Ga naar inhoud
  • 0

Connected - Mijn Volkswagen App werkt niet


nl-x

Vraag

Mijn B8 Variant van mei 2018 (nieuw) heeft een connected Module. Deze module zou 3 jaar actief zijn.

Met de Mijn Volkswagen App kon ik gegevens inzien van de auto, zoals de km-stand en via car-net kon ik de ritten inzien.

Het heeft nooit echt helemaal goed gewerkt; ik kon bijvoorbeeld nooit zien of de deuren inderdaad op slot waren, of dat de handrem er op stond.

Maar ik merk nu dat de auto helemaal niet meer connected lijkt. Ik krijg in car-net data te zien, laatst bijgewerkt in september 2018!

En ook in de Mijn Volkswagen app kreeg ik oude data te zien. Hierop heb ik de auto in de app ontkoppeld, en geprobeerd opnieuw te koppelen.

Maar dat weigert hij, want bij het koppelen vraagt de app om de km-stand, en daarop krijg ik steeds de melding dat deze niet overeenkomt met hun gegevens.

 

Met VW gebeld, maar daar ben ik nog niet ver gekomen. Ik moest de auto 2 minuten aanzetten, uitzetten en 10 minuten wachten. Dat heeft niks opgelost.

(Ik vond het al een kansloos, omdat dit niet iets gedaan kan krijgen wat niet al had kunnen gebeuren sinds september 2018.)

Nu gaan ze een melding maken en naar de app-ontwikkelaars sturen.

 

Ik krijg echter het gevoel dat het niet aan de app ligt, maar aan de connected module. Wie weet waar dat ding zit, en misschien hoe je dat ding gewoon een reset kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou gewoon evem langs dr dealer gaan. Je hebt nog garantie. Laat ze het maar checken en eventueel fixen.
Wat de vw app betreft. Dat is sinds ze zijn overgestapt op de nieuwe app een drama. Veel fumctionaliteit is pas sinds kort terug. Nu vind ik m wel ok werken. Handrem niet gecheckt masr deuren status geeft het nu wel correct door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet waar die zit. Maar daar wordt je niet vrolijk van om bij te komen. Je teller moet er uit. Em die zit zo mega vast. Dat er meerder kapot zijn getrokken. (Ja ook met speciaal gereedschap) is gewoon een k constructie. Helaas zit er geen reset knop op de modullen. Wat wel eens voor komt ook met in bouwen. Is dat de telefoon/gps antenne wel kapot kunnen gaan. Heb er al meerder in gebouwt maar nog niet mee gemaakt zelf. Maar collega’s al wel. En als ik de berichten onder de colega’s hoor van ander vestiginge hebben die dat ook wel eens voor gehad. Hele enkele keer is de modullen zelf overleden. Hoop dat je hier iets mee kunt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een B8 uit 2015 en vind de meerwaarde van de App heel erg beperkt.
De laatste tijd zie je soms een rit pas de volgende dag in de App staan. Of hij houdt maar een deel vd gegevens bij.
Gisteren een rit van een uur gehad. Ik zie keurig begin en eindlocatie, maar gegevens als snelheid en verbruik en zo blijven op 0 staan.
Daarnaast komt het signaal "deur niet op slot" veel te laat. Als ik de kinderen bij de gastouder ophaal, doe ik de deuren niet op slot. Als ik later thuis ben (en deuren op slot doe), komt de melding "deuren niet op slot".
En Remote op slot doen gaat niet via de App.

Over jouw probleem: de auto moet zijn data doorgeven via een 3G/4G netwerk. Als deze niet werkt, zie je ook niks in de App. Ik heb een oudere type en gaat de data via een SIM-kaartje die ik in het handschoenenkast heb verbonden met de auto. Ik heb begrepen dat de laatste modellen B8's een ingebouwde SIM kaart hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo grote kick om dit topic maar weer leven in te blazen.

Ik kreeg van de week onderstaand bericht van VW:
Op 08 november 2023 deactiveren we de 'We Connect' app en stellen we deze buiten gebruik.
De We Connect functies die je eerder via de We Connect app kon bedienen, kun je vanaf nu via de Volkswagen app gebruiken. De Volkswagen app kun je hier in de Google Play Store of hier in de Apple Store downloaden.

Nu had ik we connect al uitgeprobeerd was dat liep dus op niets uit.
Dus in de hoop dat er iets verbeterd is de volkswagen app gedownload, geactiveerd etc.
Maar er werkt nog steeds niets. Nu betaal ik ook niets maar daar heeft de website en alle info het ook niet over.
Zelfs het uitlezen van de wagenstatus (wat gratis zou moeten zijn) werkt niet.

App is wel gekoppeld want ik krijg na activatie ook email dat er een nieuwe hoofdgebruiker is aangemeld.

Vraag is nu: wat is jullie ervaring met de nwe. app en klopt het dat je niets kan den/zien zonder daar een betaald abonnement voor af te sluiten ?

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet zeggen dat ik sinds dit weekend ook ruzie heb met de app. Ik lees de auto ook uit via home-assistant, en dat is ook gestopt met werken. Mogelijk heeft dat te maken met het feit dat ik de 'privacy' anders heb ingesteld, maar de app op het hoofdscherm heeft ook geen ingevulde waarden over afstand, accu nivo etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update na email naar VW:

Hartelijk dank voor je e-mail.

Momenteel is de migratie naar de Volkswagen app in volle gang, waardoor er een aantal functionaliteiten niet beschikbaar is in de Volkswagen app. Naar verwachting zullen alle functionaliteiten weer beschikbaar zijn na afronding van de migratie, excuses voor het ongemak. Indien u gebruik wilt maken van de ontbrekende functies is het advies om de voorgaande We Connect app te gebruiken tot de afronding van de migratie. 

Of te wel : we hebben u een email gestuurd maar we zijn nog niet klaar of zo.
Tamelijk teleurstellend voor een concern als VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden