Ga naar inhoud
  • 1

Discover Pro kaartupdate 2019


tvc15

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In principe stelt het weinig voor.

1. Je gaat naar de volgende website -> https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/navigatie-update
2. Klikt onder Discover systemen op 'naar updates'
3. Je kiest voor Passat Variant vanaf 2014
4. Je kiest vervolgens voor Discover Pro
5. Je download de Europese landen door op 'download' te klikken.
6. Het bestand pak je uit in een map, welke maakt niet zoveel uit.
7. Vervolgens zet je MIB 1, MIB 2 en metainfo2.txt op je SD kaart. Let op, je hebt wel een SD kaart van 32gb nodig. Maak niet dezelfde fout als ik.. Gelukkig stond ik nog voor de winkel toen ik realiseerde dat het met 16gb niet zou gaan lukken. 
8. Je drukt het SD kaartje in het kastje in je dashboard kast.
9. Je zet de Discover Pro aan, gaat naar navigatie, vervolgens naar instellingen (rechtsonder)
10. Daarna ga je naar versie informatie en drukt op updaten rechtsboven.

Of.. Je kijkt naar het onderstaande filmpje. Ik denk dat dit het makkelijker maakt je als je ein bisschen Deutsch versteht.

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is hier ook gelukt, in minder dan een uur was de software bijgewerkt. Update moet inderdaad via een SD kaart wordt uitgevoerd, via USB stick wordt niet ondersteund.

Na de update viel mij op dat er nu een software versie wordt getoond, vermoedelijk omdat ik van héél ver kwam ;-) :

1755250328_DiscoverProupdate.thumb.jpg.fc84f648ac2f3a74b422cd6e6fc0f066.jpg

Dank voor de info en tips!

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-12-2020 om 16:53, HansJan zei:

Het is hier ook gelukt, in minder dan een uur was de software bijgewerkt. Update moet inderdaad via een SD kaart wordt uitgevoerd, via USB stick wordt niet ondersteund.

Na de update viel mij op dat er nu een software versie wordt getoond, vermoedelijk omdat ik van héél ver kwam ;-) :

 

Dank voor de info en tips!

Bij mij stond er ook geen versie, totdat ik gister de update van mei 2020 overschreven had met deze van eind november

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zojuist via de VW site de laatste kaartupdate voor mijn Discover Pro gen2 2016 gedownload.

Omdat ik geen SD-kaart heb en deze ook niet in het voertuig aanwezig was, deze update op een USB-stick gezet. In eerste instantie bleef er in het display staan dat er gezocht werd naar updates. Geannuleerd, USB-stick verwijderd en daarna de USB-stick opnieuw ingestoken en naar updates laten zoeken via navigatiemenu, en ditmaal pakte hij hem. Update duurde een klein uurtje en is succesvol afgerond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het lukte met een USB stick! Volgens mij de eerste hier op het forum. Hier had ik vandaag met een niet-VW SD kaartje ook succes. Bij mij dezelfde procedure: eerst niet herkend daarna nog een keer de kaart erin en toen via navigatie settings wel herkend. Kaartenset was nog uit 2015 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, StefanT zei:

Mooi dat het lukte met een USB stick! Volgens mij de eerste hier op het forum. Hier had ik vandaag met een niet-VW SD kaartje ook succes. Bij mij dezelfde procedure: eerst niet herkend daarna nog een keer de kaart erin en toen via navigatie settings wel herkend. Kaartenset was nog uit 2015 🙄

Alleen met een Discover Media heb je een VW sd kaart nodig bij het updaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg het nog niet voor elkaar. Ik heb de kaart geformatteerd in Fat32, met de kleinste clustergrootte, dat vind m'n DP niet zo grappig. Weet iemand de juiste formatterings-instellingen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Potverdikkeme, ik krijg het ook niet voor elkaar. Heb de SD kaart geformatteerd in NTFS maar de DP kan de kaart niet lezen. Ook niet als ik er bijv via Afbeeldingen naartoe wil navigeren, kaart blijft niet onleesbaar. Terwijl deze op de laptop 100% in orde is.

Nu heb ik vorig jaar het scherm geupgraded, kan het daar nog een relatie mee hebben?

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, HansJan said:

Potverdikkeme, ik krijg het ook niet voor elkaar. Heb de SD kaart geformatteerd in NTFS maar de DP kan de kaart niet lezen. Ook niet als ik er bijv via Afbeeldingen naartoe wil navigeren, kaart blijft niet onleesbaar. Terwijl deze op de laptop 100% in orde is.

Nu heb ik vorig jaar het scherm geupgraded, kan het daar nog een relatie mee hebben?

Misschien stomme vraag, maar stop je de SD-kaart wel in het goede slot? Links naast de CD-wissel-unit zitten nog twee gleufjes waar je SD-kaarten in kunt doen om te bewaren. De eerste keer dat ik wilde updaten had ik mijn kaartje daarin gestopt (best donker in dat handschoenenkastje) en toen vond mijn DP (natuurlijk) ook niks hahaha. Het goede kaartslot zit in de speler, onder de CD-lade. Het is maar een tip. :)

Aan je schermupdate kan het denk ik niet liggen... Je zegt "onleesbaar", maar bedoel je niet dat de DP geen kaart kan zien/vinden? Als je naar 'media' en dan naar 'bron' gaat, zijn dan allebei je SD-stations leeg?

Overigens dank voor het updatebestand dat je deelde, is inderdaad twee versies nieuwer dan die van de VW-site en werkt prima.

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard (..) @SteRo, maar wel goed dat je het aanhaalt. De melding is "SD kaart 1/2 kan niet worden gelezen".

Heb de kaart opnieuw en volledig met NTFS geformatteerd, geen soelaas. Als ik over de kaart wil navigeren via bijv. de Afbeeldingen functie krijg ik dezelfde foutmelding. Als bron is deze dan ook niet beschikbaar. Een USB stick via middenconsole kan ik wel benaderen maar is niet geschikt voor de update van de DP. 

Zaterdag anders maar even een blik op werpen. Ik weet het ook niet meer 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okee. Ik ga ervan uit dat je SD-kaart wel prima wordt gelezen door een Windows-apparaat? Als je hem toevallig op een Macbook of een ander Apple-product hebt geformatteerd, zou je het eens op een Windows machine moeten proberen. Zou niks uit moeten maken, NTFS is immers een standaard, maar ik heb vaker gehoord dat op een Mac geformatteerde kaartjes of USB-sticks niet op andere merken/types apparatuur aan de praat te krijgen waren.

Een laatste optie (maar niet zo voor de hand liggend) is een fysiek probleem met de SD-kaart. Heb je een ander kaartje dat je kunt proberen? Grootte maakt niet uit, formatteren zoals je die andere kaart hebt gedaan en dan een MP3'tje erop en kijken of die wel werkt. Dan weet je of het aan het kaartje ligt, of aan de formattering.

Overigens staat hierboven een post van HH Bos, die schrijft dat het hem wél gelukt is om zijn DP te updaten met een USB-stick, dus wellicht het proberen waard?

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kaart is op een Windhoos machine met NTFS geformatteerd en kan ook op andere devices prima gelezen worden. Het is een MicroSD kaart, mogelijk zit het in de adapter. De SD kaart van @Ozzy werd vandaag namelijk wel herkend.

Wordt vervolgd. 👍

Edit: nog een microSD kaart geprobeerd, dit keer een Kingston 16GB. Werd zonder morren herkend. Volgens de documentatie van VW moet het een SDHC Class 10 compatible kaart zijn. Dat is de Sandisk microSD kaart volgens de specs. Om alles uit te sluiten zojuist via BOL voor €11 een SDHC Class 10 kaart aangeschaft.

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is het uiteindelijk gelukt door de kaart opnieuw te formatteren in Fat. Daarna het bestand uitgepakt met 7zip.

DP pakte de kaart en de update is succesvol afgerond.
Via mijn Mac is het niet gelukt helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuwe SD kaart in huis, effe vergeten dat de laptop zo'n slot ontbeerde. Volgende bestelling werd een SD USB card reader en die werd gisteren geleverd. De SD kaart is out of the box met FAT32 geleverd, met 7zip de P197 update uitgepakt en aan de slag. Kaart wordt zonder morren herkend, heel bijzonder. 

De rest spreekt voor zich, blijft toch spannend. De package is heel recent, zelfs de straten van onze nieuwbouwwijk zijn er reeds in verwerkt. 

20220612_140048.thumb.jpg.0c854eb8d89c3013664fa03fd5beef70.jpg

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blij dat het gelukt is HansJan!

 

PS Ik neem trouwens aan dat je exFAT bedoelt. FAT32 is een hele oude standaard (SD V2, we zitten inmiddels op V7) die ook door de DP niet wordt ondersteund. ;) 

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet helemaal @SteRo. De SD kaart werd wel degelijk geleverd een FAT32 partitie. Dit ondersteund bestanden tot 4GB en bestandsnamen tot 256 tekens waar exFAT bestanden groter dan 4GB ondersteund. Dit wordt op de DP vooralsnog echter niet toegepast. Volgens de handleiding had ik een NTFS partitie moeten voorzien, maar vond het de moeite waard om het zo te testen. En dat ging, fingers crossed, goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden