Ga naar inhoud
  • 0

Wel klikken maar niet starten.


Naudje32

Vraag

Vandaag ervaarden we voor het eerst dat de passat klikt maar niet wou starten. Vervolgens heb ik de auto even in de 2 gezet en dan een beetje heen en weer duwen, weer geprobeerd en daar ging die. Echter na een paar uur weer stil te hebben gestaan, begon de zelfde zeik opnieuw. Zou mijn startmotor aan zijn einde zitten dat ie vast blijft hangen ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals ik zei ik moet de auto heen en weer duwen in de 2versnelling alsof de vertanding niet goed zit, omdat de motor blokkeert en met heen en weer bewegen, weer losschiet

 

Bekabeling is niks mee aan de hand en accu al helemaal niet want heb gewoon meer als voldoende stroom

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu eigenlijk iets raars meegemaakt en dat probleem is er nog. Ik heb de afgelopen week dus start problemen in een keer. Nou zou de start motor kuren hebben. Uiteraard mogelijk. Echter als ik de auto eens duw doet ie het of juist helemaal niet.

Je hoort als je hem op contact zet de klik in de S.M. Maar starten doet ie niet. Na regelmatig de sleutel om te draaien, doet ie helemaal niks meer, geen klik of wat dan ook. Het rare is ook als ik de sleutel uit het contact trek, de dashboard verlichting zwak brand voor enkele sec. En dan volledig uitgaat(sporadisch)

Het andere rare is datbik

een nieuwe start motor heb en die doet helemaal niks. Na terug te zijn geweest bij de shop kreeg ik echter te horen dat ie het op de testbank wel gewoon naar behoren deed. Iemand een verklaring en of misschien iets anders niet goed ? Accu leverd zo 12.3V ik heb ook met de multie meter getest op de aansluitingen maar krijg gewoon 12v continu en 12 andere stekker 12v als de sleutel wordt omgezet. Ik snap dus niet meer wat hier loos is.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok en hoe duur is dat ? want dat hoorde ik vandaag ook al. Daarnaast met de nieuwe start motor doe ie het zelfde dus heb ik een nieuwe startmotor gekocht voor niks.

Ik hoor als ik de sleutel omdraai, dat snelle geklik achterelkaar in de startmotor.

De ene keer start ie wel de andere keer krijg je hem voor geen mogelijkheid meer gestart

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

snel geklik is een lege accu. je hoort dan trrrrrrrrrrrrrrrr, die startmotor die je had kan zeker wel op zijn geweest hoor, want anders helpt een keer in de versnelling zetten en heen en weer duwen niet. Waarschijnlijk gewoon pech dat beide dingen tegelijk komen.

Als je startkabels hebt kun je dat wel even testen door er een auto aan te hangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
snel geklik is een lege accu. je hoort dan trrrrrrrrrrrrrrrr, die startmotor die je had kan zeker wel op zijn geweest hoor, want anders helpt een keer in de versnelling zetten en heen en weer duwen niet. Waarschijnlijk gewoon pech dat beide dingen tegelijk komen.

Als je startkabels hebt kun je dat wel even testen door er een auto aan te hangen..

 

Ik heb alles geprobeerd. De accu leverd gevoon 12.6vlt het is soms starten en dan een uur later weer niet. Echt een heel raar fenomeen. Ik denk zelf dat er ergens een electrisch probleem is. Ik hoor klik klik klik snel achter elkaar, en dat een paar keer en dan hoor je je helemaal niks meer, alleen een tik van de start relais. Dat aanduwen helpt ook niks want in de 4zetten en door de versnelling heen duwen heeft ook geen zin.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is toch vermoedelijk een slechte accu, dat hij met een multimeter 12.6 volt aangeeft wil nog niet zeggen dat hij genoeg ampere geeft om de startmotor rond te laten draaien, het getik dat je hoort zal het startrelais zijn. Daarom zal de nieuwe startmotor het in de shop ook wel gedaan hebben omdat ze daar wel een goede accu hebben gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok kan een optie zijn maar verklaar dan eens hoe het kan dat ik afgelopen vrijdag middag nadat het gemonteerd was eerst geen reactie kreeg van de auto, en dan ineens een keer starten en lopen, vervolgens uitzet en nog eens een aantal keer kan starten achter elkaar, en vervolgens 3u later weer proberen en dan weer klik klik klik..... daar loop ik nu tegen aan.... kan toch geen accu probleem zijn of ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even geruild van accu va me andere auto, zelfde fenomeen. Echter nadat de oude er weer in zit weer geprobeerd, eerste x klik sleutel om en nog een keer...... en daar starte die wel. En daarna nog 10x achterelkaar weer gestart en bleef starten.... dus nu volg ik het ff niet meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vermoed dat je een massaprobleem hebt. Kijk je massakabels van accu naar chassis en motor na op slechte kontakten (oxidatie), en /of losse klemmen...

Deze fout geeft hetzelfde effect als een defecte accu, alleen valt de accuspanning niet weg tijdens het starten....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja wordt naar gekeken komende vrijdag. Wat ik trouwens wel zie is, dat als ik tijdens het start proces de sleutel eruit trek de dashbord unit blijft branden wel iets zwakker maar overal hoor ik nog geklik en getik onder de kap. En dat zonder sleutel in het contact.e6ade6f00524cb0954ad2e2c90dd4ad0.jpgb7a8804939af9fd94206ec1ec6698c4a.jpga71ecaa37148a6259df254cb19cece8e.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook foutcode 01314 kan niet communiceren met de ECU.

Wat wel raar is, is dat als ik de auto aansleep wel lopend krijg. Dan zou je toch niet denken dat relais 119 kapot is wel ? Of welke relais moet dat zijn voor de regelmodule bij mijn 3bg ?

 

Anderzijds heb ik ook een storing in de ECM

Dat kan denk ik ook die storingen allemaal verklaren. Ben nu even gewoon goed in de aap gelogeerd.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden