Ga naar inhoud
  • 0

DRL lampje


Diver

Vraag

Ik heb een groen DRL lampje in de teller voor de DRL en als ik daar spanning op zet brand hij, dus het lampje werkt. Nu is de vraag waar zet ik hem aan.  Ik heb een B7 met xenon en een led rand in de koplamp OEM de DRL ( de ledrand dus ) brand maar krijg het groene lampje niet aan. Bij een B6 zou je in 09 cent electr Byte 26 bit 5 aan moeten zetten maar die heb ik niet. Ik heb de rest van de bytes al door gekeken maar kan er niks over vinden. Iemand tips mischien

DRL.png

DRL_indicator_activation_CENTR_ELECTR.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Zojuist, Tarabass zei:

Je bent gisteren bij@bonny geweest toch? Die fixt dat

Dat klopt helemaal daarom weet ik dus ook dat het lampje aanwezig is en brand als er spanning op komt, maar dan nog moet je hem aan zetten met VCDS en dat schijnt nu weer de vraag te wezen waar Bonny ook niet 1 2 3 een antwoord op had. Het schijnt bij een B7 niet altijd te kunnen, of helemaal niet te kunnen, maar wilde toch de vraag stellen hier om alles uit te sluiten.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart: blijkbaar werkt een B7 DRL anders dan een B6 DRL. Hiermee bedoel ik dat de teller netjes het groene DRL icoontje laat zien wanneer ik het juiste canbus commando verstuur maar blijkbaar gebeurt dat dus niet op een B7. Misschien wordt er daar een ander canbus commando verstuurd en moet dus de teller anders geconfigureerd worden? Dus als er iemand is met een B7 waarvan het DRL icoontje wel werkt dan graag even contact opnemen met mij. 

Nogmaals gaat om een B7 en dus niet om een 3C/B6.

 

Bij voorbaat dank.

Bonny

 

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet omdat je die bit niet aan kan vinken dat je hem daarom niet in de codering kan aanpassen. Zou dit even proberen. Als dat niet werkt kan je dit nog altijd terug zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, wulfke zei:

In de binaire balk de code aanklikken en dan byte 5 aanpassen van 0 naar 1.

Byte 26 wordt dan ipv 

01000110 --> 01100110

Je binaire code klopte Peter. Was naar de auto gelopen om het te proberen met readlabel zag je post net iets later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen probleem, belangrijkste is dat de uitkomst hetzelfde en succesvol is ??

Maakt de mod helemaal compleet. Ikzelf vind de DRL led wel een handige indicatie om te zien welke lampen er nu actief zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er wel een ledje aanwezig ? Krijg je het wel aan via bvb een output test in de teller ? 

Dat zou ik eens moeten bekijken. En zien of ik dit kan met vagcom.

Je ziet alsinds het symbooltje zitten. Maar of er een ledje zit weet ik niet

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle mogelijke symbooltjes zijn in de tellerplaat aanwezig maar er zit daarom niet altijd een ledje onder. Dit was toch alleszins bij mijn teller zo bij het DRL en side assist icoontje. Er is dan een ledje op de printplaat gesoldeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Marleyke93 zei:

En hoe test ik dan het best of er een ledje zit? Gewoon bij output test in de teller?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volgens mij moet dat mogelijk zijn via output test via het teller adres. Althans daar kan je toch zeker de overige ledjes aansturen in de teller. Hoe het bij de golf verloopt weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden