Ga naar inhoud
  • 0

Clima 3C ombouwen naar cc clima?


ldokter

Vraag

Goedenavond Allemaal,

om te beginnen zal ik me even voorstellen.

Ik ben Lennart. Sinds afgelopen donderdag in het trotse bezit van een Passat 3C uit mei 2006. De 2.0 TDI. De week ervoor helaas met mijn “oude” Passat 3BG uit 2004 in een kopstaartbotsing verzeild geraakt en helaas is hij volledig Total loss verklaard. De Passat beviel zo goed dat de nieuwe dus ook een Passat moest worden.

nu heb ik alleen een vraag. Ik heb het één en ander gelezen over het ratelen en andere geluiden achter het dashboard. Dit schijnt te liggen aan de servomotoren achter het dashboard die blijkbaar staan te regelen tot ze een ons wegen. Bij mij is dit helaas ook het geval. Hier kwam ik te laat achter. 

Nu heb ik begrepen dat het vervangen van de servomotoren een helse klus is en dat een clima van een Passat cc inbouwen eventueel ook de problemen kan verhelpen? 

Klopt dit en zo ja, welke clima moet ik dan precies hebben?

ik heb op dit moment de clima met voor- en achterruitverwarming. Aan/uit en dual. En auto en Econ knoppen. Geen stoelverwarming. 

Wie o wie kan mij van de goede informatie voorzien? En als het niet te veel gevraagd is een howto??

het zijn een hele partij vragen, maar ik weet het even niet meer.

alvast bedankt voor jullie tijd,

een trots, maar radeloze 3C eigenaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een how to staat ie op het forum al ergens geplaatst. Als je geen stoelverwarming hebt heb ik nog wel een gen2 clima van m'n cc liggen voor je. Was meen ik 1 draad af doppen en 1 bij de constante plus bij solderen maar welke pinbezetting weet ik zo even niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, BARRY_TDI said:

Welkom op het forum dorps genoot.

Waar is je 3BG naar afgevoerd? Was jij dat die in Doornspijk kort jan gereden was 3 mei??

Dat was ik inderdaad in Doornspijk. Klapper van achteren en door op Mn voorganger. De 3BG is afgevoerd via Stouwdam naar Nunspeet. Hij is als het goed is opgekocht door een handelaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 hours ago, Passat Rdi said:

Een how to staat ie op het forum al ergens geplaatst. Als je geen stoelverwarming hebt heb ik nog wel een gen2 clima van m'n cc liggen voor je. Was meen ik 1 draad af doppen en 1 bij de constante plus bij solderen maar welke pinbezetting weet ik zo even niet. 

En dan is het gerammel achter het dashboard ook weg? 

 

Ik heb inderdaad geen stoelverwarming. En dan moet ik neem ik aan nog ergens een nieuw raam bestellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, Tarabass said:

 

 

 

Uitlezen wil ik wel voor je doen. Kom uit Elburg. Maak ik direct een log voor je.

Als je daar een keer tijd voor hebt graag. Ik krijg met de reset van de clima wel 71 in het linker temp display en 00 op de rechter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij springt dus niet weer terug naar "normaal" na het resetten? Geen idee wat deze melding zegt, maar v71 is de stelmotor van de recirculatieklep. Wellicht is deze niet helemaal fijn meer, of niet goed vervangen. Ik denk dat het een goed idee is om hem even uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 hours ago, Tarabass said:

Hij springt dus niet weer terug naar "normaal" na het resetten? Geen idee wat deze melding zegt, maar v71 is de stelmotor van de recirculatieklep. Wellicht is deze niet helemaal fijn meer, of niet goed vervangen. Ik denk dat het een goed idee is om hem even uit te lezen.

Hij springt inderdaad niet naar normaal. Al is dit ook niet de bedoeling. Hij geeft alleen 71 en 00 aan. Als je dan de econ knop indrukt is het weer zoals vanouds. Ik moet zeggen dat na de reset alles wel beter werkt dan ervoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden