Mijn B8 Variant van mei 2018 (nieuw) heeft een connected Module. Deze module zou 3 jaar actief zijn.
Met de Mijn Volkswagen App kon ik gegevens inzien van de auto, zoals de km-stand en via car-net kon ik de ritten inzien.
Het heeft nooit echt helemaal goed gewerkt; ik kon bijvoorbeeld nooit zien of de deuren inderdaad op slot waren, of dat de handrem er op stond.
Maar ik merk nu dat de auto helemaal niet meer connected lijkt. Ik krijg in car-net data te zien, laatst bijgewerkt in september 2018!
En ook in de Mijn Volkswagen app kreeg ik oude data te zien. Hierop heb ik de auto in de app ontkoppeld, en geprobeerd opnieuw te koppelen.
Maar dat weigert hij, want bij het koppelen vraagt de app om de km-stand, en daarop krijg ik steeds de melding dat deze niet overeenkomt met hun gegevens.
Met VW gebeld, maar daar ben ik nog niet ver gekomen. Ik moest de auto 2 minuten aanzetten, uitzetten en 10 minuten wachten. Dat heeft niks opgelost.
(Ik vond het al een kansloos, omdat dit niet iets gedaan kan krijgen wat niet al had kunnen gebeuren sinds september 2018.)
Nu gaan ze een melding maken en naar de app-ontwikkelaars sturen.
Ik krijg echter het gevoel dat het niet aan de app ligt, maar aan de connected module. Wie weet waar dat ding zit, en misschien hoe je dat ding gewoon een reset kan geven?
Vraag
nl-x
Mijn B8 Variant van mei 2018 (nieuw) heeft een connected Module. Deze module zou 3 jaar actief zijn.
Met de Mijn Volkswagen App kon ik gegevens inzien van de auto, zoals de km-stand en via car-net kon ik de ritten inzien.
Het heeft nooit echt helemaal goed gewerkt; ik kon bijvoorbeeld nooit zien of de deuren inderdaad op slot waren, of dat de handrem er op stond.
Maar ik merk nu dat de auto helemaal niet meer connected lijkt. Ik krijg in car-net data te zien, laatst bijgewerkt in september 2018!
En ook in de Mijn Volkswagen app kreeg ik oude data te zien. Hierop heb ik de auto in de app ontkoppeld, en geprobeerd opnieuw te koppelen.
Maar dat weigert hij, want bij het koppelen vraagt de app om de km-stand, en daarop krijg ik steeds de melding dat deze niet overeenkomt met hun gegevens.
Met VW gebeld, maar daar ben ik nog niet ver gekomen. Ik moest de auto 2 minuten aanzetten, uitzetten en 10 minuten wachten. Dat heeft niks opgelost.
(Ik vond het al een kansloos, omdat dit niet iets gedaan kan krijgen wat niet al had kunnen gebeuren sinds september 2018.)
Nu gaan ze een melding maken en naar de app-ontwikkelaars sturen.
Ik krijg echter het gevoel dat het niet aan de app ligt, maar aan de connected module. Wie weet waar dat ding zit, en misschien hoe je dat ding gewoon een reset kan geven?
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten