Ga naar inhoud
  • 0

Hoog brandstofverbruik 3C 2.0 TDI (BKP)


lonnebol

Vraag

Sinds een tijdje vind ik dat het dieselverbruik van mijn 3C met BKP-motor vrij hoog is. Bij het wegrijden begint het gemiddelde al snel tussen de 15 en 20 l/100 km. Ik meen mij te herinneren dat dit vroeger eerder tussen de 8-9 l/ 100 km was en dan vrij snel daalde tot ongeveer 6,5 l/100 km. Als ik nu bijvoorbeeld veel gas geef om in te halen of op te trekken schiet het actuele verbruik ook fors omhoog. Ik heb op dit moment even geen goed cijfer hiervan. Dat zal ik nog posten.  Ik heb vorige week een flesje dieselreiniger in een iets meer dan halfvolle tank gegooid. Ik kan niet echt zeggen dat dit heel veel invloed heeft. Ik ga hierna nog wel een aantal keren BP Ultimate Diesel tanken. Is sowieso al een tijd geleden. Met rustig rijden komt het verbruik wel omlaag, maar in het verleden was dat niet per se nodig.

Ik kan niet zeggen dat de motor slecht loopt. Ik zal straks nog even met VCDS te auto uitlezen.

De auto is gechipt en in het verleden was de EGR niet (extreem) vervuild, dus ik heb het idee dat deze uitgeprogrammeerd is. Het chippen is door de vorige eigenaar gedaan, dus ik weet het niet zeker.

Waar zou ik naar kunnen kijken waarom het brandstofverbruik zo hoog is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alle banden draaien vrij, kan niet zeggen dat er een zwaarder draait. Na een lange rit zijn de remmen ook allemaal even warm.

Ik heb ook nog VCDS aan de auto gehangen; geen enkele foutmelding.

Nog andere zaken waarnaar gekeken kan worden? Kan ik zelf zien of de EGR al uitgeprogrammeerd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden