Ga naar inhoud
  • 0

bandenspanning meters


marcels

Vraag

nu heeft mijn passat een bandenspannings controlle systeem ik ie dus daadwerkelijk de druk in de banden in het scherm tussen de tellers.

nu wil ik eigenlijk andere velgen erbij hebben voor de winter waat gaat de passat daar van vinden als daar geen meters in zitten?

wat zijn de optie's kwa meters of zit ik aan een bepaald type en merk vast?

wat kosten deze ongeveer en moet ik deze dan elke keer in de zomer en winter opnieuw inleren?

 

gr

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is geen probleem, je moet alleen even de melding uitlezen.

Heb zelf ook gewisseld van wielen met sensoren naar wielen zonder sensoren.

Als je verder in je zomerwielen wel sensoren houd kun je de melding gewoon laten staan en negeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minutes ago, wulfke said:

Om correct te kunnen antwoorden graag wat meer info over de wagen en eventueel een VCDS scan 

VCDS scan kan ik niet maken dus dat is lastig :) kan je wel de kleur enzo vertellen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naja, ook al rij je met een roze passat heeft het geen toegevoegde waarde voor de antwoorden op uw bandenspanning vragen. 

Welke type passat ?? 3C / B7 / CC bouwjaar ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, wulfke said:

Naja, ook al rij je met een roze passat heeft het geen toegevoegde waarde voor de antwoorden op uw bandenspanning vragen. 

Welke type passat ?? 3C / B7 / CC bouwjaar ??

Het is een B7 uit 2012 1.6 TDI 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou een setje ventielen voor in de nieuwe wielen moeten volstaan.

Ik heb destijds een nieuw oem setje op eBay kunnen kopen. 

Je kan ze googlen via het nummer 3AA 907 275. Ik zie ook NL online auto onderdelen handelaars die sensoren aanbieden van andere merken. Mogelijks werken die ook maar daar heb ik geen ervaring mee. 

Als u de ventielen heeft gemonteerd dan moet er niks ingeleerd worden. De antenne herkent automatisch de nieuwe sensoren en zal na een paar meter rijden de drukken opnieuw weergeven. Ook maakt het niet uit welk wiel of ventiel je waar monteert. De antenne via afstand meting welk ventiel of welk wiel gemonteerd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, wulfke said:

Dan zou een setje ventielen voor in de nieuwe wielen moeten volstaan.

Ik heb destijds een nieuw oem setje op eBay kunnen kopen. 

Je kan ze googlen via het nummer 3AA 907 275. Ik zie ook NL online auto onderdelen handelaars die sensoren aanbieden van andere merken. Mogelijks werken die ook maar daar heb ik geen ervaring mee. 

Als u de ventielen heeft gemonteerd dan moet er niks ingeleerd worden. De antenne herkent automatisch de nieuwe sensoren en zal na een paar meter rijden de drukken opnieuw weergeven. Ook maakt het niet uit welk wiel of ventiel je waar monteert. De antenne via afstand meting welk ventiel of welk wiel gemonteerd is. 

dat is mooi klinkt eigenlijk redelijk simpel had wel verwacht dat ze ingeleerd moesten worden oid.

thx iig ik ga opzoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-5-2019 at 22:26, wulfke said:

Dan zou een setje ventielen voor in de nieuwe wielen moeten volstaan.

Ik heb destijds een nieuw oem setje op eBay kunnen kopen. 

Je kan ze googlen via het nummer 3AA 907 275. Ik zie ook NL online auto onderdelen handelaars die sensoren aanbieden van andere merken. Mogelijks werken die ook maar daar heb ik geen ervaring mee. 

 Als u de ventielen heeft gemonteerd dan moet er niks ingeleerd worden. De antenne herkent automatisch de nieuwe sensoren en zal na een paar meter rijden de drukken opnieuw weergeven. Ook maakt het niet uit welk wiel of ventiel je waar monteert. De antenne via afstand meting welk ventiel of welk wiel gemonteerd is. 

met dit onderdeel nummer kom ik niet op ventielen met drukmeeting iig niet op e-bay misschien iemand een linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals in eerder schreef herkend de antenne automatisch welke sensor waar zit (althans is dit zo met oem wielsensoren). Ik veronderstel dat als ze dit als vervangend onderdeel verkopen dat de functionaliteit hetzelfde zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn B7 is voorzien van bandenspanningscontrol (met weergave van druk in de tellerunit) en mijn zomervelgen hebben een ventiel wat hiervoor geschikt is. Mijn winterbanden zijn voorzien van normale ventielen. Het systeem schakkeld zichzelf zonder storing uit als er op 4 wielen geen sensor wordt gedetecteerd. Je hebt dus geen extra ventielen nodig, tenzij je in de winter het systeem van zichtbare spanning wilt gebruiken. Als het systeem zichzelf uitschakkeld detecteerd hij nog wel een lekke band (dit heb ik getest door een stukje te rijden met een band die een eind leeg was).

aangepast door golfiev5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb nu een set niet oem werkt gewoon en is geclooned waren iets van 40 euro p/st.

later zag ik in de handleiding van de passat dat als je geen sensoren heb er ook geen storings melding komt maar gewoon blanco blijft.

maar beter met sensoren het zit erop dus dan ook maar gebruiken :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden