Ga naar inhoud
  • 0

Connected - Mijn Volkswagen App werkt niet

Vraag

Geplaatst

Mijn B8 Variant van mei 2018 (nieuw) heeft een connected Module. Deze module zou 3 jaar actief zijn.

Met de Mijn Volkswagen App kon ik gegevens inzien van de auto, zoals de km-stand en via car-net kon ik de ritten inzien.

Het heeft nooit echt helemaal goed gewerkt; ik kon bijvoorbeeld nooit zien of de deuren inderdaad op slot waren, of dat de handrem er op stond.

Maar ik merk nu dat de auto helemaal niet meer connected lijkt. Ik krijg in car-net data te zien, laatst bijgewerkt in september 2018!

En ook in de Mijn Volkswagen app kreeg ik oude data te zien. Hierop heb ik de auto in de app ontkoppeld, en geprobeerd opnieuw te koppelen.

Maar dat weigert hij, want bij het koppelen vraagt de app om de km-stand, en daarop krijg ik steeds de melding dat deze niet overeenkomt met hun gegevens.

Met VW gebeld, maar daar ben ik nog niet ver gekomen. Ik moest de auto 2 minuten aanzetten, uitzetten en 10 minuten wachten. Dat heeft niks opgelost.

(Ik vond het al een kansloos, omdat dit niet iets gedaan kan krijgen wat niet al had kunnen gebeuren sinds september 2018.)

Nu gaan ze een melding maken en naar de app-ontwikkelaars sturen.

Ik krijg echter het gevoel dat het niet aan de app ligt, maar aan de connected module. Wie weet waar dat ding zit, en misschien hoe je dat ding gewoon een reset kan geven?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
2 hours ago, Tarabass said:

Is de auto al uitgelezen?

Nee. Ik ben nog niet verder gekomen dan de helpdesk te bellen en een mail van hun waarin ze om verdere gegevens vragen te beantwoorden.

• 0
Geplaatst

Ik zou gewoon evem langs dr dealer gaan. Je hebt nog garantie. Laat ze het maar checken en eventueel fixen.
Wat de vw app betreft. Dat is sinds ze zijn overgestapt op de nieuwe app een drama. Veel fumctionaliteit is pas sinds kort terug. Nu vind ik m wel ok werken. Handrem niet gecheckt masr deuren status geeft het nu wel correct door.

• 0
Geplaatst

Ik weet waar die zit. Maar daar wordt je niet vrolijk van om bij te komen. Je teller moet er uit. Em die zit zo mega vast. Dat er meerder kapot zijn getrokken. (Ja ook met speciaal gereedschap) is gewoon een k constructie. Helaas zit er geen reset knop op de modullen. Wat wel eens voor komt ook met in bouwen. Is dat de telefoon/gps antenne wel kapot kunnen gaan. Heb er al meerder in gebouwt maar nog niet mee gemaakt zelf. Maar collega’s al wel. En als ik de berichten onder de colega’s hoor van ander vestiginge hebben die dat ook wel eens voor gehad. Hele enkele keer is de modullen zelf overleden. Hoop dat je hier iets mee kunt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 0
Geplaatst

Ik heb een B8 uit 2015 en vind de meerwaarde van de App heel erg beperkt.
De laatste tijd zie je soms een rit pas de volgende dag in de App staan. Of hij houdt maar een deel vd gegevens bij.
Gisteren een rit van een uur gehad. Ik zie keurig begin en eindlocatie, maar gegevens als snelheid en verbruik en zo blijven op 0 staan.
Daarnaast komt het signaal "deur niet op slot" veel te laat. Als ik de kinderen bij de gastouder ophaal, doe ik de deuren niet op slot. Als ik later thuis ben (en deuren op slot doe), komt de melding "deuren niet op slot".
En Remote op slot doen gaat niet via de App.

Over jouw probleem: de auto moet zijn data doorgeven via een 3G/4G netwerk. Als deze niet werkt, zie je ook niks in de App. Ik heb een oudere type en gaat de data via een SIM-kaartje die ik in het handschoenenkast heb verbonden met de auto. Ik heb begrepen dat de laatste modellen B8's een ingebouwde SIM kaart hebben ?

• 0
Geplaatst (aangepast)

Zo grote kick om dit topic maar weer leven in te blazen.

Ik kreeg van de week onderstaand bericht van VW:
Op 08 november 2023 deactiveren we de 'We Connect' app en stellen we deze buiten gebruik.
De We Connect functies die je eerder via de We Connect app kon bedienen, kun je vanaf nu via de Volkswagen app gebruiken. De Volkswagen app kun je hier in de Google Play Store of hier in de Apple Store downloaden.

Nu had ik we connect al uitgeprobeerd was dat liep dus op niets uit.
Dus in de hoop dat er iets verbeterd is de volkswagen app gedownload, geactiveerd etc.
Maar er werkt nog steeds niets. Nu betaal ik ook niets maar daar heeft de website en alle info het ook niet over.
Zelfs het uitlezen van de wagenstatus (wat gratis zou moeten zijn) werkt niet.

App is wel gekoppeld want ik krijg na activatie ook email dat er een nieuwe hoofdgebruiker is aangemeld.

Vraag is nu: wat is jullie ervaring met de nwe. app en klopt het dat je niets kan den/zien zonder daar een betaald abonnement voor af te sluiten ?

aangepast door Petroman
  • 0
Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik sinds dit weekend ook ruzie heb met de app. Ik lees de auto ook uit via home-assistant, en dat is ook gestopt met werken. Mogelijk heeft dat te maken met het feit dat ik de 'privacy' anders heb ingesteld, maar de app op het hoofdscherm heeft ook geen ingevulde waarden over afstand, accu nivo etc.

• 0
Geplaatst

Update na email naar VW:

Hartelijk dank voor je e-mail.

Momenteel is de migratie naar de Volkswagen app in volle gang, waardoor er een aantal functionaliteiten niet beschikbaar is in de Volkswagen app. Naar verwachting zullen alle functionaliteiten weer beschikbaar zijn na afronding van de migratie, excuses voor het ongemak. Indien u gebruik wilt maken van de ontbrekende functies is het advies om de voorgaande We Connect app te gebruiken tot de afronding van de migratie. 

Of te wel : we hebben u een email gestuurd maar we zijn nog niet klaar of zo.
Tamelijk teleurstellend voor een concern als VW.

• 0
Geplaatst

JAAAAA heb hem eindelijk voor de deur staan en wat denk je? ik als gadget freak die net een nieuw en duur speeltje heeft, heeft natuurlijk weer het geluk dat de servers van Volkswagen eruit liggen. althans, dat werd mij verteld door de verkoper. 
dus ik moest mij concentreren op de gadgets die offline in de auto gebruikt kunnen worden. prima.
Toch een beetje geluk, zaterdag ochtend lukte het me toch om mijn Volkswagen ID in de auto te zetten. 
Joepie mijn auto begroet mij nu met: welkom jeroen. 
dus ik ; Hele grote blij.

Maar nu een hardnekkig probleem. het instellen als hoofdgebruiker. 
De vorige eigenaar heb ik als hoofdgebruiker al kunnen verwijderen. 
Maar mijzelf instellen als zodanig lukt niet. wat ik tot nu toe al heb gedaan:

• App op telefoon gede-installeerd, cache geleegd en opnieuw geïnstalleerd. geen idee wat dat met de auto te maken heeft maar toch maar gedaan. 
  • data contract afgesloten voor een jaar en geactiveerd voor de auto. Dit is via het menu bij data pakketten uit te lezen.
  • privacy en services open gezet. (zie plaatje) wat ik heel raar vind, is dat op dit scherm geen tekst te zien is van de verschillende privacy modi, en de return pijl en het "sluit-kruisje, rechts boven in zijn niet afgebeeld. alles in dit menu is gedeactiveerd of geblocked,(denk ook dat daar het probleem ligt)
  • Profiel geladen, hoofdgebruiker instellen geklikt, response: app kon niet worden gestart.
  • Via set up (rechts onder in scherm) knopje hoofdgebruiker instellen gedrukt. geen reactie. 

Begin nu toch lichtelijk gefrustreerd te worden. vandaar het heropenen van dit topic. 

Wie o wie helpt me? 

20240728_091120.jpg

• 0
Geplaatst (aangepast)

Ik vrees dat je de eerste zou zijn bij wie het wel (goed) werkt.
Een familielid heeft ook een betaalde versie en kan nu (sinds 2 maanden) ineens "niets" meer.

Edit: als je het aan de praat krijt, graag een howto schrijven.
Volgens VW ligt het altijd aan de gebruiker. Tenzij je een eerlijk iemand aan de lijn hebt en die meld dan dat het een k&t app is.

aangepast door Petroman
  • 0
Geplaatst

De gemakkelijkste weg is via de pc surfen naar Mijn volkswagen, account aanmaken, registreren (via VIN).

Daarna zie je ongeveer dit (is wel bij Volkswagen.be hoe het in NL uitziet weet ik niet)

Hier zie je de looptijd van je contracten en kan je de gebruikers beheren. Als dit gelukt is moet je in de auto bevestigen (let op je hebt de twee sleutels nodig hiervoor).

Succes! en laat weten of het gelukt is (ps met de app op de smartphone lukte het me ook niet)

screenshot.png

• 0
Geplaatst

Leuk man voor de zondagmiddag:
Het account van mijn VW connect app op de telefoon wordt niet herkend (emailadres) op de website mijnvolkswagen.nl.
Chat geopend waarom dit zo is en zie hieronder het volkomen nutteloze (automatische) antwoord:

Ik wil je graag helpen om het probleem met je Volkswagen app op te lossen. Het is allereerst van belang om te controleren of je de juiste app voor jouw Volkswagen gebruikt. De juiste Volkswagen app herken je aan de blauwe tegel met het Volkswagen logo. Als je de juiste app hebt geïnstalleerd en de problemen aanhouden, adviseer ik om de app volledig van je telefoon te verwijderen en vervolgens opnieuw te downloaden. Dit kan vaak het probleem oplossen; dit is namelijk een soort mini-reset. Volkswagen app downloaden voor Apple. Downloaden voor Android. Zorg er ook voor dat je telefoon de nieuwste softwareversie heeft. Als je telefoon op een oudere softwareversie draait, kan dit het functioneren van de app beïnvloeden. Het is mogelijk dat de storing wordt veroorzaakt door gebruik van software van een externe partij. Om veiligheidsredenen staat Volkswagen A.G., de beheerder van de app, niet toe dat externe partijen via een app toegang krijgen tot de auto. Hierdoor wordt uit veiligheid de toegang tot de auto geblokkeerd, waardoor de Volkswagen connect diensten niet werken. Wanneer de storing wordt veroorzaakt door de app van een externe partij, zullen de diensten weer werken nadat de deze app is verwijderd. Op volkswagen.nl vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht het probleem niet zijn opgelost na het uitvoeren van de bovengenoemde stappen, adviseer ik je om contact op te nemen met je Volkswagen dealer, zij kunnen met je meekijken.

Ik moet dus naar die grafdealer, die mijn band niet wilde repareren, om een app te installeren.

• 0
Geplaatst

Hahaha, ahum..

De app op de telefoon lijkt het inderdaad niet te doen, ik lees mijn auto ook uit met home automation, dat werkt nog wel. Ik zie mijn ritjes van vanmorgen nog wel terug idd.

Ik kan alleen al maanden m'n battery status niet meer uitlezen, heb gezocht waar ik kontakt mee kan opnemen, maar wordt via de hierboven genoemde automatische antwoorden naar de dealer gestuurd. Maar die weet niet waar de API zit in de auto :o

Overigens heb ik bij aanschaf twee gebruikers ingesteld, maar hij kiest altijd het eerste account ongeacht de sleutel. Maar dat uitzoeken ben ik mee gestopt, het is wel goed zo.

• 0
Geplaatst

de we connect app is sinds 2023 niet meer werkzaam, sterker nog, in Nederland niet meer te krijgen via de appstore. 
De vervangende app is de "volkswagen" app, zie linkje in je eigen screenshot rechts onderaan.
de "mijn volkswagen" pagina geeft me helemaal niks in NL, screenshotje bijgevoegd. 
Waarschijnlijk omdat ik geen werkend we connect (plus) abonnement heb.

Overigens is de app op de telefoon ook niet het probleem.
Na het klikken/drukken op de "wordt hoofdgebruiker" tekst in de auto, doet het systeem in de auto, of niks, of hij begint iets te laden maar stopt na een tijdje en zegt "kan de app niet starten." 

volgens de volkswagen app op de telefoon is mijn account verbonden met de auto en kan de app zien dat de auto online is. (zie screenshotje2)
Rood: de app ziet datmijn account is ingelogd in de auto en de auto is online
Geel: het drukken op knopjes met de tekst "wordt hoofdgebruiker" doet niks.
Paars, deze volgende stap kan ik dus niet doen.

Ik denk dat het iets te maken heeft met dat "privacy settings en services" scherm ( uit mijn eerdere post)

20240728_185823.jpg

Screenshot_20240728_192028_Volkswagen.jpg

• 0
Geplaatst
Hahaha, ahum..
De app op de telefoon lijkt het inderdaad niet te doen, ik lees mijn auto ook uit met home automation, dat werkt nog wel. Ik zie mijn ritjes van vanmorgen nog wel terug idd.
Ik kan alleen al maanden m'n battery status niet meer uitlezen, heb gezocht waar ik kontakt mee kan opnemen, maar wordt via de hierboven genoemde automatische antwoorden naar de dealer gestuurd. Maar die weet niet waar de API zit in de auto
Overigens heb ik bij aanschaf twee gebruikers ingesteld, maar hij kiest altijd het eerste account ongeacht de sleutel. Maar dat uitzoeken ben ik mee gestopt, het is wel goed zo.
Heb je voor zelf uitlezen in home automation een betaalde vw-account nodig?
Ik zou de Passat graag in Domoticz opnemen 'voor de heb'
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Betaakd account is niet nodig, ik mis alleen al enige maanden het battery-level. Voor de rest leuke dingen om uit te lezen.
Ik hoef niet naar de auto te lopen om te zien of ik de deur wel op slot gedaan hebt ;)

Ik gebruik home-assistant, maar er bestaat ook een "vw2mqtt" of zoiets. Even zoeken dus ;)

https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-mqtt

aangepast door Richardus
  • 0
Geplaatst
Betaakd account is niet nodig, ik mis alleen al enige maanden het battery-level. Voor de rest leuke dingen om uit te lezen.
Ik hoef niet naar de auto te lopen om te zien of ik de deur wel op slot gedaan hebt
Ik gebruik home-assistant, maar er bestaat ook een "vw2mqtt" of zoiets. Even zoeken dus
https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-mqtt
Ok, super! Ik zal waarschijnlijk wel eerst moeten zorgen dat ik de app en de auto kan verbinden. Ik heb alle stappen al eens doorlopen, maar tot dusver geen connectie. Auto komt uit Duitsland, wellicht dat er daardoor al een kink in de kabel zit.
  • 0
Geplaatst
On 28-7-2024 at 09:46, Vettesmurf said:

JAAAAA heb hem eindelijk voor de deur staan en wat denk je? ik als gadget freak die net een nieuw en duur speeltje heeft, heeft natuurlijk weer het geluk dat de servers van Volkswagen eruit liggen. althans, dat werd mij verteld door de verkoper. 
dus ik moest mij concentreren op de gadgets die offline in de auto gebruikt kunnen worden. prima.
Toch een beetje geluk, zaterdag ochtend lukte het me toch om mijn Volkswagen ID in de auto te zetten. 
Joepie mijn auto begroet mij nu met: welkom jeroen. 
dus ik ; Hele grote blij.

Maar nu een hardnekkig probleem. het instellen als hoofdgebruiker. 
De vorige eigenaar heb ik als hoofdgebruiker al kunnen verwijderen. 
Maar mijzelf instellen als zodanig lukt niet. wat ik tot nu toe al heb gedaan:

• App op telefoon gede-installeerd, cache geleegd en opnieuw geïnstalleerd. geen idee wat dat met de auto te maken heeft maar toch maar gedaan. 
  • data contract afgesloten voor een jaar en geactiveerd voor de auto. Dit is via het menu bij data pakketten uit te lezen.
  • privacy en services open gezet. (zie plaatje) wat ik heel raar vind, is dat op dit scherm geen tekst te zien is van de verschillende privacy modi, en de return pijl en het "sluit-kruisje, rechts boven in zijn niet afgebeeld. alles in dit menu is gedeactiveerd of geblocked,(denk ook dat daar het probleem ligt)
  • Profiel geladen, hoofdgebruiker instellen geklikt, response: app kon niet worden gestart.
  • Via set up (rechts onder in scherm) knopje hoofdgebruiker instellen gedrukt. geen reactie. 

Begin nu toch lichtelijk gefrustreerd te worden. vandaar het heropenen van dit topic. 

Wie o wie helpt me? 

20240728_091120.jpg

Zit je toevallig nog op versie 156 ( of ouder ) Dan moet de dealer hem eerst updaten. Was bij mij ook het probleem. De update was nog een hele klus en vergt wat communicatie met PON... Allemaal veel grijze haren gekost en was niet mogelijk geweest,onde rainesh.

Na de update kon ik hoofdgebruiker worden maar had ik belijvoorbeeld ook draadloos android auto.

• 0
Geplaatst

Hey, na paar keer zelf proberen toch maar even het forum raadplegen. 

Ik heb hetzelfde probleem met hoofdgebruiker worden; de auto maakt helemaal geen verbinding meer en kan me ook niet aanmelden als hoofdgebruiker. App heb ik op de telefoon al opnieuw geinstalleerd. Auto staat op e-sim modus. Ik lees diverse dingen. Wat is de snelste weg naar succes? 
1) zekering nr 15 (?) trekken

2) dealer eerst een update uit laten voeren?

3) contact opnemen met Rainesh (? )

4) all of the above?!

bedankt voor jullie advies!

• 0
Geplaatst

Ik heb wel twee gebruikers in de app, maar daar wil ik niets mee doen verder. Die zekering geloof ik niet zo in, dus dan zou ik gaan voor 3,2,1...
Update gaat je vast geld kosten bij optie 2?

• 0
Geplaatst

Eerst nummer 1. En als dat niet werkt gelijk nummer 3.

Fat aanmelden is inderdaad wel een dingetje. Bij mijn id4 ook een poos lopen klooien.

Wat ik zoi doen is zekering trekken om te zien of het systeem verbinding heeft. Dan terugzetten naar fabrieksinstellingen op de unit in de auto. Op de telefoon de app verwijderen cookies wissen en alles opnieuw instellen. Vergeet niet alle privacy singen te accepteren daar ging het bij mij fout. Zowel in de auto moet je dat accepteren als op de telefoon een heleboel keer.

Je hebt wel een abonnement nodig van weconnect om alles te kunnen bedienen. Die van mij os maar twee jaar geldig na aanschaf auto en dan moet je betalen. Wat er gebeurd ala je dat niet verlengd geen idee, dat kan ik je in juni melden 😀

• 0
Geplaatst

Dat kan ik je nu al melden, want mijn abbonement hield 3 maanden na aanschaf op. Feitelijk veranderd er niet veel, je kan niet programmeren wanneer je moet laden, de kachel niet programmeren...

Ik doe aan home automation en ik kan sinds ongeveer die tijd ook niet meer het accu nivo uitlezen. Andere zaken zoals lokatie, ramen/portieren open/dicht doen het nog wel.

Updates krijg ik nog OTA, zoals gisteren nog 1. (Versienummers onveranderd overigens). Kaarten doe ik via USB stick zelf updaten.

• 0
Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties, ga er weer mee verder. Als het opgelost is, laat ik het nog even weten. Het is vreemd, want ik had eerst namelijk wel verbinding, maar kon nooit hoofdgebruiker worden, net zoals hierboven beschreven staat. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden