vervolgens ook dicht. De ventilator draait volop, maar er komt geen lucht in de auto. Als je de clima op de hand uit zet lopen de kleppen weer open, net alsof dat deel verkeerd aangesloten zit.

Iets met handen en haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het probleem gevonden via een andere topic. De circulatieklep op het ventilatorhuis was blijkbaar een aantal keer doorgeschoten waardoor er tandjes van het tandwiel afgebroken zijn. Hij schakelde dus nooit goed.

heb de motor los gekoppeld en in afwachting van een nieuwe motor nu de klep maar even helemaal open gezet en gezekerd. 

Ik probeer volgende week de auto uit te laten lezen. Dan kan alles met een beetje geluk ook nagekeken worden.

voor nu dus opgelost, iedereen bedankt voor alle snelle hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden